ΜΕ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ERASMUS+ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΟΥ?
Το Δημοτικό σχολείο Κουλούρας σταθερά προσηλωμένο (Δ/νση, διδακτικό προσωπικό, μαθητές και γονείς) στην στρατηγική της δημιουργίας, της απελευθερωτικής γνώσης και της εξωστρέφειας ανταποκρίθηκε για μια ακόμη φορά στο κάλεσμα της νέας πρόκλησης: της συμμετοχής του στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+.
Στόχος ο εμπλουτισμός της προσφερόμενης αγωγής και εκπαίδευσης, η διεύρυνση των βιωματικών γνώσεων και των πεδίων δραστηριοτήτων και δράσεων για το συμφέρον μαθητών και εκπαιδευτικών.
Έχουν προγραμματιστεί ένα πλήθος εκδηλώσεων , συμμετοχών και εκπαιδευτικών επισκέψεων, ημέρες φιλοξενίας που θα επηρεάσουν την προσωπική τους ανάπτυξη και την οπτική τους θέαση για τον κόσμο, το περιβάλλον, τη ζωή. Που θα αποτελέσουν εργαλείο αντισταθμιστικής αγωγής για την ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων μέσα από την εμπλοκή σε περιβαλλοντικά και πολιτισμικά ευρωπαϊκά προγράμματα που δίνουν τη δυνατότητα συμμετοχής και «κοινωνίας» με αντικείμενα, θέματα και γνώσεις έξω από την τυπική εκπαιδευτική και μαθησιακή ατζέντα του ωρολογίου προγράμματος.
Το νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που συμμετέχει το Δημοτικό σχολείο Κουλούρας στα πλαίσια του Erasmus+ για τα σχολικά έτη 2015-16 και 2016-17 έχει τον τίτλο «Nature detectives» και διαπραγματεύεται τα Ξενικά είδη στη φύση, τα είδη «εισβολείς» που επηρεάζουν και ανατρέπουν συνήθως την οικολογική και περιβαλλοντική ισορροπία της περιοχής όπου εισβάλουν, διώχνοντας και πολλές φορές αφανίζοντας τα εγχώρια είδη.
Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να διερευνήσει και να συλλέξει πληροφορίες από κάθε συμμετέχουσα χώρα (8 στο σύνολό τους) σχετικά με την παρουσία στο τοπικό περιβάλλον «ξενικών ειδών» κατά πόσο η παρουσία τους αυτή επηρέασε και επηρεάζει τα ενδημικά είδη (είτε αφορούν τη χλωρίδα είτε την πανίδα).
Ένας άλλος στόχος είναι η φιλική συνύπαρξη του ανθρώπινου παράγοντα με τη φύση με έμφαση στο τοπικό πεδίο εφαρμογής και κατανόησης της σημαντικότητας των τοπικών οικολογικών και περιβαλλοντικών θησαυρών.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και εμπλέκει στοιχεία οικολογίας, περιβαλλοντικής αγωγής, γεωγραφίας, γεωλογίας, μαθηματικών αλλά και ανάπτυξης γλωσσικών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων χρήσης και αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών καθώς και στοιχεία διαπολιτισμικής συνύπαρξης υπό την έννοια της επαφής, γνωριμίας και αποδοχής άλλων στοιχείων πολιτισμών, παραδόσεων, συνηθειών?
Ενθαρρύνει υπαίθριες δραστηριότητες, υποστηρίζει την επαφή και την αλληλεπίδραση με ανθρώπους, συνήθειες, ήθη και έθιμα άλλων λαών. Ενισχύει την ευρωπαϊκή οπτική και διάσταση της εκπαίδευσης αλλά ανοίγει και τους ορίζοντες για μελλοντική εξέλιξη στην ενοποιημένη ευρωπαϊκή αγορά.
Σέβεται την πολιτιστική και φυσική ποικιλομορφία της κάθε χώρας ξεχωριστά.
Το έργο σχεδιάστηκε για τη συμμετοχή παιδιών και εκπαιδευτικών από εντελώς διαφορετικά πολιτισμικά, περιβαλλοντικά πλαίσια, για παιδιά που ζουν σε πόλεις διαφορετικού μεγέθους αλλά και κοντά στη φύση, παιδιά που ζουν μέσα σε μεγαλουπόλεις (Μαδρίτη), κοντά σε πρωτεύουσες χωρών και βιομηχανικές ζώνες (Βουδαπέστη), μέσα στη φύση και στο δάσος (Πολωνία, Σλοβακία), σε πεδινές περιοχές (Ελλάδα-Κουλούρα, Βουλγαρία) σε περιοχές κοντά στη θάλασσα (Ιταλία).
Τα πρώτα σχέδια και ο βασικός προγραμματισμός των δράσεων και των επισκέψεων μαθητών και εκπαιδευτικών από κάθε χώρα είχαμε τη δυνατότητα να επεξεργαστούμε η ελληνική παιδαγωγική-συντονιστική αποστολή του Δημοτικού σχολείου Κουλούρας στην πρώτη συνάντηση με τις αντίστοιχες ομάδες των άλλων χωρών στην Pstragova της Πολωνίας στις 4-7/11/2015.
To «Nature detectives» στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας στα πλαίσια των στρατηγικών σχολικών συμπράξεων Erasmus+ έρχεται να συνεχίσει και να προσθέσει εικόνες, εμπειρίες, γνώσεις δύο ετών από την προηγούμενη συμμετοχή του σχολείου μας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius με τίτλο «Our nature is art.Let;s share it». Τώρα, είμαστε σε πλεονεκτικότερη θέση να εργαστούμε και να λάβουμε κάθε προστιθέμενη αξία που προκύπτει από τη συμμετοχή μας σε ένα τέτοιο σημαντικό πρόγραμμα τόσο για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου, όσο και για την τοπική κοινωνία η οποία όπως και στο προηγούμενο πρόγραμμα ήταν συμπαραστάτης και αρωγός στην προσπάθειά μας. όπως συμπαραστάτης και αρωγός ήταν και θα πρέπει να είναι και στο νέο πρόγραμμα η Δημοτική Αρχή παρέχοντας όποια υποστήριξη και βοήθεια χρειαστούμε (κτιριακής και οργανωτικής υποδομής) ώστε να είμαστε σε θέση να φιλοξενήσουμε τον ερχόμενο Μάιο τις αποστολές μαθητών και εκπαιδευτικών από 7 ευρωπαϊκές χώρες.