Προγράμματα

    Δεκέμβριος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Νοέ    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ERASMUS+ ΓΙΑ ΤΟ Δ. ΣΧ. ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΣΕ ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗΣ ΤΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

    Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος  της Διαπίστευσης Erasmus+, που υλοποιεί το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, εκπαιδευτικοί του σχολείου μας πραγματοποίησαν προπαρασκευαστικές μετακινήσεις σε δύο σχολεία της Βουδαπέστης, με σκοπό την οργάνωση και προετοιμασία επικείμενων εκπαιδευτικών δράσεων. Οι συναντήσεις αυτές αποτέλεσαν σημαντικό θεμέλιο για την ομαλή, παραγωγική και στοχευμένη υλοποίηση των κινητικοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών που θα ακολουθήσουν, διασφαλίζοντας ότι κανένα οργανωτικό ή παιδαγωγικό ζήτημα δεν θα αφεθεί στην τύχη.
     
    Προετοιμασία της επίσκεψης μαθητών και εκπαιδευτικών
     
    Η πρώτη επίσκεψη αφορούσε τη συνεργασία μας με σχολική μονάδα της Βουδαπέστης (Foti Garay Janos Primary School), όπου θα φιλοξενηθούν, τον ερχόμενο Φεβρουάριο, μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, έγινε αναλυτική ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, ενώ είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε από κοντά τη λειτουργία του, την οργάνωση της καθημερινής διδασκαλίας και τη φιλοσοφία που διέπει τη σχολική κοινότητα.
    Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στους άξονες του σχεδίου μας:
    • συμπερίληψη και διαπολιτισμική εκπαίδευση,
    • ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων,
    • καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills).
    Μέσα από συζήτηση με τη διεύθυνση και εκπαιδευτικούς του σχολείου, καθορίστηκαν οι δομές υποστήριξης που θα πλαισιώσουν τους μαθητές μας, οι δραστηριότητες που θα ενταχθούν στο ημερήσιο πρόγραμμα και ο τρόπος ενσωμάτωσης των βασικών στόχων του σχεδίου στη συνεργατική μας δράση.
    Παράλληλα, χαράχτηκαν τα βασικά σημεία του πολιτιστικού προγράμματος της υποδοχής, με επιλογή ιστορικών και πολιτιστικών μνημείων της Βουδαπέστης που θα συμβάλουν στη σφαιρική κατανόηση της τοπικής κουλτούρας και στη σύνδεση της μάθησης με τον πραγματικό κόσμο.
     
    Προετοιμασία της επίσκεψης για Job Shadowing
     
    Η δεύτερη συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε άλλο σχολείο της Βουδαπέστης (Remenyseng Katolikus Altalanos es Ovoda– σχολείο που φοίτησε ο παλιός φημισμένος ποδοσφαιριστής, Φέρεντς Πούσκας), όπου θα υποδεχθούν τον ερχόμενο Απρίλιο, του 2026, εκπαιδευτικούς μας για δραστηριότητες job shadowing. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις εκπαιδευτικές πρακτικές του σχολείου, να συζητήσουν με εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων και να διερευνήσουν τρόπους με τους οποίους η σχολική μονάδα στηρίζει τη συμπερίληψη, τη διαπολιτισμικότητα και τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην καθημερινή της λειτουργία.
    Η κοινή διαμόρφωση του προγράμματος job shadowing περιλάμβανε:
    • παρακολούθηση μαθημάτων και καινοτόμων διδακτικών πρακτικών,
    • συμμετοχή σε παιδαγωγικές συναντήσεις,
    • ανταλλαγή εμπειριών και τεχνικών ανάπτυξης ήπιων δεξιοτήτων στους μαθητές,
    • σχεδιασμό δραστηριοτήτων που θα υποστηρίξουν την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
    Όπως και στην πρώτη επίσκεψη, ολοκληρώθηκε ο σχεδιασμός του παράλληλου πολιτιστικού σκέλους, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν να αποκτήσουν μια ευρύτερη εικόνα της ιστορίας, της αρχιτεκτονικής και της κουλτούρας της ουγγρικής πρωτεύουσας.
     
    Η αναγκαιότητα των προπαρασκευαστικών συναντήσεων
     
    Οι δύο αυτές μετακινήσεις επιβεβαίωσαν τη σημασία του σωστού σχεδιασμού και της προσωπικής επαφής με τους εταίρους. Μέσα από την επιτόπια γνωριμία με τους χώρους, τους ανθρώπους και τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, διασφαλίστηκε ότι οι επικείμενες κινητικότητες θα είναι:
    • άψογα οργανωμένες,
    • στοχευμένες στους παιδαγωγικούς στόχους του προγράμματος,
    • παραγωγικές για μαθητές και εκπαιδευτικούς,
    • χωρίς απρόοπτα ή δυσάρεστες εκπλήξεις,
    • πλήρως εναρμονισμένες με τις αξίες του Erasmus+.
    Οι συναντήσεις αυτές δεν αποτέλεσαν απλώς διαδικαστικό στάδιο. Ήταν ουσιαστικό βήμα για τη δημιουργία σταθερών συνεργασιών, την εδραίωση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και την εξασφάλιση ενός μαθησιακού πλαισίου που θα ενισχύσει την εκπαιδευτική εμπειρία όλων των συμμετεχόντων.

    Comments are closed.