ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών (για το λόγο αυτό θα επαναληφθεί) το Δ΄μέρος του κύκλου σεμιναρίων Πολιτιστικών θεμάτων με τίτλο «Παίζω με το θέατρο?παίζω θέατρο?» το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας.
Το Δημοτικό σχολείο Κουλούρας συμμετείχε στον κύκλο σεμιναρίων με εισήγηση του διευθυντή της σχολικής μονάδας, κου Δημήτρη Κατσαβού με θέμα «Εμπειρίες από την προετοιμασία μιας σχολικής θεατρικής παράστασης».
Στην εισήγηση αφού περιγράφεται η πορεία της προετοιμασίας της επιτυχημένης θεατρικής παράστασης με τίτλο «Η μεγάλη παρέλαση των φρούτων» και αφού ζωντάνεψαν στιγμές με εικόνα, ήχο και κίνηση, ο εισηγητής επικεντρώθηκε σε θέματα που έχουν να κάνουν με τα αποτελέσματα της εμπλοκής των μαθητών σε τέτοιου είδους δράσεις, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στο συγκεκριμένο σχολείο, τη σύνθεση του μαθητικού δυναμικού?:
? Ενδυνάμωση και ενίσχυση της μαθητικής ιδιότητας (και διατήρησής της για κάποιους- μηδενισμός σχολικής διαρροής)
? Συμμετοχή , ενσωμάτωση και παραμονή στην εκπαίδευση
? Ενδιαφέρον για το έμψυχο και φροντίδα για το υλικό σχολικό περιβάλλον
? Αίσθηση ότι ευκαιρίες υπάρχουν για όλους
? Κλίμα αποδοχής, ανοχής, εμπιστοσύνης, συνεργατικότητας, σεβασμού
? Ενίσχυση αυτοαντίληψης, αυτοεκτίμησης, υπομονής και επιμονής
? Άρση του κοινωνικού αποκλεισμού, καταπολέμηση περιθωριοποίησης
? Άρση διαφοροποίησης μεταξύ κοινωνικο-οικονομικο- πολιτισμικο-φυλετικό προσδιορισμό των μαθητών
? Δημοκρατική συμπεριφορά, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών
? Δεξιότητες επικοινωνίας, βελτίωσης του γραπτού και προφορικού λόγου, ανάπτυξης κριτικής και δημιουργικής σκέψης
? Δυνατότητα πραγμάτωσης και απόκτησης εμπειρίας μέσα από τη θεατρική αγωγή και το θεατρικό παιχνίδι.
Επίσης, με ζητήματα που έχουν να κάνουν με εξωτερικές συνεργασίες του σχολείου και αξιοποίησης δάνειων δυνάμεων, την αναζήτηση και αξιοποίηση χορηγιών για δράσεις του σχολείου , την υποστήριξη, συμπαράσταση αλλά και εμπλοκή της τοπικής κοινωνίας στα δρώμενα της σχολικής μονάδας.