Προγράμματα

    Μάρτιος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    Η ΤΕΧΝΗ ΑΦΥΠΝΙΖΕΙ … Η ΤΕΧΝΗ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΖΕΙ … Η ΤΕΧΝΗ, ΕΝ ΤΕΛΕΙ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΕΙ ΣΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ …

     
    «Τρίπτυχα: Μια μαθητεία στην Τέχνη του Vincent van Gogh, μέσα από παραδείγματα ¨ανθρωπισμού¨ της Φύσης και απάνθρωπης συμπεριφοράς του Ανθρώπου»,
     
    μια δράση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, στα πλαίσια του Erasmus+ EO4Edu.
    Δείτε εδώ την παραγωγή υλικού σε μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου:
     
     
    (η προβολή του ηλεκτρονικού βιβλίου δεν ενδείκνυται από κινητό αλλά από υπολογιστή ή τάμπλετ).
     
    (Η παρουσίαση της δράσης θα γίνει στις 15 Ιουνίου, στο ΝΟΗΣΙΣ, σε συνεργασία με το Γεωλογικό Τμήμα του Α.Π.Θ. στα πλαίσια της τελευταίας συνάντησης των εταίρων του Erasmus+ “Earth Observation for Education” , μαθητών, εκπαιδευτικών και Πανεπιστημιακών καθηγητών από 4 σχολεία (Ουαλία-Bro Hyddgen, Γερμανία-Villy-Brandt-Gesamtschule, Τσεχία-ZS Bila, Ελλάδα-Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας και 4 Πανεπιστήμια της Ευρώπης (Ουαλία-Geosmart Decisions, Γερμανία-Ruhr – Universitat Bochum, Τσεχία-Charles University, Prague, Ελλάδα-Α.Π.Θ.).
     
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, παρουσιάζει μια ξεχωριστή εικαστική και, για αυτό αειφορική δραστηριότητα με τίτλο: «Τρίπτυχα: Μια μαθητεία στην Τέχνη του Vincent van Gogh, μέσα από παραδείγματα ¨ανθρωπισμού¨ της Φύσης και απάνθρωπης συμπεριφοράς του Ανθρώπου», αξιοποιώντας υλικό (δορυφορικές εικόνες …) και γνώσεις Παρατήρησης της Γης από τη συμμετοχή του Σχολείου στο σχέδιο Erasmus+ “Earth Observation for Education” (1ο τμήμα τρίπτυχων), υπηρετώντας τη στοχοθεσία του (EO4Edu) που , εκτός των άλλων, συμπεριλαμβάνει τη διαπραγμάτευση θεμάτων αειφορίας και βιωσιμότητας – 17 στόχοι της βιώσιμης ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. (2ο τμήμα τρίπτυχων με εικόνες καταστροφής από κλωστουφαντουργική δραστηριότητα), τα δυο αυτά σε μια υπομνηματική σύνδεση της ομορφιάς της φύσης μέσα από την εξαιρετική τέχνη του Vinced Van Gogh (με τεχνικές αξιοποίησης της Τέχνης όπως τις γνωρίσαμε μέσα από τη συμμετοχή μας στο σχέδιο Erasmus+ , CAREfull, με την καθοδήγηση της κας Μάρθας Ιωαννίδου του Π.Τ.Δ.Ε του Α.Π.Θ) .
     
    Ο λόγος που επιλέξαμε τη συγκεκριμένη θεματική ήταν για να προβληθεί ένας ¨τρίπτυχος¨ συνδυασμός-προβληματισμός, άμεσα συνυφασμένος με την πραγματικότητα, που την αντικατοπτρίζει και τη μεγεθύνει. Ένας σοκαριστικός, οπτικοποιημένος συνδυασμός-προβληματισμός που βοηθάει με τις αντιθέσεις του και την τελική συνθετική του εικόνα, -η οποία πολλές φορές λέει περισσότερα από τα λόγια- ώστε να καταλάβουμε καλύτερα την πραγματικότητα ή τουλάχιστον να προβληματιστούμε.
     
