Προγράμματα

    Μάρτιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    VERIA 8 THESSPUPPET & ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ, ΞΑΝΑ ΜΑΖΙ (στα πλαίσια του Erasmus+ “Together We Can Do So Much”).

    Για μια ακόμη χρονιά και για 11 ημέρες, η Βέροια ζει στους ρυθμούς του VERIA 8 THESSPUPPET (Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και παντομίμας),  που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, διοργανώνεται από το Δήμο Βέροιας, υποστηρίζεται από πολλούς φορείς και η καλλιτεχνική διεύθυνση του οποίου, ανήκει στον Juanjo Corrales.

    Παραστάσεις, σεμινάρια, εργαστήρια και πολλές ακόμα εκπλήξεις περιμένουν όσους επισκεφτούν το υπέροχο αυτό Φεστιβάλ! Συμμετέχουν: 13 θίασοι από ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ , ΙΣΠΑΝΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ , ΕΛΒΕΤΙΑ , ΙΤΑΛΙΑ, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ και ΕΛΛΑΔΑ.

    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, για δεύτερη συνεχή χρονιά είχε τη χαρά να φιλοξενήσει στο χώρο του, χάρη στο προσωπικό ενδιαφέρον του Καλιτεχνικού Διευθυντή του Φεστιβάλ, κου Juanjo Corrales, μία (+μία αργότερα) από τις εκδηλώσεις του: Την έκθεση και παιδαγωγικό-διαδραστικό εργαστήρι «Καμπάνες του κόσμου», η οποία ανοίγει ένα παράθυρο στον ηχηρό, μαγικό (και ιερό) κόσμο της καμπάνας.

    Σαράντα αντικείμενα (από 20 διαφορετικές χώρες) έφεραν σε επαφή, μαθητές και εκπαιδευτικούς,  με διαφορετικούς πολιτισμούς. Με διηγήσεις και μικρές ιστορίες, η έκθεση –εργαστήριο «καμπάνες του κόσμου», μας ταξιδεύει από την αρχαιότητα ως το σήμερα.

    Τα αντικείμενα της συλλογής είναι αυθεντικά, προέρχονται από τις χώρες καταγωγής τους και κάποια από αυτά είναι πάνω από εκατό χρόνων.

    Η παρουσία ση έγινε με αφήγηση από τον Πεπ Μπελτράν στα ισπανικά και μετάφραση από την Πετρίνα Βάσσου στα ελληνικά.

     Η αφήγηση περιλάμβανε στοιχεία ιστορικά, μουσικολογικά, στοιχεία εθνολογίας και πολύ χιούμορ.  Τα αντικείμενα λειτούργησαν σαν αφορμή για να ανακαλύψουν οι μαθητές τα κοινά στοιχεία των διαφορετικών πολιτισμών . 

    Φυσικά,η διαδραστικότητα  ήταν έντονη σε όλη τη διαδικασία.

    Πάρτε μια γεύση πιέζοντας εδώ (1), εδώ(2) κι εδώ (3).

    Τα αντικείμενα του εργαστηρίου, ανήκουν στην μουσειακή συλλογή «περιπλανώμενο μουσείο των πολιτισμών», η οποία έχει αναγνωριστεί από την ΟΥΝΕΣΚΟ ως «άυλη πολιτιστική κληρονομιά».

    Το περιπλανώμενο μουσείο των πολιτισμών, είναι ένα από τα βασικά προγράμματα του Sovint, που έχει ως σκοπό του, την ευαισθητοποίηση σε ζητήματα πολυπολιτισμικότητας.

    Αυτό που πιστεύουν οι εμπνευστές του, είναι πως χρειάζεται να αναγνωρίσουμε και να αποδεχτούμε τον «άλλο» προκειμένου να βρούμε (ή και να δημιουργήσουμε) γέφυρες αλληλοκατανόησης μεταξύ των πολιτισμών.

    Σ’ έναν κόσμο που τείνει να γίνει εικονικός(με οθόνες αφής ), το project, προτείνει  την ανάκτηση του χαμένου συναισθήματος μέσα από την επαφή μας με το αυθεντικό αντικείμενο, μέσα από την καλλιέργεια της κοινής δράσης. Γιατί, όπως ορίζει και το πρόγραμμα Erasmus+,στο οποίο εντάσσουμε αυτές τις δράσεις-συνεργασίες, Together We Can Do So Much”.

