Προγράμματα

    Μάρτιος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

     
    Καθιερώθηκε το 1994 από την UNESCO για να μας υπενθυμίσει τον καθοριστικό ρόλο που παίζει ο δάσκαλος μέσα στην κοινωνία, είτε εργάζεται σε μία πλούσια πόλη της Δύσης, είτε σε μια αυτοσχέδια σχολική αίθουσα κάποιας παραγκούπολης της Λατινικής Αμερικής, είτε σε κάποιο εγκαταλελειμμένο επαρχιακό σχολείο της Ευρώπης και της χώρας μας, του χθες ή και του Σήμερα.
    ………………………………………………………………………………………………………
    Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, απ’ τα πρώτα μου παιδικά ακούσματα μέχρι σήμερα-σχεδόν 34 χρόνια εκπαιδευτικής υπηρέτησης, αισθάνομαι μαθητής.
    Επιτρέψτε μου, οπότε, η σημερινή αναφορά τιμής στην ημέρα για το Δάσκαλο, να έχει προσωπική χροιά και να μιλήσω απ’ την πλευρά του μαθητή, ως δια βίου μαθητής…
     
    «Θυμάμαι το σχολείο μου,- το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, στη δεκαετία του 1970 …
     
    Σχολείο χτισμένο από την πέτρα του τόπου του, την πουρόπετρα, μια πέτρα που συνδέει το κάτω από το χώμα με το πάνω του τόπου μας, ανεβάζοντας συνεχώς την υγρασία και του χυμούς του προς τα πάνω δείχνοντας το δρόμο της προκοπής, αρμολογημένη με τον μεστό ιδρώτα των κατοίκων του.
     
    Σχολείο με τα παράθυρά του να βλέπουν την ανατολή. Να μπαίνει ο ήλιος , ν’ ανθίζουν οι παιδικές ψυχές καθώς και τα μπουμπούκια των λουλουδιών του κήπου του.
    Σχολείο με κήπο και σιντριβάνι! Με χωμάτινο και χορταριασμένο αυλόγυρο, με παιχνίδια (τσουλήθρες, τραμπάλες, μονόζυγα, κούνιες …), πριν τα αφανίσει η σύγχρονη παιδαγωγική άποψη περί ασφάλειας των μαθητών.
     
    Θυμάμαι τους δασκάλους μου …
     
    Δάσκαλοι με την ουσιαστική και κυριολεκτική σημασία του όρου, αυστηροί καθώς το πρόσταζαν η εποχή και οι συνθήκες, και τρυφεροί, καθώς το όριζε η καρδιά τους, ταγμένοι στη διάπλαση των παιδιών, στην καλλιέργεια της γλώσσας, στην αφύπνιση των συνειδήσεων, στο φωτισμό των σκοταδιών, στο απλόχερο μοίρασμα όλων όσων γοήτευαν και τη δική μου σκέψη και ύπαρξη, ως μαθητή.
     
    Εικόνες, πρόσωπα, σκιές, πράγματα, που παλεύουν μέσα μου, χρόνια τώρα, να παραμείνουν αναλλοίωτα, πασχίζουν να κρατηθούν, μη ξεκολλήσουν απ’ τα τοιχώματα της Μνήμης, μη παρασυρθούν απ’ τα ορμητικά νερά της Λήθης, τις φλόγες της φθοράς και της καθημερινής έκπτωσης.
     
    Και η Μνήμη, μέσα μου νικά …
     
    Σχολείο … δάσκαλοι … με … με …με …, «στη θολή μεθόριο ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία», αυτό που θυμόμαστε ως βίωμα και αυτό που βιώνουμε ως ανάμνηση, δε μπορεί να επιβεβαιωθεί ούτε καν από εμάς τους ίδιους, μιας και εμείς οι ίδιοι, άθελά μας, ίσως, αποτελούμε τους πιο αποτελεσματικούς «παραχαράκτες» των δικών μας εμπειριών, της ίδιας μας της ζωής.
     
    Χαίρε, λοιπόν, πέντε δεκαετίες, σχεδόν, μετά, ¨Άκαυτη Μνήμη της παιδικής μου ψυχής, σωσμένης από το ολοκαύτωμα της ενηλικίωσης¨.
     
    Χαίρε φλεγόμενο και αναλλοίωτο ¨ευχαριστώ¨ προς όλους τους δασκάλους που μας σμίλεψαν και άφησαν πάνω μου – επάνω μας, το ευγενικό τους αποτύπωμα!»
     
