Προγράμματα

    Οκτώβριος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Σεπ    
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΈΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΖΕΤΑΙ… ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΜΙΚΡΑ ΠΟΡΤΡΕΤΑ» ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΣΜΥΡΝΗ, ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ

    Εδώ: http://dim-koulour.ima.sch.gr/archives/date/2022/08 μπορείτε να διαβάσετε ευκρινέστερα τη συνέντευξη στην κα Σμυρνή στη faretra.info .
     
    Με ιδιαίτερη τιμή και συγκίνηση διάβασα το όνομά μου και 14σέλλιδη αναφορά στο προσφερόμενο έργο μου-μας, μέσα στις 424 σελίδες του βιβλίου «Μικρά πορτρέτα» της Δήμητρας Σμυρνή, εκλεκτής δημοσιογράφου της πόλης μας, στο οποίο παρουσιάζονται 58 πρόσωπα που, μέσα από το έργο τους, προσέφεραν αξία στον τόπο μας. Ανθρώπων που, όπως αναφέρει η συγγραφέας στο εισαγωγικό της σημείωμα «… ¨έχτισαν¨ ο καθένας με τον τρόπο του, την ανθρωπογεωγραφία του τόπου μας» και αποτελούν ψηφίδες «της Ερατεινής Ημαθίας» και συμπληρώνει ο εμπνευσμένος και παραγωγικός εκδότης του βιβλίου, κος Γεράσιμος Καλλιγάς «ενεργοί πολίτες του Νομού μας που με τη δράση και την προσφορά τους συνέβαλαν ουσιαστικά στην εξύψωση της περιοχής μας, … που με το ήθος, τη δημιουργικότητα και την κοινωνική συνείδηση αυτών των προσώπων, πέρα από το ατομικό τους έργο, λειτούργησαν ως πρότυπα και πηγή έμπνευσης, για πολλούς».
     
    Τι λόγια! Τι τιμή! Λόγια που με γεμίζουν ευγνωμοσύνη αλλά και αίσθημα ευθύνης. Να συμπεριλαμβάνεσαι κι εσύ στη ¨χορεία¨ των ευλογημένων ανθρώπων αυτής της πόλης, αυτού του τόπου. Ανάμεσα στο έργο και τις αναφορές στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Βεροίας Παντελεήμων, τον Δήμαρχο της πόλης, κο Βοργιατζίδη Κωνσταντίνο, ανθρώπων που πρόσφεραν και προσφέρουν τα μέγιστα είτε από Δημόσιο πόστο (Τροχόπουλος Γ….), είτε από Ιδιωτικό (Καλλιγάς Γ. …) , ανθρώπων που με το επίμονο έργο τους μας ¨σύστησαν¨ τη γενέθλια γη και την παράδοσή μας (Μελίκης Γ. Μοσχόπουλος Γ., Χιονίδης Γ. Πυρινός Π. …), άφησαν το αποτύπωμά τους στην Τέχνη (Θεοδωρίδου Σ., Αφοι Τσαχουρίδη, Μπραβάκης Κ. …), αλλά και ανθρώπων που έδωσαν ¨στέγη¨ στην Τέχνη (Παπατζίκου Β., Ναζλίδης Γ. .), Ανθρώπων με το Α κεφαλαίο (η αναφορά ενδεικτική από τον συνολικό κατάλογο των 58 αναφορών).
     
    Ωστόσο, αισθάνομαι την ανάγκη να δηλώσω πως η τιμή αυτή δεν ανήκει αποκλειστικά σε εμένα. Μέσα από το δικό μου πρόσωπο, αναγνωρίζεται το συλλογικό έργο πολλών ανθρώπων, που πίστεψαν στο Όραμα, που βοήθησαν στη διαμόρφωσή του ή συστρατεύτηκαν ή διευκόλυναν στη συλλογική υλοποίησή του, ανθρώπων που καθημερινά δώσανε-δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και την πρόοδο του τόπου μας.
     