    Η προσπάθειά μας, από τη μια πλευρά, έχει στόχο να αναδείξει την ομορφιά της Φύσης και του Τυχαίου, ενώ, ταυτόχρονα, από την άλλη, να αποκαλύψει τον κίνδυνο που καραδοκεί, την καταστροφή και το χάος που έχει προκαλέσει η μεθοδευμένη ανθρώπινη παρέμβαση, το κυνήγι του κέρδους και της ανεξέλεγκτης ¨προόδου¨ ( 1ο μέρος / δορυφορικές εικόνες – εικόνες μόλυνσης).
    Να υποδείξει τον κυρίαρχο-ένοχο (από αυτόν-ούς δεν περιμένουμε ευαισθησία).
     
    Να υπονοήσει και τις ανοχές-ενοχές-συνενοχές του καθένα μας.
    Να υποδείξει τρόπους (2ο μέρος εργαστήρι ανακύκλωσης και επανάχρησης) που θα σε βάλουν να αναρωτηθείς για το πώς θα ζήσεις μέσα σε ένα κόσμο που καταστρέφεται. Τι μπορείς να κάνεις ο ίδιος. Τι να δεχτείς , τι να αρνηθείς; Όταν τα συλλογιστείς η επιλογή είναι μονόδρομος. Θα θες αυτός ο κόσμος να αλλάξει. Θα θες να είσαι κι εσύ συμμέτοχος σε αυτή την αλλαγή.
     
    Όπλο μας η Τέχνη, η οποία διαχέεται σε όλη μας την προσπάθεια-δράση (1ο & 2ο μέρος – δίπτυχα). Με τους πίνακες του Vinced van Gogh να συμπληρώνουν τα τρίπτυχα, με τα υπέροχα αέναα τοπία του. Όπου τα μάτια και η ψυχή του ανθρώπου παραδίνονται στη γοητεία της φύσης, κατακτιούνται από τη σοφία της, αντί να επιθυμούν την κυριαρχία της, αντί να προσπαθούν να επιβληθούν πάνω της. Τους πίνακες που εμπνέουν ζωή, αρμονία, ισορροπία και γαλήνη. Όπως θα θέλαμε, όλοι να ζούμε, όπως είμαστε πλασμένοι να ζούμε.
     
    Κι έρχεται το τελευταίο μέρος της δράσης μας. Η παρουσίαση των παραγόμενων προϊόντων μας (παρουσίαση ρούχων, δημιουργίες από ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά).
    Ανυποψίαστα, αθώα παιδικά χαμόγελα να στέκουν απέναντί σου και πίσω τους η καταστροφή και ο όλεθρος οπτικοποιημένα. Και τα παιδιά να σε κοιτούν κατάματα. Να νιώθεις το βλέμμα τους να σε καίει. Να νιώθεις τις κατηγορίες που σου απαγγέλλουν γι’ αυτό που συμβαίνει στον Πλανήτη. Να νιώθεις τα «γιατί» που σου απευθύνουν. Να νιώθεις ότι φταις κι εσύ. Ελάχιστο μερίδιο αλλά υπαρκτό.
     
    Ναι, λοιπόν, η τέχνη έχει ρόλο στην αφύπνιση, στη συνειδητοποίηση του που οδηγούμαστε. Της κλιματικής αλλαγής, της καταστροφής της ισορροπίας της Φύσης , της κατασπατάλησης των φυσικών πόρων …
    Η Τέχνη μας ανοίγει τα μάτια. Μας ευαισθητοποιεί, μας ενεργοποιεί. Μας οδηγεί τη σκέψη στις σωστές διαδρομές. Της πολιτιστικής ευθύνης και της οικολογικής ανησυχίας. Μας προσφέρει τη φαντασιακή ικανότητα που μας επιτρέπει να ξανασκεφτούμε τον κόσμο μας και τη σχέση μας μ’ αυτόν.
    Μας δείχνει την αδυναμία κατανόησης απέναντι στη δύναμη της φύσης. Μας προειδοποιεί πως αυτή η αδυναμία να κατανοήσουμε, να φανταστούμε, θα προκαλέσει και τη κλιματική κατάρρευση. Θα φέρει το τέλος μας.
     
    Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι μια σχολική, μαθητική πρωτοβουλία μπορεί να ταράξει νερά (και μάλιστα, τόσο μολυσμένα).
    Αυτό που ξέρουμε και πιστεύουμε είναι ότι η τέχνη αποτέλεσε για μια ακόμη φορά το όπλο μας και επιτέλεσε για μια ακόμη φορά τον σκοπό της. Προκάλεσε τις ερωτήσεις που έπρεπε να γίνουν. Έθεσε τα ζητήματα. Υπονόησε λύσεις. Δίδαξε …
    Οι αποφάσεις ανήκουν σε άλλους. Και πρέπει να τις πάρουν έγκαιρα.
    Κι ας ελπίσουμε ότι οι μαθητές, τα σημερινά παιδιά, ως αυριανοί πολίτες, πολιτικοί, επιχειρηματίες, εργαζόμενοι, αγρότες, βιοτέχνες, επιστήμονες, συνολικά, η κοινωνία του αύριο, να μην υποπίπτει στα λάθη και τις παραλείψεις του παρελθόντος, του δικού μας, δηλαδή, παρόντος.

    ΔΙΣΠΗΛΙΟ-ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑ-ΚΑΣΤΟΡΙΑ, Η ΟΛΟΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ (ή έτσι νομίζουμε, γιατί έχουμε κι άλλα πράγματα να ολοκληρώσουμε …).

     
    Μέρα ξεκούρασης, ξενοιασιάς και παιχνιδιού για τα παιδιά, χαλάρωσης για τους μεγάλους. Μετά από τρία χρόνια πρωτόγνωρων καταστάσεων (πανδημία) , που, ανάμεσα στα άλλα, μας στέρησε κι αυτή την ελάχιστη προσμονή και απόλαυση της ολοήμερης εκδρομής του σχολείου.
     
    Αφού επισκεφθήκαμε τον, εξαιρετικού ενδιαφέροντος, λιμναίο, παλαιολιθικό οικισμό του Δισπηλιού, κατευθυνθήκαμε προς το Δασάκι της Μεσοποταμίας, όπου απολαύσαμε τη Φύση στο μεγαλείο της (μιας και, τελευταία, μιλήσαμε πολύ για τις καταστροφικές συνέπειες των ενεργειών του ανθρώπου απέναντι στο περιβάλλον-EO4Edu), συγκρίναμε, υποθέτοντας, τον τρόπο ζωής των παραλίμνιων οικισμών του παρελθόντος, με τις σύγχρονες καταστάσεις, (αστικούς οικιστικούς οικισμούς, εξαφάνιση επαγγελμάτων, λύματα, αυτάρκεια τοπικών κοινωνιών-τοπικών προϊόντων).
     
    Ωστόσο, τα αφήσαμε όλα στην άκρη του μυαλού μας, παίξαμε, χορέψαμε, διασκεδάσαμε, φάγαμε … και παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής, περάσαμε και από την πανέμορφη πόλη της Καστοριάς, όπου κάναμε έναν μικρό απολογισμό της μέρας, ¨ευχαριστώντας¨ τον καιρό που κρατήθηκε και δεν ξέσπασε εναντίον μας, γιατί στεκόταν απειλητικός καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.
     
    Και του χρόνου!

    ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ, ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ»

    Η πόρτα του γραφείου της Διευθύντριας Εκπαίδευσης Ημαθίας ορθάνοιχτη και η ίδια με ένα πλατύ χαμόγελο καλωσορίσματος που μαρτυρούσε τις ζεστές και φιλόξενες στιγμές που θα ακολουθούσαν.
     
    Το πλούσιο μπουφέ, την εξαιρετική οργάνωση που προηγήθηκε της τελετής.
     
    Η γνωριμία και οι κουβέντες που ακολούθησαν, μεταξύ των συμμετεχόντων (Διευθυντών, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών …) πιστοποιούσαν πως … ¨άξιζε να υπάρξουμε (ως γεγονός, ως πρωτοβουλία) για να συναντηθούμε …¨ .
     
    Κι όταν πήρε το λόγο η Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ημαθίας, κα Γώτη, τα θερμά και υποστηρικτικά λόγια της, κατάλληλα για να μας οπλίσουν με αυτό το ¨δημόσιο¨ κουράγιο, απαραίτητο εφόδιο, στις ¨πονηρές¨ μέρες μας, για να συστρατευτούμε στον αγώνα που οδηγεί ¨λίγο ψηλότερα¨ το Δημόσιο Σχολείο.
     