    (Το μεγαλύτερο μέρος της σημερινής μας αναφοράς περιέχεται στη συνέντευξη του Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας στην ηλεκτρονική εφημερίδα faretra.info :

    ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ Η ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ Ή ΟΤΑΝ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΦΛΕΡΤΑΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,

    Πραγματοποιήθηκαν σήμερα, Τετάρτη 4 Οκτωβρίου του 2023, τα εγκαίνια της νέας Βιβλιοθήκης του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας .
    Μεγάλη τιμή, συγχρόνως και βαρύ φορτίο ευθύνης για το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, οι παρουσίες, στο υψηλότερο επίπεδο, αφού την τελετή πραγματοποίησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Βεροίας , Καμπανίας και Ναούσης, κος Παντελεήμωνας, με την παρουσία του Δημάρχου Βέροιας κου Κωνσταντίνου Βοργιατζίδη και του Περιφερειακού Διευθυντή Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και Πρώην Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, κου Αλεξάνδρου Κόπτση.
    Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους , επίσης, η Διευθύντρια Δημοτικής Εκπαίδευσης Ημαθίας κα Έφη Γώτη, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, κος Αλατζόγλου Αθανάσιος, ο Προιστάμενος Εκπαιδευτικών θεμάτων Π/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας, κος Νικολαΐδης, ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δήμου Βέροιας, κος Αθανάσιος Δέλλας και ο Διαχειριστής της Επιτροπής , Κωνσταντίνος Ζιάκας, ο πρώην Αντιδήμαρχος Παιδείας, κος Νίκος Μαυροκεφαλίδης, Διευθυντές/ντριες όμορων και συνεργαζόμενων σχολείων, ο νυν και ο πρώην Πρόεδρος της Δημοτικής Τοπικής Κοινότητας Κουλούρας, και φυσικά οι μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας.
    Στο χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Βέροιας, κ. Βοργιατζίδης, αφού συνεχάρη όλους όσους συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου, τόνισε ότι αισθάνεται δικαιωμένος και επιβεβαιωμένος γιατί ήταν αυτός , ως Δήμαρχος, που πρότεινε και απένειμε «εύφημο μνεία», πριν χρόνια, στο συγκεκριμένο σχολείο για τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του. Επίσης, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι: «Η ολοκλήρωση και η λειτουργία της νέας Βιβλιοθήκης αποτελεί μια πετυχημένη παράλληλη εκδήλωση ενδιαφέροντος υλοποίησης και οικονομικής υποστήριξης τόσο από τον ιδιωτικό χώρο (επιχειρηματίας, κάτοικος και πρώην μαθητής του σχολείου), όσο και των Υπηρεσιών του Δήμου (Σχολική Επιτροπή και το προσωπικό ενδιαφέρον του προέδρου της) .
    Μια υποδειγματική σύμπραξη, θα λέγαμε, με συνδετικό κρίκο την αναγνώριση μιας προσπάθειας ενός σχολείου που παλεύει να αφήσει αποτύπωμα αλλαγής και προόδου στην τοπική του κοινότητα .
    Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο Περιφερειακός Δ/ντής Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, κος Κόπτσης, ο οποίος αφού τόνισε την αξία τέτοιων πρωτοβουλιών και του ρόλου που μπορούν να παίξουν στην πνευματική καλλιέργεια και την ομαλή ένταξη και συμπερίληψη κοινωνικών ομάδων μιας τοπικής κοινωνίας, συνεχάρη το Σχολείο, δηλώνοντας, πως παρακολουθεί εδώ και χρόνια την πορεία του (ήταν παρών και στη διάκριση του σχολείου στο Ζάππειο Μέγαρο) και είναι ιδιαίτερα υπερήφανος που στην περιφέρειά του υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν σε τέτοια πλαίσια και παράγουν τόσο υψηλών και προσαρμοσμένων στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών και των τοπικών κοινωνιών, αποτελέσματα.
    Το σύντομο κύκλο ομιλιών έκλεισε η Διευθύντρια Εκπ/σης Ημαθίας, κα Γώτη, η οποία ανέφερε την ανάγκη υποστήριξης του συγκεκριμένου σχολείου από όλους, δεδομένης της προσπάθειας που καταβάλλουν Διεύθυνση και εκπαιδευτικοί του, εδώ και μια δεκαετία, μια προσπάθειας αμείωτης, μια προσπάθειας συμπερίληψης, εξωστρέφειας και αγκαλιάσματος ολόκληρης της τοπικής κοινωνίας.
    Ο Διευθυντής του Σχολείου, αφού ευχαρίστησε όλους όσους τίμησαν με την παρουσία τους, αυτή τη σημαντική στιγμή για το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, αλλά και για το σύνολο του χωριού, αφού η συγκεκριμένη δομή θα είναι στη διάθεση και εξυπηρέτηση όλων των κατοίκων, κάλεσε το Δήμαρχο κο Βοργιατζίδη να κόψει την κορδέλα των εγκαινίων.
    Ο ίδιος ο Δήμαρχος, σε μια συμβολική κίνηση ¨ενωμένων δυνάμεων¨ ζήτησε την ενέργεια αυτή να τη μοιραστεί τόσο με τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη όσο και με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.
    Τη σκυτάλη πήραν η μικροί μαθητές του σχολείου με χορό και τραγούδι , με θέμα την αγάπη για το βιβλίο.
    Η εκδήλωση έκλεισε με μια σύντομη ξενάγηση των προσκεκλημένων στο χώρο της Βιβλιοθήκης από την υπεύθυνη λειτουργίας της, εκπαιδευτικό, κα Σοφία Αναγνώστη, και ένα πέρασμα από το μπουφέ με κεράσματα που ετοίμασαν οι εκπαιδευτικοί και οι μαμάδες του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων.
    Η Διεύθυνση του Σχολείου αισθάνεται βαθιά ευγνωμοσύνη και οφείλει ευχαριστίες καρδιάς για την παρουσία των υψηλών προσκεκλημένων που στηρίζουν με έργα και πράξεις τον αγώνα του σχολείου να ξεπεράσει αντίξοες συνθήκες, τις ιδιαιτερότητές του, του σχολείου που δεν παραδίδεται, δεν καταθέτει τα όπλα, σε μια εποχή όπου ευδοκιμούν «λογιών λογιών παραιτησίες» όπως αναφέρει ο αγαπημένος μας ποιητής Οδυσσέας Ελύτης, αντιστέκεται, επιμένει …
    Με την ίδια ευγνωμοσύνη ευχαριστεί τους μικρούς μαθητές, με την άψογη πάντοτε συμπεριφορά τους, τους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους στη υλοποίηση των στόχων του σχολείου, τους γονείς για τη συμπαράταξή τους καθώς και το σύνολο της τοπικής κοινωνίας (φορείς και άτομα) που είναι δίπλα μας με το πρώτο κάλεσμα.

