Προγράμματα

    Μάιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Απρ    
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΟΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ Η ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» στο οποίο συμμετέχουν εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας.

    Στις δυο πρώτες, εισαγωγικές θα λέγαμε, συναντήσεις είχαμε την ευκαιρία:

    Στην 1η: να γνωρίσουμε αναλυτικά το πρόγραμμα CARE (Connecting Art with REal Life Issues), να συμμετέχουμε στη διερεύνηση του ζητήματος της ανάγκης σύνδεσης της εικαστικής παιδείας με την καθημερινή ζωή των παιδιών, να γνωρίσουμε τις βασικές αρχές της Αειφόρου Ανάπτυξης, ενώ,

    Στη 2η: να αφουγκραστούμε τα αειφόρα ¨καλέσματα¨ της σύγχρονης τέχνης, να έρθουμε σε επαφή με τους τρόπους ανάγνωσης και διδακτικής προσέγγισης των έργων τέχνης και πως μπορούμε να τα διαπραγματευτούμε με διαθεματικό και διεπιστημονικό τρόπο.

    Στην 3η και 4η συγχρονική συνάντηση έγινε παρουσίαση των  6 βασικών εννοιών-Μεγάλες Ιδέες στην Εικαστική Παιδεία μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα καλλιτεχνών από Ελλάδα και εξωτερικό. Οι Ιδέες που αναπτύχθηκαν:

    • Η Τέχνη στο Δημόσιο Χώρο και ο ενεργός πολίτης.
    • Οικολογικός γραμματισμός
    • Αναγέννηση-Αναζωογόνηση.
    • Συμπόνια και Αλληλεγγύη
    • Πολυπολιτισμικότητα/Πλουραλισμός
    • Διατήρηση και Αλλαγή

    Υπήρξε σύνδεση με τους στόχους της Αειφορίας και του αναλυτικού προγράμματος. Ακολούθησαν ομαδικές «ασκήσεις» εξοικείωσης με το πολιτιστικό ντεπό και τη σύγχρονη τέχνη και συζήτηση σχετικά με τους τρόπους ανάδειξης της κριτικής σκέψης και της αξιολόγησης των παιδιών, της ανάπτυξης διδακτικών σεναρίων και της συμμετοχής σε προγράμματα (μουσειακή εκπαίδευση,  Αειφορία  …).

    Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών (Σ. Αναγνώστη, Σ. Κωτούλα, Δ. Κατσαβός) ) του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, οι οποίοι υλοποιούν παράλληλα και άλλα προγράμματα Αειφορίας καθώς επίσης και εφαρμόζουν σε συνεργασία με την υπεύθυνη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, κα Παπαγεωργίου, σε πειραματικό στάδιο, πρόγραμμα διασύνδεσης των καλλιτεχνικών μαθημάτων (Μουσική Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή) με τα γνωστικά αντικείμενα κλασικών μαθημάτων (Γλώσσα, Μαθηματικά …) στόχο έχει την εκπαιδευτική τους ενδυνάμωση και την ενίσχυση του παιδαγωγικού-κοινωνικού τους προφίλ, μέσα από τη γνωριμία και την κατανόηση των σύγχρονων τάσεων και αναγκών της εκπαίδευσης. Μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία να απευθυνθούν από τη μία στους μαθητές τους, ενισχύοντας τον οπτικό γραμματισμό και την πολιτισμική τους παιδεία, στο πνεύμα μιας ολιστικής, κοινωνικά ισότιμης και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευσης, προσαρμοσμένης στις συγκεκριμένες ανάγκες και τις δυνατότητες τους. Από την άλλη, στόχος είναι η αποκτηθείσα γνώση και εμπειρία να διοχετευτεί μέσα από εσωτερικές διαδικασίες επιμόρφωσης της σχολικής μονάδας και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς ώστε να υιοθετήσουν νέες τεκμηριωμένες προτάσεις διδασκαλίας, να προβούν σε υπεύθυνες πρωτοβουλίες και δράσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού μας δυναμικού, μέσα στα πλαίσια σεβασμού της πολιτιστικής και κοινωνικοοικονομικής ποικιλομορφίας και παράλληλης αναζήτησης νέων καινοτόμων, συμπεριληπτικών τρόπων πρόκλησης του ενδιαφέροντος για μάθηση, προσαρμόζοντας και εμπλουτίζοντας  τη διδασκαλία τους και την παιδαγωγική τους παρουσία στις συγκεκριμένες συνθήκες και ανάγκες μάθησης των μαθητών , κατά το δυνατόν, εξατομικευμένα, ξεκολλώντας από αγκυλώσεις και παιδαγωγικές αντιλήψεις και πρακτικές που έχουν εγκαταλειφτεί  εδώ και δεκαετίες.

    Να σημειώσουμε ότι το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας συνεισφέρει σημαντικά στο πρόγραμμα ντύνοντας με δράσεις πολλές από τις αναφορές και τη θεματολογία του προγράμματος.

    Comments are closed.