    Η επιθυμία της ίδιας, να παραβρίσκονται όλοι οι Προϊστάμενοι Τμημάτων της Διεύθυνσης, έδειχνε τη βαρύτητα που ήθελε να προσδώσει στην εκδήλωση.
     
    Κι αυτό μας τιμά όλους.
     
    Και προπαντός τα παιδιά, τον Γιώργο, τον Αλέξανδρο, τον Θωμά-Ραφαήλ, τον Παύλο-Μάριο, που ήταν παρόντες και μέσω αυτών , τα παιδιά που συμμετείχαν με έργα τους στην Έκθεση-Διαγωνισμό.
     
    (εδώ, στο παρακάτω λινκ μπορείτε να δείτε-θυμηθείτε τα έργα της Έκθεσης:
    https://read.bookcreator.com/6GXqx…/KAbYPFaZRiefsrobfHOiFQ Το άνοιγμα του ηλεκτρονικού βιβλίου γίνεται από υπολογιστή, τάμπλετ … όχι όμως από κινητό).
     
    Τα παιδιά που μαζί με τους άξιους δασκάλους τους, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Διεύθυνσης Π/θμιας Εκπ/σης και του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, δημιούργησαν με φαντασία και προβληματισμό έργα ¨ομιλούντα¨ , έργα που ¨κραύγαζαν¨ μηνύματα, μηνύματα με αναφορές στην οικολογία, την κλιματική κρίση, την περιβαλλοντική καταστροφή, τη φιλοζωία, τις ανθρώπινες σχέσεις, τους κινδύνους απ’ το διαδικτυακό εθισμό, το σχολικό εκφοβισμό, μηνύματα κοινωνικής ευαισθησίας, αποδοχής και συμπερίληψης.
     
    Και για αυτό η πρωτοβουλία καταγράφηκε ως μια πολύ πετυχημένη και πρωτοπόρα δράση.
     
    Η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει:
     
    • Τη Διευθύντρια Π/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας, κα Γώτη, για το ¨αγκάλιασμα¨ , την συνδιοργάνωση και την υποστήριξη, καθώς και για τα πλαίσια ελευθερίας που μας παρέχει,
    • Τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων , κο Νικολαϊδη, για όλες τις διευθετήσεις και το ενδιαφέρον,
    • Όλους τους εργαζόμενους του Γραφείου της Διεύθυνσης, για την άρτια οργάνωση της Τελετής,
    • Τον Δήμαρχο Βέροιας, κο Βοργιατζίδη, για την παραχώρηση του χώρου, για κάθε διευκόλυνση και για τη συμπαράταξή του στην προσπάθειά μας,
    • Τους Διευθυντές, εκπαιδευτικούς, μαθητές των σχολείων που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και συμμετείχαν με τις δημιουργίες τους, ανεβάζοντας τον αριθμό των έργων σε 70,
    • Τους πολίτες της Βέροιας, όχι απαραίτητα της εκπαιδευτικής, μόνο, κοινότητας, που επισκέφθηκαν την Έκθεση και συμμετείχαν ενεργά στις διαδικασίες του διαγωνισμού, ανεβάζοντας των αριθμό αυτών που ψήφισαν σε 765 (μέσα σε 10 ώρες λειτουργίας της Έκθεσης),
    • Τους εκπαιδευτικούς , τους εθελοντικά προσφέροντες εργασία, και τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας που υποστήριξαν θερμά την πρωτοβουλία, αν και γνώριζαν ότι τα έργα του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, ως διοργανωτής, δεν θα συμμετείχαν στο διαγωνιστικό μέρος,
    • Τα ευρωπαϊκά σχολεία – εταίρους στο σχέδιο Erasmus+ “Language, Learning via Literature” που συμμετείχαν στην Έκθεση με τα έργα τους, αλλά και για την ¨δια ζώσης¨ παρουσία των εκπαιδευτικών τους, στο χώρο της Έκθεσης,
    • Τον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο της πόλης μας, που πάντα προβάλλουν, με τον καλύτερο τρόπο, το έργο και τις προσπάθειες του σχολείου μας.
    Και συνεχίζουμε (η ευχή μας: συνεργαζόμενοι …)
    διότι … των Ελλήνων οι κοινότητες (πόσο μάλιστα οι εκπαιδευτικές) φτιάχνουν άλλους γαλαξίες …