    Αυτό που προτείνει είναι να μάθουμε μέσα από το αισθητηριακό και το συναισθηματικό βίωμα, όλοι μαζί, να μπορέσουμε να μιλήσουμε για τους ανθρώπους, να κινήσουμε την περιέργεια τους, να προκαλέσουμε τη δημιουργικότητα τους.

    Το αντικείμενο είναι η αφορμή για να μιλήσουμε για τους ανθρώπους , να ξυπνήσουμε  την περιέργεια, για να μάθουμε περισσότερα.

    Όπως πολύ εύστοχα αναφέρεται στο ενημερωτικό φυλλάδιο του συγκεκριμένου project, «Τα αντικείμενα είναι αποθήκες μνήμης. Περιέχουν ιστορίες πρόθυμες να μας εκπλήξουν αν είμαστε ικανοί να τις ανιχνεύσουμε! Μας αφηγούνται παλιούς μύθους ,ξεχασμένους τρόπους.. Αλλά πάνω απ ‘όλα είναι γεμάτα από ιστορίες που δεν έχουν ειπωθεί».

    Ήταν , όπως ανέφερε και η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου του 3ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας, κα Παπαγεωργίου Κατερίνα, που ήταν παρούσα στην εκδήλωση, μια πολύ επιτυχημένη παρέμβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου, ένα σεμινάριο που προωθεί την διαπολιτισμική αγωγή και την δημιουργικότητα. Τη δυνατότητα να αφηγούμαστε και να ακούμε. Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για όσους ονειρεύονται ένα καλύτερο σχολείο».

    Δυο λόγια για τους συντελεστές του project:

    PEP BELTRAN RAMIREZ

    Διπλωματούχος των παραστατικών τεχνών του Institud del teatre Barcelona. Διαχειριστής και προωθητής πολιτιστικών σχεδίων (Gestor cultural). Θεατρικός σύμβουλος της  δημοτικής επιχείρησης πολιτιστικής ανάπτυξης του δήμου της Βαλένθια και άλλων δήμων (Xativa, Manises, Albacete, Requena) όπου κατεύθυνε και  διοργάνωσε περιοδείες και μόνιμες θεατρικές σκηνές. Ειδίκευση στη Μουσειολογία και τον λαϊκό πολιτισμό. Διευθυντής του Gresol gestion cultural, για 22 χρόνια όπου σχεδίασε και πραγματοποίησε διάφορα μουσειακά και εκθεσιακά προγράμματα σε όλη την Ισπανία. Εκπαιδευτής στο πεδίο της πολιτικοκοινωνικής εμψύχωσης και εμψύχωσης της νεολαίας και της κατάρτισης εκπαιδευτών.

     ΠΕΤΡΙΝΑ ΒΑΣΣΟΥ

    Η Πετρίνα Βάσσου γεννήθηκε το 1967 στα Γιαννιτσά. Εργάστηκε για πολλά χρόνια ως ψηφιδογράφος και χειροτέχνης κάνοντας μαθήματα σε συλλόγους και δήμους της περιοχής. Αργότερα μαζί με την Αλεξάνδρα Ιορδανίδου, δημιούργησαν την ομάδα κουκλοθεάτρου Gypsy moth.

    Η Διεύθυνση του σχολείου ευχαριστεί θερμά τον Καλιτεχνικό Διευθυντή του Φεστιβά, κο Juanjo Corrales, για το προσωπικό του ενδιαφέρον για το σχολείο μας καθώς και το Δήμο Βέροιας, το Δήμαρχο κο Βοργιατζίδη, την ΚΕΠΑ,τον απερχόμενο πρόεδρό της, Λεωνίδα Ακριβόπουλο, τον επερχόμενο πρόεδρο, Θεόφιλο Κορωνά, την υπεύθυνη Προγραμματισμού, Νανά Καραγιαννίδου και τον Διευθυντή, Γιάννη Καμπούρη, για την ένταξη του σχολείου μας στο πρόγραμμά τους.

     

    Comments are closed.