Προγράμματα

    Νοέμβριος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Οκτ    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΕΛΛΑΔΑ – ΠΟΛΩΝΙΑ “ Group mobility of school pupils / Job shadowing” ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ERASMUS+ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Για μια βδομάδα, 22-26/5/2023,, το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας φιλοξένησε εκπαιδευτικούς και μαθητές από το Szkola Podstawowa-Boguchwala της Πολωνίας, σε μια συνάντηση “ Group mobility of school pupils / Job shadowing” .
    Ένα σχολείο, το οποίο, κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, ¨επιβαρύνθηκε¨ με μεγάλο αριθμό προσφύγων-μαθητών από την Ουκρανία.
    Οι υπεύθυνοι του προαναφερόμενου σχολείου, επέλεξαν το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας – εξαιρετική τιμή και ευθύνη για το σχολείο μας, για να μας επισκεφθούν, να πραγματοποιήσουν τη δράση τους, να συν-διδάξουν-διδαχτούν, και να αποκτήσουν γνώσεις και εμπειρίες, γνωρίζοντας τις δραστηριότητες, πρωτοβουλίες, παρεμβάσεις αλλά και τη μεθοδολογία και τα αποτελέσματα Erasmus+ του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας που αφορούν τόσο τις διαδικασίες συμπερίληψης μαθητών ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, όσο και υιοθέτησης μιας στρατηγικής αειφορικής στάσης και δράσης που περιλαμβάνει στοχευμένες δραστηριότητες ανακύκλωσης, επανάχρησης, πρωτοβουλίες προστασίας του περιβάλλοντος (φυτοφάρμακα …) και βιώσιμης γεωργίας (συνεργασία με συνεταιρισμούς-κήπος/προσωμοίωση οικοσυστήματος), κλιματικής αλλαγής (συνεργασίες – EO4Edu / esero /Α.Π.Θ.), αξιοποίησης της Τέχνης μέσα σε αυτά τα πλαίσια (συνεργασίες-υλοποίηση προγραμμάτων /CARE-Α.Π.Θ.-Π.Τ.Δ.Ε., πρωτοβουλίες, δράσεις/ Εκθέσεις, διαγωνισμοί …) κ.λ.π.
    Έτσι, για μια βδομάδα, μαθητές και εκπαιδευτικοί των δυο σχολείων συναντήθηκαν, γνωρίστηκαν, έσμιξαν, ένοιωσαν κοινά αισθήματα, μοιράστηκαν εμπειρίες και δραστηριότητες, αποδέχθηκαν οι μεν τους δε, έπαιξαν, γέλασαν, διασκέδασαν, ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα περιβαλλοντικά μέσα από τις συν-δημιουργίες τους, με τη χρήση ανακυκλώσιμων και επαναχρησιμοποιούμενων υλικών, ρούχων, αξεσουάρ, τσαντών, καπέλων κ.λ.π.
    Μια δράση που πέρα από τις περιβαλλοντικές προεκτάσεις της, άγγιξε πεδία Τέχνης και προπαντός συμπερίληψης, προσπαθώντας να κάνει κατανοητό ότι δεν είναι επιλήψιμο ή υποτιμητικό το να επαναχρησιμοποιούμε ρούχα άλλων, ρούχα μεταχειρισμένα, αντίθετα, συμβάλλει μια τέτοια στάση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ανθρώπου.
    Μια ξεχωριστή δραστηριότητα που θα έχει και απτό αποτέλεσμα (ηλεκτρονικό εγχειρίδιο) είναι η αξιοποίηση υλικού (δορυφορικές εικόνες …) και γνώσεων από τη συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας στο σχέδιο Erasmus+ “Earth Observation for Education” . Η συγκεκριμένη δράση συνδυάζει δορυφορικές εικόνες εξαιρετικής ομορφιάς και ¨Τέχνης¨ με εικόνες, επίσης εξαιρετικής ομορφιάς και ¨Τέχνης¨, που όμως ¨κρύβουν¨ μια περιβαλλοντική καταστροφή (επιπτώσεις που προκαλεί στη φύση και στους υδάτινους όγκους, η ανεξέλεγκτη μόλυνση των κλωστοϋφαντουργικών δραστηριοτήτων της ¨γρήγορης και υπερκαταναλωτικής/μιας χρήσεως, σχεδόν, μόδας). Το, σοκαριστικά, αντίθετο μήνυμα που βγαίνει από τη γνώση και την κατανόηση αυτών των δίπτυχων, συμπληρώνεται με ζωγραφικά έργα του Vinced van Gogh, που προσομοιάζουν, σχεδόν ¨εμπνέονται¨ από τα προαναφερόμενα δίπτυχα, θέλοντας να προκαλέσουμε το συμπέρασμα ότι ο Άνθρωπος πρέπει να σταθεί από την πλευρά της Υγιούς Ομορφιάς και της Δημιουργίας και όχι της αχαλίνωτης, κερδοφόρας και χωρίς ενοχές, ανάπτυξης σε βάρος του περιβάλλοντος και εντέλει της ίδιας μας της ζωής. (το έντυπο θα το δημοσιεύσουμε μόλις ολοκληρωθεί από τεχνικής άποψης-σελιδοποίηση, βιβλιοδεσία …).
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, πιστό και σταθερά προσηλωμένο στην ιδέα Erasmus+, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, υιοθετεί προτάσεις, συνεργάζεται, προτείνει, εισπράττει και προσφέρει γνώσεις και εμπειρίες, φέρνει σε επαφή τα παιδιά του με παιδιά όλης της Ευρώπης, δημιουργεί προϋποθέσεις και συνθήκες παιδιών με ανοιχτά μυαλά, ελεύθερη σκέψη, ανοχή, υπευθυνότητα αλλά και αυτοπεποίθηση, απαραίτητα εφόδια και για το αύριό τους, ως ενηλίκων ευρωπαίων πολιτών, βάζει το λιθαράκι της θεμελίωσης. Από εκεί και πέρα, στο χέρι και άλλων είναι η στήριξη και η συνέχιση μιας τέτοιας συμπεριληπτικής και ταυτόχρονα ανοιχτής, απελευθερωτικής και χαρούμενης πορείας προς την εφηβεία και την ωριμότητα …

    Comments are closed.