    ΕΛΛΑΔΑ – ΠΟΛΩΝΙΑ “ Group mobility of school pupils / Job shadowing” ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ERASMUS+ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Για μια βδομάδα, 22-26/5/2023,, το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας φιλοξένησε εκπαιδευτικούς και μαθητές από το Szkola Podstawowa-Boguchwala της Πολωνίας, σε μια συνάντηση “ Group mobility of school pupils / Job shadowing” .
    Ένα σχολείο, το οποίο, κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, ¨επιβαρύνθηκε¨ με μεγάλο αριθμό προσφύγων-μαθητών από την Ουκρανία.
    Οι υπεύθυνοι του προαναφερόμενου σχολείου, επέλεξαν το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας – εξαιρετική τιμή και ευθύνη για το σχολείο μας, για να μας επισκεφθούν, να πραγματοποιήσουν τη δράση τους, να συν-διδάξουν-διδαχτούν, και να αποκτήσουν γνώσεις και εμπειρίες, γνωρίζοντας τις δραστηριότητες, πρωτοβουλίες, παρεμβάσεις αλλά και τη μεθοδολογία και τα αποτελέσματα Erasmus+ του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας που αφορούν τόσο τις διαδικασίες συμπερίληψης μαθητών ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, όσο και υιοθέτησης μιας στρατηγικής αειφορικής στάσης και δράσης που περιλαμβάνει στοχευμένες δραστηριότητες ανακύκλωσης, επανάχρησης, πρωτοβουλίες προστασίας του περιβάλλοντος (φυτοφάρμακα …) και βιώσιμης γεωργίας (συνεργασία με συνεταιρισμούς-κήπος/προσωμοίωση οικοσυστήματος), κλιματικής αλλαγής (συνεργασίες – EO4Edu / esero /Α.Π.Θ.), αξιοποίησης της Τέχνης μέσα σε αυτά τα πλαίσια (συνεργασίες-υλοποίηση προγραμμάτων /CARE-Α.Π.Θ.-Π.Τ.Δ.Ε., πρωτοβουλίες, δράσεις/ Εκθέσεις, διαγωνισμοί …) κ.λ.π.
    Έτσι, για μια βδομάδα, μαθητές και εκπαιδευτικοί των δυο σχολείων συναντήθηκαν, γνωρίστηκαν, έσμιξαν, ένοιωσαν κοινά αισθήματα, μοιράστηκαν εμπειρίες και δραστηριότητες, αποδέχθηκαν οι μεν τους δε, έπαιξαν, γέλασαν, διασκέδασαν, ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα περιβαλλοντικά μέσα από τις συν-δημιουργίες τους, με τη χρήση ανακυκλώσιμων και επαναχρησιμοποιούμενων υλικών, ρούχων, αξεσουάρ, τσαντών, καπέλων κ.λ.π.
    Μια δράση που πέρα από τις περιβαλλοντικές προεκτάσεις της, άγγιξε πεδία Τέχνης και προπαντός συμπερίληψης, προσπαθώντας να κάνει κατανοητό ότι δεν είναι επιλήψιμο ή υποτιμητικό το να επαναχρησιμοποιούμε ρούχα άλλων, ρούχα μεταχειρισμένα, αντίθετα, συμβάλλει μια τέτοια στάση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ανθρώπου.
    Μια ξεχωριστή δραστηριότητα που θα έχει και απτό αποτέλεσμα (ηλεκτρονικό εγχειρίδιο) είναι η αξιοποίηση υλικού (δορυφορικές εικόνες …) και γνώσεων από τη συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας στο σχέδιο Erasmus+ “Earth Observation for Education” . Η συγκεκριμένη δράση συνδυάζει δορυφορικές εικόνες εξαιρετικής ομορφιάς και ¨Τέχνης¨ με εικόνες, επίσης εξαιρετικής ομορφιάς και ¨Τέχνης¨, που όμως ¨κρύβουν¨ μια περιβαλλοντική καταστροφή (επιπτώσεις που προκαλεί στη φύση και στους υδάτινους όγκους, η ανεξέλεγκτη μόλυνση των κλωστοϋφαντουργικών δραστηριοτήτων της ¨γρήγορης και υπερκαταναλωτικής/μιας χρήσεως, σχεδόν, μόδας). Το, σοκαριστικά, αντίθετο μήνυμα που βγαίνει από τη γνώση και την κατανόηση αυτών των δίπτυχων, συμπληρώνεται με ζωγραφικά έργα του Vinced van Gogh, που προσομοιάζουν, σχεδόν ¨εμπνέονται¨ από τα προαναφερόμενα δίπτυχα, θέλοντας να προκαλέσουμε το συμπέρασμα ότι ο Άνθρωπος πρέπει να σταθεί από την πλευρά της Υγιούς Ομορφιάς και της Δημιουργίας και όχι της αχαλίνωτης, κερδοφόρας και χωρίς ενοχές, ανάπτυξης σε βάρος του περιβάλλοντος και εντέλει της ίδιας μας της ζωής. (το έντυπο θα το δημοσιεύσουμε μόλις ολοκληρωθεί από τεχνικής άποψης-σελιδοποίηση, βιβλιοδεσία …).
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, πιστό και σταθερά προσηλωμένο στην ιδέα Erasmus+, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, υιοθετεί προτάσεις, συνεργάζεται, προτείνει, εισπράττει και προσφέρει γνώσεις και εμπειρίες, φέρνει σε επαφή τα παιδιά του με παιδιά όλης της Ευρώπης, δημιουργεί προϋποθέσεις και συνθήκες παιδιών με ανοιχτά μυαλά, ελεύθερη σκέψη, ανοχή, υπευθυνότητα αλλά και αυτοπεποίθηση, απαραίτητα εφόδια και για το αύριό τους, ως ενηλίκων ευρωπαίων πολιτών, βάζει το λιθαράκι της θεμελίωσης. Από εκεί και πέρα, στο χέρι και άλλων είναι η στήριξη και η συνέχιση μιας τέτοιας συμπεριληπτικής και ταυτόχρονα ανοιχτής, απελευθερωτικής και χαρούμενης πορείας προς την εφηβεία και την ωριμότητα …