    «ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑ ΚΗΠΟ ΚΑΙ ΜΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΕΧΕΙΣ ΟΣΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ».

     
     
    «ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑ ΚΗΠΟ ΚΑΙ ΜΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΕΧΕΙΣ ΟΣΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ».
                                                                                                         Κικέρωνας
     
    Η σχολική βιβλιοθήκη είναι βοήθημα όλων στη διδασκαλία και τη μάθηση. Προσφέρει εγκυρότητα και ιδέες για επιτυχή συμμετοχή στη σημερινή κοινωνία της πληροφόρησης και της γνώσης. Εφοδιάζει τους μαθητές με δεξιότητες ζωής, αναπτύσσει τη φαντασία τους, την κριτική τους σκέψη, την αναζήτηση της γνώσης … και τους προσφέρει τη δυνατότητα να ζήσουν ως υπεύθυνοι πολίτες.
     
    Όταν απλώνει τα φτερά της και αγκαλιάζει το σύνολο του πληθυσμού υποστηρίζοντας τη δια βίου μάθηση και εκπαίδευση τότε τα πλεονεκτήματά της πολλαπλασιάζονται.
     

    Ο χώρος της Βιβλιοθήκης μας, αυτός ο χώρος ¨ο μικρός, ο μέγας¨, εκτός από βιβλία, θα φιλοξενεί:

    • εργαστήριο Πληροφορικής
    • εργαστήριο Ρομποτικής
    • εργαστήριο Εικαστικών
    • εργαστήριο Μουσικής
    • εργαστήριο Θεατρικής Αγωγής
    • εργαστήριο κατασκευής κούκλας
    • εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής

    αλλά και θεματικές διαλέξεις, κινηματογραφικές προβολές ως αιτία και αφόρμηση προβληματισμού και διαλόγου …

    Όλα αυτά με την υποστήριξη όλων και στηριγμένα στον Εθελοντισμό και την αφιλόκερδη Προσφορά.

    Η επιτυχία του εγχειρήματος είναι στα χέρια όλων μας.

    ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΝΕΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

      
    … μια προσπάθεια συμπερίληψης, εξωστρέφειας και αγκαλιάσματος ολόκληρης της τοπικής κοινωνίας.
     
