Προγράμματα

    Δεκέμβριος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Νοέ    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    “Μ’ ΕΝΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΣΠΑΘΙ” το ευρωπαϊκό project που συμμετέχει το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας και υλοποιεί η AMKE REVMA, στη χώρα μας και η EUROCHILD & TERRE DES HOMMES,σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

    Έναν πρώιμο «Δεκέμβρη των παραμυθιών» φιλοξενήσαμε στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας. Πριν καν τοποθετήσουμε τον χριστουγεννιάτικο διάκοσμό μας, προσπαθήσαμε να φωτίσουμε τις ψυχές μας, μέσα από την υλοποίηση της δράσης με τίτλο “Μ’ ένα ΟΧΙ για σπαθί”, μια ολοκληρωμένη δράση (αξιοποίηση παραμυθιού της Γεωργίας Καλπαζίδου, εργαστήρι δραστηριοτήτων με μαθητές, συζήτηση και βιωματική δράση με τους γονείς τους), γύρω από την έννοια της συναίνεσης και τον σεβασμό των ατομικών ορίων, την ενδυνάμωση των παιδιών και την καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτοπροστασίας .
    Στο πρώτο μέρος με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας και στο δεύτερο μέρος με τους γονείς αυτών. Οι συντονίστριες, Αλίνα Κατσίκη και Ειρήνη Ράπου, της Μ.Κ.Ο. ΡΕΥΜΑ , οι οποίες καλωσόρισαν τα παιδιά, συστήθηκαν και παρουσίασαν το θέμα. Ακολούθησε η ανάγνωση του παραμυθιού «Η ΑΕΡινή», όπου η λέξη ΑΕΡ στα ρομανί σημαίνει «όχι». Το παραμύθι μιλούσε για ένα κορίτσι που έλεγε «όχι» όποτε δεν αισθανόταν άνετα – σε ένα άγγιγμα, σε ένα φιλί ή σε οτιδήποτε την έκανε να νιώθει πίεση – δείχνοντας στα παιδιά πως το «όχι» μπορεί να λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας και ως τρόπος αυτοσεβασμού.
    Στη συνέχεια οι συντονίστριες δραματοποίησαν μία σχολική σκηνή με τρεις διαφορετικούς τρόπους, ώστε τα παιδιά να αναγνωρίσουν ποιος από αυτούς απέδιδε πιο σωστά τη συναίνεση και τον σεβασμό των ορίων. Έπειτα, διάφορες φράσεις μοιράστηκαν στα παιδιά, τα οποία τις τοποθετούσαν σε δύο μεγάλα χαρτόνια: το ένα με τίτλο «Συναινώ» και το άλλο «Δεν συναινώ», ενισχύοντας έτσι την κατανόηση της διαφοράς μεταξύ αποδοχής και άρνησης.
    Ακολούθησε βιωματικό μέρος, όπου τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να δραματοποιήσουν τρεις μικρές σκηνές:
    • Η πρώτη ομάδα εργάστηκε πάνω στο πώς θέτουμε τα προσωπικά μας όρια.
    • Η δεύτερη στο πώς μαθαίνουμε να δεχόμαστε και να σεβόμαστε τα όρια του άλλου.
    • Η τρίτη στο πώς μπορούμε να υπερασπιζόμαστε τα όρια ενός συμμαθητή ή φίλου όταν εκείνος δυσκολεύεται να το κάνει μόνος του.
    Στο τέλος φτιάξαμε αφίσες, βραχιολάκια και γράψαμε ένα γράμμα για τους γονείς (για όσα θα ήθελαν να τους πουν, τι νιώθουν και με ποιους τρόπους πιστεύουν ότι οι γονείς μπορούν να τα υποστηρίξουν), το οποίο χρησιμοποιήσαμε στο εργαστήριο μαζί τους για να ανοίξουμε συζήτηση για τη βία κατά των παιδιών, τη σημασία του «όχι» και την αυτοδιάθεση των παιδιών — πώς δηλαδή τα παιδιά διαλέγουν τι είναι σωστό για εκείνα.
    Στο δεύτερο μέρος, πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς. Συζητήθηκε η πορεία της δράσης, οι γονείς διάβασαν τα γράμματα των παιδιών και ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση για τα ατομικά όρια, τον σεβασμό μέσα στις σχέσεις, καθώς και για ζητήματα όπως η πρωιμότητα των γάμων, θέμα ιδιαίτερα σημαντικό για το σχολικό περιβάλλον, στο οποίο φοιτούν μαθητές από κοινότητες Ρομά. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με θετικό κλίμα, ενισχύοντας τη συνεργασία σχολείου – οικογένειας και τη σημασία της προστασίας των παιδιών.
    Καθόλη τη διάρκεια της δράσης συμμετείχαν ενεργά και υποστηρικτικά και εκπαιδευτικοί του Δ. Σχ. Κουλούρας.
    Η Διεύθυνση του Σχολείου ευχαριστεί θερμά τις δυο διαμεσολαβήτριες για την εξαιρετικά εύστοχη δράση που απαντά τόσο στην ουσία του θέματος της συναίνεσης, της αυτοπροστασίας και του σεβασμού των ατομικών ορίων, σε μια εποχή που η κοινωνία βάλετε καθημερινά από ¨κανιβαλικές¨ συμπεριφορές και αδηφάγα τηλεοπτικά ρεπορτάζ. 
    Η δράση υπηρετεί τη στοχοθεσία της Διαπίστευσης Erasmus+ που υλοποιείται στο σχολείο.

    Comments are closed.