    “ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΟΥ ΣΕ ΛΕΝΕ…ΠΟΝΤΟ” ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ, ΣΕ ΕΝΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΑ ΧΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ…

     
     
    Δείτε εδώ το άρθρο από τη faretra.info :
     
     
    «Όσο ταξιδεύω, λέει ο Νίκος Καζαντζάκης, νοιώθω πως το ταξίδι δεν είναι παρά ανάγκη ελευθερίας. ‘Ο,τι έχει γοητέψει το νου και την καρδιά μου και με σιγοτρώει, τότε μόνο το νικώ και λυτρώνομαι. Όταν το δω, το αγγίξω, το χαρώ και προχωρήσω». Η επαφή με το ποθούμενο είναι η πόρτα που ανοίγει διάπλατα το δρόμο προς τη λύτρωση».
    Ένα χρόνο μετά, με καταλαγιασμένη ψυχή, , καταγράφουμε το οδοιπορικό μας στα αγιασμένα χώματα του Πόντου, στα πλαίσια μετακίνησης Erasmus+, του σχολείου μας, του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, και το μοιραζόμαστε μαζί σας, χάρη στις φιλόξενες σελίδες της faretra.info , η οποία , μας ανοίγει την αγκαλιά της, για μια ακόμη φορά.
    Ευχαριστούμε faretra.info, ευχαριστούμε κα Δήμητρα, κε Δημήτρη που με τη σταθερή σας υποστήριξη και προβολή, κάνετε την εικόνα του σχολείου μας ευκρινέστερη.

    ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ (1ος ΕΠΑΙΝΟΣ) ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ «ΜΑΥΡΟ ΠΟΥΛΑΚΙ» ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ …

     
    Κι ενώ, αυτές τις μέρες, βρισκόμαστε σε διαδικασία προβολής και υποστήριξης της ταινίας μικρού μήκους με τίτλο «Ποιο τάχα να ‘ ναι τ’ όνειρο» παραγωγής του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, που δημιουργήσαμε (Άνοιξη 2023) και συμμετέχει στο διαγωνισμό της «in action for a better world» Προώθησης των 17 στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. “Bravo schools», ένα μήνυμα που λάβαμε από την Οργανωτική Επιτροπή του Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους, μας ενημέρωνε για τον Πρώτο Έπαινο, στην κατηγορία Μυθοπλασίας, που πήραμε, για μια προηγούμενη συμμετοχή μας (Φθινόπωρο του 2022) με την ταινία μας με τίτλο «Μαύρο Πουλάκι», (θυμηθείτε εδώ την αντιπολεμική μας ταινία:
     

    στον 13ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «Cinema… διάβασες;;» τη διοργάνωση του οποίου είχαν οι:
    Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών,
    το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας,
    η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης (Προεδρία της Κυβέρνησης),
    το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας,
    το ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας)
    και η Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα.
    Η αναλυτική αναφορά των φορέων διοργάνωσης μαρτυρά και τη βαρύτητα αυτής της διάκρισης. Όπως επίσης και η λίστα με τα συμμετέχοντα σχολεία που περιλαμβάνει Πρότυπα, Πειραματικά, Συνεργαζόμενα με Πανεπιστήμια κ.λ.π.)
    Η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας ευχαριστεί όλους τους συντελεστές της ταινίας «Μαύρο Πουλάκι», όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου (Σοφία Αναγνώστη, Χρυσόστομο Καπέτη), καθώς και τις σταθερά συνοδοιπορούσες δάνειες δυνάμεις μας (Σοφία Παυλίδου, Ειρήνη Κουρκούλη), όχι τόσο για τις διακρίσεις που εξασφαλίζουν στο σχολείο μας όσο για το πάθος με το οποίο ¨δίνονται¨ στην προσπάθεια υπεράσπισης του χαρακτήρα και της παραγωγής αποτελεσμάτων, ενός επαρχιακού, ιδιαίτερου και πάνω απ’ όλα Δημόσιου Σχολείου.

    ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ, ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

     
    Μια Έκθεση ψηφιακού φωτογραφικού κολλάζ που πήρε τη μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου και μπορείτε να το ¨ξεφυλλίσετε¨ εδώ:
     
    (η εφαρμογή book creator, του ηλεκτρονικού βιβλίου δεν ενδείκνυται για κινητά. Προτιμήστε τάμπλετ ή υπολογιστή)
    Για όσους δυσκολεύονται να δουν το ηλεκτρονικό βιβλίο μπορούν να δουν το περιεχόμενό του στο παρακάτω βίντεο. Μπορούν, όπου θέλουν με το pause να σταματούν και να διαβάζουν:
     