    Μια βιβλιοθήκη, αποτέλεσμα ιδιωτικής και δημοτικής σύμπραξης και οικονομικής υποστήριξης, που εκτός του γενικού μορφωτικού της ρόλου για τους μαθητές του σχολείου μας, θα λειτουργεί και ως υποστηρικτική δομή:
    • για τους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, μέσα από την ύπαρξη και αξιοποίηση από τους ίδιους υποστηρικτικών βιβλίων-βοηθημάτων που θα τους βοηθούν στην ενασχόλησή τους με τις εργασίες και τις ανάγκες αναζήτησης της γνώσης, που προκύπτουν από την παρακολούθηση των μαθημάτων στα σχολεία τους. Με τον ίδιο υποστηρικτικό τρόπο θα λειτουργεί και το εργαστήρι πληροφορικής, όπου εκτός των άλλων (δωρεάν απογευματινά μαθήματα πληροφορικής κ.λ.π.) θα μπορούν οι μαθητές να αναζητούν και να αξιοποιούν τον πλούτο γνώσεων του διαδικτύου, να διερευνούν, να εκτυπώνουν κ.λ.π.. Στον ίδιο χώρο θα λειτουργήσουν διάφορα επίσης, εργαστήρια, όπως εικαστικών, κατασκευής κούκλας και κουκλοθέατρου, θεατρικής αγωγής, μουσικής, δημιουργικής γραφής κ.λ.π. Πράγματα, που δυστυχώς, οι μαθητές μας τα στερούνται στο οικογενειακό τους περιβάλλον, με αποτέλεσμα την ελλιπή και προβληματική συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατ’ επέκταση την εγκατάλειψη του σχολείου.
    • Για την Τοπική κοινωνία στο σύνολό της, αφού θα υπάρχει δανειστικό τμήμα ενηλίκων και θα λειτουργεί απογεύματα σε εθελοντική βάση (Διευθυντής, εκπαιδευτικοί και στην πορεία Σύλλογος Γονέων και γιατί όχι, μαθητές). Επίσης, ήδη, προγραμματίζονται και θα ξεκινήσει άμεσα η υλοποίηση θεματικών διαλέξεων, καθώς και κινηματογραφικών προβολών που θα παράγουν προβληματισμούς και θα αποτελούν αφορμή διαλόγου.

    ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΝΕΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    – μια προσπάθεια συμπερίληψης, εξωστρέφειας και αγκαλιάσματος ολόκληρης της τοπικής κοινωνίας.
    ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ! ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, ΣΤΙΣ 11ΤΟ ΠΡΩΙ.
    Ποιοι είμαστε
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας είναι ένα επαρχιακό σχολείο της περιοχής του Δήμου Βέροιας, που παλεύει μέσα σε αντίξοες συνθήκες (σύνθεση μαθητικού δυναμικού, υπογεννητικότητα, μετοίκηση, ¨αρπακτικές¨ διαθέσεις των σχολείων της πόλης …), όχι απλά να επιβιώσει αλλά να δημιουργήσει συνθήκες μάθησης και κοινωνικής ένταξης, ελκυστικές για τους μαθητές και υποστηρικτικές για τις οικογένειές τους.
    Ο αγώνας είναι επίπονος και διαρκής …
    Τι κάναμε-Τι πετύχαμε
    Αποτέλεσμα αυτής της συνεχούς προσπάθειας υπήρξε η σταδιακή μεταμόρφωση της ουσιαστικής λειτουργίας του σχολείου και της αξιοσημείωτης εξωστρέφειας που ανέπτυξε, αποτελέσματα που επιβραβεύτηκαν με «εύφημο μνεία» από το Δήμο Βέροιας και με πρόσκληση παρουσίασης του έργου του από το Υπουργείο Παιδείας και το Ι.Κ.Υ. – το μόνο σχολείο Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης της χώρας μας, στο Ζάππειο Μέγαρο, παρουσία του Πρωθυπουργού και σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Παιδείας (τον Ιούνιο του 2022).
    Η προσπάθεια αυτή έχει ως βασικούς πυλώνες:
    o Την εμπλοκή μας (εδώ και 11 χρόνια, σταθερά) με ευρωπαϊκά προγράμματα εκπαίδευσης (Erasmus+ …)
    o Την υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών διδασκαλίας, διαπαιδαγώγησης και ενεργοποίησης του ενδιαφέροντος των μαθητών (θεατρική αγωγή, μουσική παιδεία, αειφορικές πρωτοβουλίες και δράσεις, φιλαναγνωσία …
    o Την εμπλοκή των μαθητών και των οικογενειών τους σε συμμετοχικές, κοινωνικές δράσεις, παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες που κατέστησαν αυτούς υπεύθυνους και ενεργούς πολίτες,
    o Την εξασφάλιση, συμπαράστασης και συμπαράταξης της τοπικής κοινωνίας, τόσο σε επίπεδο φορέων, υπηρεσιών και υποστηρικτικών δομών και ατόμων (συνεταιριστικό εργοστάσιο, συνεταιρισμοί, ιδιώτες ), όσο και σε επίπεδο ατομικό-εθελοντικό (κινητοποίηση πολιτών), με τη βοήθεια των οποίων πετύχαμε πολλά.
    Σήμερα, το σχολείο εκπέμπει μια εικόνα σεβασμού, αποδοχής και φροντίδας από τους χρήστες του (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, τοπική κοινότητα), τόσο κατά τις ώρες του τυπικού σχολικού ωραρίου, όσο και κατά τις απογευματινές μέσα από ποικίλες πρωτοβουλίες και δράσεις που στηρίζονται στην εθελοντική προσφορά.
    Και συνεχίζουμε, σχεδιάζουμε … υλοποιούμε! Η νέα μας Βιβλιοθήκη!
    Σ’ αυτά τα πλαίσια λειτουργίας και θέλοντας να προσελκύσουμε, υποστηρίξουμε και να προσφέρουμε αυτά που το οικογενειακό περιβάλλον της συντριπτικής πλειοψηφίας των μαθητών μας, αλλά και συνολικά της μαθητιώσας νεολαίας (Γυμνασίου , Λυκείου) της τοπικής μας κοινότητας, δεν είναι σε θέση να παρέχει (οικογένειες Ρομά, Αλλοδαπών εργατών γης, αλλά και χαμηλού αγροτικού οικονομικού εισοδήματος) αλλά και, γιατί όχι, θέλοντας να προσελκύσουμε, υποστηρίξουμε και να προσφέρουμε στο σύνολο των ενδιαφερόμενων κατοίκων της τοπικής μας κοινότητας, αποφασίσαμε τη δημιουργία αυτόνομης δανειστικής βιβλιοθήκης και εργαστηρίου πληροφορικής.
    Μιας βιβλιοθήκης, αποτέλεσμα ιδιωτικής και δημοτικής σύμπραξης και οικονομικής υποστήριξης, που εκτός του γενικού μορφωτικού της ρόλου για τους μαθητές του σχολείου μας, θα λειτουργεί και ως υποστηρικτική δομή:
    • για τους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, μέσα από την ύπαρξη και αξιοποίηση από τους ίδιους υποστηρικτικών βιβλίων-βοηθημάτων που θα τους βοηθούν στην ενασχόλησή τους με τις εργασίες και τις ανάγκες αναζήτησης της γνώσης, που προκύπτουν από την παρακολούθηση των μαθημάτων στα σχολεία τους. Με τον ίδιο υποστηρικτικό τρόπο θα λειτουργεί και το εργαστήρι πληροφορικής, όπου εκτός των άλλων (δωρεάν απογευματινά μαθήματα πληροφορικής κ.λ.π.) θα μπορούν οι μαθητές να αναζητούν και να αξιοποιούν τον πλούτο γνώσεων του διαδικτύου, να διερευνούν, να εκτυπώνουν κ.λ.π.. Στον ίδιο χώρο θα λειτουργήσουν διάφορα επίσης, εργαστήρια, όπως εικαστικών, κατασκευής κούκλας και κουκλοθέατρου, θεατρικής αγωγής, μουσικής, δημιουργικής γραφής κ.λ.π. Πράγματα, που δυστυχώς, οι μαθητές μας τα στερούνται στο οικογενειακό τους περιβάλλον, με αποτέλεσμα την ελλιπή και προβληματική συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατ’ επέκταση την εγκατάλειψη του σχολείου.
    • Για την Τοπική κοινωνία στο σύνολό της, αφού θα υπάρχει δανειστικό τμήμα ενηλίκων και θα λειτουργεί απογεύματα σε εθελοντική βάση (Διευθυντής, εκπαιδευτικοί και στην πορεία Σύλλογος Γονέων και γιατί όχι, μαθητές). Επίσης, ήδη, προγραμματίζονται και θα ξεκινήσει άμεσα η υλοποίηση θεματικών διαλέξεων, καθώς και κινηματογραφικών προβολών που θα παράγουν προβληματισμούς και θα αποτελούν αφορμή διαλόγου.

    ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΤΙΜΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

    H Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού διοργανώνεται φέτος για δέκατη χρονιά, στο πλαίσιο εναρμόνισής μας με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, όπως και όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υλοποίησε, υπό την καθοδήγηση του γυμναστή του σχολείου, Αρσενίου Παναγιώτη, αθλητικές δράσεις , ενδοσχολικούς αγώνες αθλοπαιδιών, παιχνίδια …
    Εκπαιδευτικοί και παιδιά, όλων των τάξεων, έτρεξαν, έπαιξαν, χόρεψαν και διασκέδασαν με την ψυχή τους.
    Η εμπειρία ήταν ξεχωριστή, με βασική επιδίωξη την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας μέσα από την κίνηση, τον χορό και το παιχνίδι.
    Η σημερινή δράση του σχολείου μας προωθεί την ευγενή άμιλλα και το ευ αγωνίζεσθαι με στόχο την ανάδειξη της σημασίας της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και την ευημερία του ατόμου. Ταυτόχρονα συμβάλλει στη συνεχή εκπαίδευση κυρίως των μικρών παιδιών σε νοοτροπίες σεβασμού ,συνεργασίας και αλληλεγγύης.
    Βασική μας επιδίωξη είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν «να αποκομίζουν από την διοργάνωση τα ιδιαίτερα στοιχεία της ευρύτερης παιδείας, που ο αθλητισμός μπορεί να προσφέρει μέσω της συμμετοχής, της προσπάθειας, του συναγωνισμού και της προσωπικής υπέρβασης».
    Και ο αγώνας μας προς αυτή την κατεύθυνση είναι συνεχής και πολυεπίπεδος ….

    ΘΕΡΜΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ …

     
    ( Ή… όταν οι πρωτοβουλίες του σχολείου αγκαλιάζονται από την Τοπική κοινωνία και τους ανθρώπους της) .
     
    Αρχές Σεπτεμβρίου, εν μέσω πρωτοφανών καιρικών-περιβαλλοντικών φαινομένων (πυρκαγιές-πλημμύρες), λόγω κλιματικής αλλαγής, ίσως και όχι μόνο, και ο Κήπος – προσομοίωση οικοσυστήματος του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας , όπου βρίσκουν εφαρμογές ιδέες, ευαισθησίες, θέσεις και απόψεις γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα της εποχής μας, τρόποι προστασίας, φροντίδας, διατήρησης και προπαντός κατανόησης της αξίας ισορροπίας της Φύσης για την ίδια τη ζωή και το μέλλον του ανθρώπου, ανθηρός, καταπράσινος, περιποιημένος, χάρη στο ενδιαφέρον και την ευγενική υποστήριξη των δυο Αγροτικών Συνεταιρισμών του χωριού (ΝΕΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ & ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ) που ανέλαβαν την φροντίδα του για τις μέρες των διακοπών.
     
    Όταν η κατανόηση της πρόνοιας, της πρόληψης και της έγκυρης και στοχευμένης παρέμβασης γίνεται κοινή συνείδηση, τότε μπορεί να σωθεί ο κήπος μας, τότε μπορεί να σωθεί ο πλανήτης μας…
     
    «Έχω τρεις κόσμους.
    Μια θάλασσα, έναν ουρανό κι έναν πράσινο κήπο.
    Θα μπορούσα αν τους διάβαινα και τους τρεις,
    να σας έλεγα πού φτάνει ο καθένας τους.
    Η θάλασσα, ξέρω.
    Ο ουρανός, υποψιάζομαι.
    Για τον πράσινο κήπο μας, μη με ρωτήσετε…»
    Νικηφόρος Βρεττάκος

    ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
    «Πω, πω μελαγχολία…Χωρίς ακόμα καλά καλά τα πρώτα σύννεφα να ρυτιδώσουν τον ουρανόν, τα προσωπάκια του μικρόκοσμου εγέμισαν θλίψη. (…)
    »Τι ανησυχία, Θεέ μου, εις τα στρατόπεδα των πιτσιρίκων, τι αναστάτωσις!…Μα γιατί βιάστηκε τόσο πολύ αυτός ο άθλιος ο Σεπτέμβριος να δώση το παρόν του;
    »Δεν μπορούσε να καθήση ακόμα ένα μήνα τουλάχιστον για να ξεκουραστούν τα παιδιά; Έτσι που ενεφανίσθη αιφνιδιαστικά με θερμοκρασίαν ακόμη τριάντα δύο βαθμούς έχει επιφέρει καταστροφήν. (…)
    «Η προετοιμασία για το σχολείον είνε ο επίλογος μιας ευτυχίας και ο πρόλογος μιας δυστυχίας!…
    »Αργότερα βέβαια θα στρώσουν τα πράγματα και η ζωή του πιτσιρίκου θα πάρη τον κανονικόν δρόμον της. Αλλά σήμερα;
    »Τα βλέπετε αυτά τα βιβλία που βρίσκονται σκονισμένα εκεί σε μιάν άκρη της εταζέρας ή στιβαγμένα μέσα στην βιβλιοθηκούλα;
    »Τόσο καιρό είχαν μείνει ξεχασμένα εκεί. Κανείς δεν τους έριχνε ούτε μια ματιά. Καθώς τα είχαν κλείσει και πετάξει όπου-όπου οι μικροσκοπικοί κάτοχοί των, ερρίχτηκαν με τα μούτρα στο γλέντι του θέρους και εφόρτωσαν στον κόκορα όλην την σοφίαν των.
     
                                                                         Δημητρίου Ψαθά «ΑΘΗΝΑΪΚΑ ΝΕΑ», εν έτει 1931
     
    Από τότε, άλλαξαν πολλά στο χώρο της Εκπαίδευσης, στο χώρο του Σχολείου …
    Μα πάντα το καρδιοχτύπι του μικρού μαθητή παραμένει ίδιο, καθώς και το πονηρό μειδίαμά του όταν ο παπάς τον χτυπάει με το κλωνάρι του βασιλικού στο μέτωπο, γλείφοντας με την άκρη της γλώσσας του κάποιες σταγόνες αγιασμένου νερού, ώστε να φτάσει η Φώτιση, ως τα κατάβαθα της ψυχής του…
    Καλή Χρονιά
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ

     
    Τη Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9:00 το πρωί,
    θα πραγματοποιηθεί ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2023-24.
    Όλοι, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς καλείσθε να παραβρεθείτε στο χώρο του Σχολείου.
    Μετά τον Αγιασμό, οι μαθητές θα μπουν στις τάξεις τους για μια πρώτη επαφή με τους δασκάλους τους.
    Εντός της τάξης θα μπορέσουν να μπουν και οι γονείς μόνο των μαθητών της Α’ τάξης.
    Οι μαθητές θα αποχωρήσουν στις 9:45.
     
    Ο Διευθυντής του σχολείου
    Δημήτρης Στ. Κατσαβός

    ΤΟ Ι.Κ.Υ (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΕΘΕΣΕ, ΩΣ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ERASMUS

