#Συνεχίζουμε Erasmus
Παρά τις δυσκολίες που προέκυψαν εξαιτίας της πανδημίας, το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας συνεχίζει σε ρυθμούς Erasmus:
- Σύνταξη και κατάθεση στο Ι.Κ.Υ. Αίτησης Διαπίστευσης (τέλη Οκτωβρίου 2020), μια νέα διαδικασία για τα προγράμματα Erasmus, που εξασφαλίζει, εφόσον εγκριθεί, τη δυνατότητα χρηματοδότησης (2021-2027) για διαρκή και υψηλού ευρωπαϊκού επιπέδου επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του και συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα ανταλλαγής των μαθητών του,
- Ολοκλήρωση των διαδικασιών κλεισίματος (Final report) του προγράμματος “Together We Can Do So Much” (τέλη Νοεμβρίου 2020),
- Συνέχεια, με μεγαλύτερη ακόμη ορμή Erasmus, αφιερώνοντας μεγάλο μέρος των δυνάμεών μας στην υλοποίηση του νέου τριετούς (2020-23)προγράμματος με τίτλο : “Earth Observation for education”.
Τα προβλήματα κι εδώ, λόγω covid 19 πολλά. Ήδη η πρώτη προγραμματισμένη Διεθνική Συνάντηση στην Ουαλία αντικαταστάθηκε με μια πολύωρη τηλεσυνάντηση γνωριμίας και πρώτης εξ’ αποστάσεως επαφής των εμπλεκομένων εταίρων. Ωστόσο, χάρη στις δυνατότητες που μας παρέχει, πλέον, η τεχνολογία αλλά και χάρη στη μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία των σημαντικών εταίρων μας (Α.Π.Θ., Πανεπιστήμιο του Καρόλου-Πράγα, Πανεπιστήμιο Bochum, στη Γερμανία, Ερευνητικό κέντρο Geo Smart Decisions, στην Ουαλία …και αντίστοιχα με τους προαναφερθέντες, σχολεία), η προσαρμογή στις νέες συνθήκες ήταν άμεση και άκρως αποτελεσματική.
Ήδη δόθηκε η εκκίνηση για τις πρώτες οργανωτικές κινήσεις καθώς και το πλαίσιο έναρξης και εξέλιξης του προγράμματος. Ήδη η παραγωγή πνευματικών προϊόντων (Intellectual outputs) μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και το πλάνο και οι προτάσεις κάθε εταίρου-υπεύθυνου θα κατατεθούν σε επόμενη προγραμματισμένη τηλεσυνάντηση (17/12/2020).
Βασικός και φιλόδοξος στόχος του προγράμματος μια σειρά γεωχωρικών και διαστημικών δεδομένων και εφαρμογών με τη χρήση της τεχνολογίας να μετατραπούν σε παιδαγωγικά εργαλεία και πλαίσια που θα διευκολύνουν και θα εμπλουτίσουν τα διδακτικά αντικείμενα των υπαρχόντων προγραμμάτων σπουδών, κάνοντάς τα περισσότερο ελκυστικά και ενδιαφέροντα, καθιστώντας εκπαιδευτικούς και μαθητές, περισσότερο ευαίσθητους περιβαλλοντικά, και υπεύθυνους για την προστασία και τη διαχείριση του αειφόρου πλανήτη, που είναι κοινός για όλους μας.
Το πρόγραμμα προβλέπει μια σειρά πνευματικών αποτελεσμάτων, μια δημιουργική και παραγωγική συνεργασία ανάμεσα στα πανεπιστήμια (παραγωγή προϊόντων-θεωρία) και τα σχολεία (πρακτική εφαρμογή) καθώς και διαδικασίες διάχυσης σε όλη την κοινωνία και προπαντός στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Κάθε εμπόδιο σε καλό, λέει μια φράση που αποδεικνύεται το δίκιο της στην πράξη, μιας και η υποχρεωτική προσαρμογή μας στις νέες συνθήκες και η εμπλοκή μας σε πρωτόγνωρες διαδικασίες (τηλεσυναντήσεις, τηλεεργασία, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και δεδομένων …) ενισχύουν την εκπαιδευτική μας φαρέτρα και μας κάνουν, αν μη τι άλλο, εκπαιδευτικούς του σήμερα.