    Τιμάται, πρώτα απ’ όλα το Σχολείο, το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας. Η εστία μας. Αυτό το Σχολείο που έχει ρίζες στα δίσεκτα χρόνια της Τουρκοκρατίας, που στάθηκε όρθιο στους πολέμους, τις κατοχές , χωρίς να αναστείλει τη λειτουργία του, αυτό το Σχολείο που και σήμερα, παλεύει με τα θεριά της εποχής μας (δημογραφικό, αστυφιλία, αποδοχή και συμπερίληψη, χωρίς αποκλεισμούς ευάλωτων , κοινωνικά, ομάδων …), αυτό το Σχολείο που παλεύει, αντιστέκεται, επιμένει , και που θέλει να ξέρει που πατά και που πηγαίνει …
     
    Τιμώνται, οι δάσκαλοί μου που συντέλεσαν στη διαμόρφωση της κοσμοθεωρίας μου, οι γονείς μου που εναπόθεσαν στην ψυχή μου, ανάμεσα στα άλλα, την αγάπη για τη Γενέθλια Γη, η οικογένειά μου που μου παραχωρεί, όλα αυτά τα χρόνια, με κατανόηση, χώρο και χρόνο να αφοσιώνομαι σε αυτό που αγαπώ, τιμάται, ναι, η κυρά-Όλγα για το ενισχυτικό, πρωινό, καθημερινό της νεύμα καλημερίσματος που έλεγε, εν αήχω φωνή, «δάσκαλε, αξίζει τον κόπο, μην τα παρατάς …».
     
    Τιμώνται οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, συνάδελφοι και συνοδοιπόροι σε ένα όραμα παιδείας ζωντανό και ανοιχτό στην κοινωνία, ένα όραμα που εμπνέει και συστρατεύει, δημιουργώντας ακόμη και μια νέα εθελοντική κατηγορία, αυτή της ¨διά βίου δασκάλας¨ που το υπηρετεί με πάθος και σεβασμό, μακριά από ωράρια και τυπικές διαδικασίες (Σοφία τ’ ακούς;) . Μαζί τους, οι μικροί μαθητές και οι γονείς τους, που στηρίζουν με εμπιστοσύνη και αγάπη κάθε μας πρωτοβουλία.
     
    Στο έργο μας έχουν σταθεί αρωγοί οι τοπικές αρχές – αυτοδιοικητικές, εκπαιδευτικές-διοικητικές (πρώην και νυν) … καθώς και οι συγχωριανοί μας (είτε σε συλλογικό επίπεδο, – συνεταιρισμοί κ.λ.π., είτε σε ιδιωτικό, -επιχειρήσεις …), που δεν υπήρξαν ποτέ απλοί παρατηρητές, αλλά ενεργοί υποστηρικτές.
    Εξίσου σημαντικοί είναι οι σταθεροί συνεργάτες μας από Πανεπιστήμια και Μουσεία, καθώς και άνθρωποι του Πολιτισμού: συγγραφείς, εικαστικοί, μουσικοί, με τους οποίους έχουμε χτίσει δεσμούς αλληλοεκτίμησης και δημιουργικής συνύπαρξης.
     
    Η συμμετοχή μας σε ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ και η σταθερή στήριξη του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) και των ανθρώπων του, έχουν, σε μεγάλο βαθμό προσδιορίσει την πορεία μας, έχουν δώσει επιπλέον ώθηση στο έργο μας, φέρνοντάς μας σε επαφή με το «ευρωπαϊκό σχολείο» του σήμερα, κάνοντας πράξη το κεντρικό σύνθημα του Προγράμματος «ανοίγει δρόμους, αλλάζει ζωές» Όλα αυτά τα χρόνια είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε, να γνωρίσουμε τόπους, ανθρώπους , κουλτούρες, διαφορετικούς πολιτισμούς… Δώσαμε την ευκαιρία σε πάνω από 250 εκπαιδευτικούς και μαθητές να ταξιδέψουν σε όλη της Ευρώπη (60, περίπου , προορισμοί) και φιλοξενήσαμε πάνω από 250 εκπαιδευτικούς και μαθητές ευρωπαϊκών σχολείων, στο μικρό χωριό μας.
     
    Όλοι αυτοί οι άνθρωποι και φορείς έχουν μερίδιο στην τιμή που μου αποδόθηκε. Και σε όλους αυτούς ανήκει αυτό το «ευχαριστώ» που μοιράζεται.
     
    Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τη συγγραφέα του βιβλίου για την τιμητική ένταξή μου στη «χορεία» των επιλεγμένων προσώπων, για τη διεισδυτική ματιά της, καθώς και τον εκδότη που αγκάλιασε το έργο αυτό με φροντίδα και διάθεση προσφοράς.
     
    Ο τόπος μας προχωρά όταν οι άνθρωποί του προχωρούν μαζί. Και αν «οι άνθρωποι φεύγουν» όπως κλείνει η συγγραφέας το σημείωμά της, «ο τόπος μένει, τον χάραξαν με την παρουσία τους, εκείνοι που τον έζησαν». Με σεβασμό, συνεργασία και πίστη στο κοινό καλό.
     
    Με εκτίμηση,
    Δημήτρης Κατσαβός
    Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας

    Comments are closed.