Προγράμματα

    Ιούνιος 2020
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Μαΐ    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΔΡΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΟΛΕΔΟ, ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥ EL GRECO ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ OI ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+

    Ήταν η δεύτερη συνάντηση αντιπροσωπειών μαθητών και εκπαιδευτικών από οχτώ ευρωπαϊκές χώρες στα πλαίσια του Erasmus+, ενός προγράμματος που δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν άλλους τόπους, να ανοίξουν οι ορίζοντές τους, να έρθουν σε επαφή με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, με άλλους πολιτισμούς, ήθη και έθιμα, να μάθουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται, να εξασκούνται στις ξένες γλώσσες, να αντιλαμβάνονται ότι η Ευρώπη δεν μπορεί παρά να είναι το μεγάλο τους σπίτι και για αυτό χρέος όλων μας είναι να διαμορφώσουμε την Ευρώπη των αξιών και της αλληλεγγύης.

    Οι εργασίες της 2ης κινητικότητας (από τις 28/2 έως την Παρασκευή 4/3/2016)  υλοποιήθηκαν  στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Nature Detectives»  και με  συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικούς του Δημοτικού σχολείου Κουλούρας.

    Μία εβδομάδα στην οποία η υπεύθυνη Ισπανική ομάδα Erasmus+ έλαβε «Άριστα» για την οργάνωση, την αποτελεσματικότητα, την προσήλωση στους στόχους του προγράμματος, στην ποικιλία δραστηριοτήτων καθώς και στην επιλογή των προορισμών Πολιτισμού και Τέχνης. «Άριστα» έλαβαν και οι οικογένειες που φιλοξένησαν τα παιδιά μας και κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια να αισθανθούν σαν το σπίτι τους.

    Οι συμμετέχοντες μαθητές έγιναν πράγματι «Nature Detectives» στην πράξη αφού πορεύτηκαν για ώρες μέσα σε μονοπάτια της φύσης, παρατήρησαν, κατέγραψαν σε σημειώσεις, χαρτογράφησαν και δημιούργησαν ένα πορτφόλιο με το σύνολο των εργασιών και των συμπερασμάτων τους σχετικά με τα ξενικά είδη της Ισπανίας και πιο συγκεκριμένα της περιοχής η οποία μας φιλοξενούσε (Μαδρίτη, Τολέδο).

    Το «Colegio Santo Angel de la Guarda», ένα σχολείο με τεράστιους χώρους, μεγάλο αμφιθέατρο και γυμναστήριο, με θεατρική σκηνή, με βοηθητικούς χώρους και άρτιο εξοπλισμό άφησε άφωνους τους εκπαιδευτικούς και προπαντός τα μικρά παιδιά.

    Οι δραστηριότητες των παιδιών πολλές: θεατρική παράσταση για τον «Δον Κιχώτη», ποδόσφαιρο, γυμναστικές επιδείξεις με ενόργανη και στίβο, δραστηριότητες και παιχνίδια για τα ξενικά είδη (παζλ κ.λ.π.), εξορμήσεις στη φύση (πάρκο Europa, πάρκο Del Oeste?) φωτογραφικό σαφάρι  στο Parque del Subeste,  εκδρομές και επισκέψεις.

    Η επίσκεψη στο Τολέδο γέμισε υπερηφάνεια όλη την Ελληνική αποστολή αφού συναντήσαμε έναν μεγάλο συμπατριώτη μας. Στην είσοδο της πόλης, με τεράστια ελληνικά γράμματα υπήρχε η γνωστή υπογραφή του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου (El Greco). Η ίδια η πόλη του Τολέδο ολόκληρη ένα μουσείο. Και στον Καθεδρικό ναό αλλά και στο σπίτι του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, το οποίο λειτουργεί ως μουσείο, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μοναδικές στιγμές παρατηρώντας τα αχειροποίητα έργα του συμπατριώτη μας,  El Greco.

