Προγράμματα

    Σεπτέμβριος 2019
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Αυγ    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ- ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ Α.Π.Θ.

    Μια ενδιαφέρουσα εμπειρία έζησαν οι μαθητές της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας καθώς φιλοξένησαν στο χώρο τους,  τρεις φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών-Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

    Οι σπουδαστές του Τμήματος, στα πλαίσια πρακτικής άσκησής τους και έρευνας, στο μάθημα της ¨Μουσικής Εκπαίδευσης¨ με την επιμέλεια και ευθύνη της καθηγήτριας κας Ελένης Λαπιδάκη, εφάρμοσαν πρωτοποριακές και πρωτόγνωρες για τους μικρούς μαθητές, μεθόδους προσέγγισης των ήχων και της μουσικής των αντικειμένων, προκαλώντας το ενδιαφέρον και κερδίζοντας τον ενθουσιασμό και την προσοχή των μαθητών.

    Ξεκινώντας μέσα από το χώρο της αίθουσας και σταδιακά φτάνοντας στην αυλή του σχολείου, αφουγκράστηκαν, κατέγραψαν, ηχογράφησαν, σχολίασαν ήχους. Με ειδικά όργανα, τους δόθηκε η δυνατότητα να «πειράξουν» ήχους δημιουργώντας  δικούς τους.

    Στόχος να εισαχθούν στην έννοια των ηχοτοπίων, ως ενός συνδυασμού ήχων που αποτελούν ή προκύπτουν από ένα συγκεκριμένο περιβάλλον, είτε αναφέρεται στο φυσικό ακουστικό περιβάλλον (που αποτελείται από φυσικούς ήχους, συμπεριλαμβανομένων των ήχων-φωνών των ζώων, τους ήχους φυσικών φαινομένων όπως π.χ. βροχή, άνεμος κά.) όσο και στους ήχους του περιβάλλοντος που δημιουργήθηκαν από τον άνθρωπο, όπως η μουσική σύνθεση, και άλλες συνηθισμένες ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως η συνομιλία, η εργασία, οι σχολικές δραστηριότητες, οι παιδικές φωνές.

    Ο όρος «ηχοτοπίο» μπορεί να αναφέρεται σε μια ηχογράφηση ή μια «εκτέλεση/ παρουσίαση» των ήχων που δημιουργούν την αίσθηση βίωσης ενός συγκεκριμένου ακουστικού περιβάλλοντος, ή συνθέσεις που δημιουργήθηκαν χρησιμοποιώντας ηχογραφημένους ήχους ενός ακουστικού περιβάλλοντος, είτε σε συνδυασμό με άλλου είδους μουσική (ηλεκτρακουστική μουσική).

    Τα παιδιά μπόρεσαν μέσα από το ¨πείραγμα¨ των ήχων να εκφράσουν τα εσωτερικά τους αισθήματα, να μιλήσουν, χωρίς λόγια, για αυτά.

    Αξίζει να σημειωθεί η παρατήρηση της επιβλέπουσας, όλη τη διαδικασία, εκπαιδευτικού του σχολείου μας, ότι μαθητές με διαπιστωμένες μαθησιακές δυσκολίες και προβληματική συμπεριφορά ήταν αυτοί στους οποίους τα θετικά αποτελέσματα αυτής της επαφής και εμπλοκής ήταν εντονότερα και περισσότερο ευχάριστα.

    Είναι πολύ σημαντικό και σίγουρα θα μπορούσε να αποτελέσει ένα κεφάλαιο συζήτησης στην εκπαιδευτική μας κοινότητα, η αξιοποίηση των Πανεπιστημιακών σχολών, των φοιτητών και των πρόθυμων και αξιόλογων καθηγητών , από τα σχολεία , και μάλιστα της επαρχίας, στα πλαίσια μιας διεύρυνσης και ενός εμπλουτισμού της σχολικής τους καθημερινότητας, των γνωστικών τους αντικειμένων και της βιωματικής και συμμετοχικής τους συνύπαρξης και συνδημιουργίας  με νέα, φρέσκα, καλλιεργημένα και εξειδικευμένα άτομα, που κουβαλούν νέες ιδέες, πρωτοποριακές προσεγγίσεις, καινοτόμες εφαρμογές, είτε αφορούν την Τέχνη και τον Πολιτισμό, είτε τις Επιστήμες και την Τεχνολογία.

    Comments are closed.