    Κι όμως, για το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, σε αντίθεση με όσα αναφέρει ο Ουμπέρτο Έκο, «Τον Αύγουστο υπάρχουν ειδήσεις» και μάλιστα πολύ καλές.
    Αφού μόλις ολοκληρώσαμε το ένα από τα δύο σχέδια Erasmus+ (EO4Edu) και το Σεπτέμβριο ολοκληρώνουμε και το δεύτερο (LLvL), τα τελευταία με το προηγούμενο σύστημα έγκρισης , επιλογής, υλοποίησης κ.λ.π., ήρθε η ώρα να κάνουμε χρήση της εξαιρετικής τιμής που κατέχουμε ως Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, αυτή, της Διαπίστευσης Erasmus (2021-2027), μιας Διαπίστευσης που, προς το παρόν, πολύ μικρός αριθμός σχολείων της χώρας μας κατέχουν, μιας Διαπίστευσης τιμής και αναγνώρισης των προσπαθειών.
    Μια κάρτα, ουσιαστικά, ελεύθερης συμμετοχής του σχολείου μας, έως το 2027, σε σχέδια Erasmus που υπηρετούν τη στοχοθεσία του και συμβάλλουν στην επίλυση προβλημάτων και την ικανοποίηση αναγκών του.
    Αυτό σημαίνει ότι το σχολείο μας, το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, έχει απλουστευμένη πρόσβαση σε ευκαιρίες χρηματοδότησης για τα επόμενα χρόνια, έως και το 2027, προκειμένου να υλοποιεί επιμορφωτικές και διδακτικές-μαθησιακές κ.λ.π. δράσεις Erasmus.
    Στα παραπάνω πλαίσια καταθέσαμε αίτηση επιχορήγησης στο ΙΚΥ, ως Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος ERASMUS+ για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση, τον περασμένο Μάρτιο και τα αποτελέσματα ολοκληρώθηκαν και μας ανακοινωθήκαν αυτές τις μέρες, αναφέροντας:
    «Σε συνέχεια της αίτησης επιχορήγησης του σχεδίου με κωδικό 2023-1-EL01-KA121-SCH-000113665, την οποία υπέβαλε ο οργανισμός σας (κωδικός ταυτοποίησης «OID» E10144991), στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πρόσκλησης Υποβολής Προτάσεων για το 2023 (EAC/A10/2023) και της Συμπληρωματικής Ανακοίνωσης της ΕΜ/ΙΚΥ για την υποβολή αιτήσεων επιχορήγησης για το έτος 2023, σας ενημερώνουμε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιολόγησης των υποβληθεισών αιτήσεων.
    Η αίτησή σας, σύμφωνα με την ανωτέρω απόφαση, περιλαμβάνεται στον πίνακα εγκεκριμένων αιτήσεων-προτάσεων της δράσης KA121 του τομέα «ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (SCH)».
    Στόχος η παραπέρα διεθνοποίηση του οργανισμού, η υιοθέτηση διεθνών και ευρωπαϊκών προτύπων στην σχολική, εκπαιδευτική πραγματικότητα, η ανάπτυξη γλωσσικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και εκπαιδευτικών δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων, η εμφύσηση των ευρωπαϊκών αρχών και αξιών και τέλος, η δημιουργία ενός σχολείου πιο δημιουργικού και ελκυστικού, ενός σχολείου που γνωρίζει τις ανάγκες και τις αδυναμίες του, αλλά και τις δυνατότητες του, βάζει στόχους και τους υλοποιεί μέσα από την προαναφερθείσα διαδικασία.
    Ειδικότερα στα πλαίσια της στοχοθεσίας μας και της στρατηγικής μας ανάπτυξης, εκπαιδευτικοί και μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, μέσα από μετακινήσεις, ταξίδια συμμετοχές σε σεμινάρια και επιτόπου παρακολουθήσεις διδασκαλιών σε εγκεκριμένους και διεθνώς αναγνωρισμένους φορείς εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, μέσα από φιλοξενία σχολείων αλλά και ειδικών παιδαγωγών και επιστημόνων από την Ευρώπη, θα συνεργαστούν, θα ανταλλάξουν καλές πρακτικές, θα μεταφέρουν και θα λάβουν τεχνογνωσία, εμπειρίες, πρακτικές, και προτάσεις για ψηφιακές μεθόδους, εργαλεία και τεχνικές που αφορούν στην παροχή Διαδικτυακής Εκπαίδευσης, θα επιμορφωθούν και θα εντάξουν στην καθημερινή σχολική και όχι μόνο, ζωή τους τις ήπιες δεξιότητες (προσανατολισμός του εκπ/κού μας συστήματος: βλέπε, εργαστήρια δεξιοτήτων) με στόχο την προαγωγή της μάθησης και της γνώσης καθώς επίσης, και θα ενισχύσουν την επαγγελματική τους ανάπτυξη μέσω της εξασφάλισης διαπολιτισμικής επάρκειας και ετοιμότητας (οι τρεις γενικοί στόχοι της Διαπίστευσής μας).
    Με άλλα λόγια, έχουμε την πρόκληση και την πρόσκληση , τη δυνατότητα και την ευκαιρία, ως σχολική μονάδα, να εφοδιαστούμε με σύγχρονα και αποτελεσματικά εκπαιδευτικά εργαλεία ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις και τα πολλά θέματα και προβλήματα που υπάρχουν σε σχολικές μονάδες σαν του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, με τις ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν τη σύνθεση του μαθητικού του δυναμικού.
    Κλείνοντας την αναφορά μας στις «ειδήσεις του Αυγούστου», θα λέγαμε πως η απονομή της Διαπίστευσης Erasmus επιβεβαιώνει ότι το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας έχει καταρτίσει σχέδιο για την υλοποίηση δραστηριοτήτων κινητικότητας υψηλής ποιότητας στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας ανάπτυξής του και αποτελεί τρανή απόδειξη αναγνώρισης της σταθερής και μακροχρόνιας ευρωπαϊκής πορείας του, (σχεδόν 11 χρόνια υλοποίησης σχεδίων Erasmus), που στόχο έχει την συμπόρευσή του με οτιδήποτε πιο σύγχρονο και καινοτόμο εφαρμόζεται στην ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα.
    Καλή, νέα αρχή, στους καινούριους, ακόμη πιο διευρυμένους δρόμους του Erasmus.