    Η Μαδρίτη μας επιφύλασσε ανάμεικτες εξαίσιες εικόνες : Prado, Reina Sofia (Γκουέρνικα του Πικάσο) , Santiago Bernabeu? Πόσες εικόνες και συναισθήματα να χωρέσει το ανθρώπινο μυαλό μέσα σε τόσο λίγο χρόνο; Πώς να πιστέψει κανείς (και προπαντός το 11χρονο παιδί) ότι όλα αυτά δεν είναι ένα όνειρο;

    Το όνειρο θα μπορούσε να κρατήσει για μέρες στο μυαλό μας αν δεν έπρεπε άμεσα να προσγειωθούμε στην πραγματικότητα που καθορίζεται από την επόμενη συνάντηση των εταίρων του προγράμματος στις 9/5/2016 και για μία βδομάδα στην Ελλάδα, και στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας όπου οι προετοιμασίες έχουν ήδη αρχίσει για την υποδοχή σαράντα και πλέον μαθητών και εκπαιδευτικών από εφτά ευρωπαϊκές χώρες.

    Μαθητές, δάσκαλοι και διεύθυνση του σχολείου από τη μία και από την άλλη Τοπική κοινωνία, Δ/νση Π/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας και η Δημοτική Αρχή του Δ. Βέροιας είναι ήδη συντονισμένοι στον κοινό στόχο που δεν είναι άλλος από μια άρτια διοργάνωση, σε ένα φιλόξενο σχολικό περιβάλλον με ποιότητα και καλαισθησία, με στοχευμένες και αποτελεσματικές δραστηριότητες, με ανάδειξη του φυσικού, πολιτιστικού και ιστορικού θησαυρού της χώρας μας και ειδικότερα της περιοχής μας (Βεργίνα, Σχολή Αριστοτέλη, Μετέωρα?). Αρωγοί στην προσπάθεια επίτευξης των παιδαγωγικών μας στόχων και της ένταξής τους στη θεματολογία του προγράμματός μας θα είναι και άλλοι φορείς και πρόσωπα (Α.Π.Θ. κος Γκρίγκας-Βιολόγος ειδικευμένος στα ξενικά είδη, κα Σύρμω Μιχαήλ-Συγγραφέας και Βιολόγος, περιβαλλοντικές οργανώσεις?).

    Με τον αέρα της γνώσης και της πρότερης εμπειρίας μας (συμμετοχή σε πρόγραμμα Comenius 2013-2015 και φιλοξενία στη χώρα μας τον Μάιο του 2014) φιλοδοξούμε ότι, όσο κι αν οι συνθήκες είναι αντίξοες, θα τα καταφέρουμε να αναδείξουμε τη χώρα μας, τους ανθρώπους της, το εκπαιδευτικό της σύστημα, θα καταφέρουμε να κάνουμε τα παιδιά μας, τους μαθητές μας να αισθανθούν περήφανοι που είναι Έλληνες, να αισθανθούν ισότιμοι πολίτες με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους συνομηλίκους τους. Ο καθένας από το μετερίζι του και με τα όπλα που διαθέτει.

    Με πολλή δουλειά και μεράκι. Με φιλότιμο και δημόσιο κουράγιο.

    K1024_20160302_112020 K1024_20160302_171118 K1024_20160302_181338 K1024_20160302_181414 K1024_20160302_192410 K1024_20160303_114240 K1024_20160303_120144 K1024_20160303_154222 K1024_20160303_163504 K1024_20160304_160807 K1024_20160304_184614 12799262_982043758548772_766717203898917135_n_1024x768 K1024_20160229_114609 K1024_20160229_115059 K1024_20160229_164346 K1024_20160301_144417 K1024_20160301_155401 K1024_20160301_162746 K1024_20160301_162758 K1024_20160301_162958 K1024_20160301_163555 K1024_20160301_172631 K1024_20160302_094632

    Comments are closed.