    Την προσπάθεια αγκάλιασε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας (συνδιοργάνωση Έκθεσης) και μεγάλος αριθμός σχολείων της Ημαθίας (συμμετοχή με έργα).
    Σήμερα, όλη αυτή η προσπάθεια παρουσιάζεται ως ηλεκτρονικό βιβλίο, που περιλαμβάνει τα έργα του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας και αντιπροσωπευτικά έργα των άλλων σχολείων που συμμετείχαν.
    ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ
    Μπορούν, σήμερα, οι ήρωες των παραμυθιών και της Λογοτεχνίας να βοηθήσουν το παιδί να έρθει σε επαφή και να γνωρίσει τον κόσμο που το περιβάλλει, να το διαφωτίσουν γύρω από τα σύγχρονα προβλήματα της ανθρωπότητας, – τις πηγές και τις αιτίες των πολέμων, την απειλή πυρηνικού ολέθρου, την οικολογική καταστροφή, την κλιματική αλλαγή, την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τις οικονομικές κρίσεις, τον υπερκαταναλωτισμό, την ψηφιακή πρόκληση μα και απειλή, την αποξένωση, την έκπτωση των αξιών και τον επαναπροσδιορισμό τους, την αλλοτρίωση του ανθρώπου;
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας και στα πλαίσια του σχεδίου Erasmus+ “ Language, Learning via Literature”, στο οποίο συμμετέχει, επέλεξε την χρήση της εικόνας, ως υπαινικτικό πλαίσιο και πιο συγκεκριμένα την τεχνική του ψηφιακού, φωτογραφικού κολλάζ. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές, επιλέγοντας, σε πρώτη φάση, εικόνες από τη σύγχρονη , συχνά, σκληρή πραγματικότητα, αναζήτησαν στη συνέχεια, ήρωες των παραμυθιών και της Λογοτεχνίας, αφού διερεύνησαν τα πλαίσια δράσης τους, τον χαρακτήρα και τις ευαισθησίες τους, τη συσσωρευμένη πείρα τους και, εν τέλει, την ικανότητά τους να παρεμβαίνουν και να δίνουν λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα ώστε να συστρατευτούν στην επίλυσή τους.
    Μ’ αυτόν τον τρόπο, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να διακρίνουν, να αποκρυπτογραφούν και να ορίζουν νέα πλαίσια και νοήματα στη δράση των ηρώων, που ήδη γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά τους. Υπό αυτή την άποψη, από αναγνώστες γίνονται δημιουργοί και η λόγου-τέχνη παίρνει τη μορφή μιας συμμετοχικής διαδικασίας με βασικό πρωταγωνιστή το μαθητή-αναγνώστη-συγγραφέα-εικονογράφο.
    Μέσα από μια τέτοια παιδευτική και άκρως διδακτική διαδικασία, οι μαθητές αντιλαμβάνονται ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο, αμετάβλητο και σταθερό, αντίθετα, όλα μπορούν , με την προσπάθειά μας, να αλλάξουν,- ανάλογα με τις γνώσεις, τις εμπειρίες, τη φαντασία μα και την πραγματικότητα της στιγμής-εποχής, διότι όλα είναι κατασκευασμένα (οι ήρωες των παραμυθιών και τα πλαίσια δράσης τους), άρα κατασκευάσιμα και γι’ αυτό ανά-κατασκευάσιμα.
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας εκφράζει την ευγνωμοσύνη του σε όλους όσους πίστεψαν στην ιδέα, τη στήριξαν και συμμετείχαν στην υλοποίηση και τον εμπλουτισμό της.

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ: CIN(E)ΠΕΡΙΛΗΨΗ – ΕΝCIN(E)ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «BRAVO SCHOOLS» ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ «ΠΟΙΟ ΤΑΧΑ ΝΑ ‘ΝΑΙ Τ’ ΟΝΕΙΡΟ»

     

    Πληροφορηθείτε για τη συμμετοχή μας και στηρίξτε με την ψήφο σας τη συμμετοχή μας σ’ αυτό το λινκ:

    https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/voting-by-school/dhmotiko-sxoleio-koyloyras.1834.html

    Αν και υπάρχει μέσα στην εφαρμογή η ταινία στη θέση (videos) την υπενθυμίζουμε και πάλι εδώ: 

    (η σύντομη εκδοχή της)

    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, Πρεσβευτής των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. , εδώ και χρόνια, μέσω των διαδοχικών βραβεύσεών του, συμμετέχει, για μια ακόμη χρονιά στο διαγωνισμό-θεσμό «Bravo Schools», ο οποίος στοχεύει στην ανάδειξη των πιο ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών & δράσεων που αφορούν στην προώθηση των 17 Παγκόσμιων Στόχων των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη!

    Στα πλαίσια αυτής της συμμετοχής μας, καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, την τοπική κοινωνία, τους φορείς με τους οποίους συνεργαζόμαστε ώστε να υποστηρίξουν τη δράση μας μέσα από τη διαδικασία της ψηφοφορίας, δεδομένου ότι το 40% της αξιολόγησης των δράσεων προέρχεται από την ψηφοφορία του ανοιχτού κοινού.

    Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ!

    Ο διαγωνισμός Bravo Schools υλοποιείται από το QualityNet Foundation και αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας in action for a better world και η παραγωγή της ταινίας υλοποιήθηκε στα πλαίσια των σχεδίων Erasmus+ που συμμετέχει το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, «Language Learning via Literature» και «Earth Observation For Education».

    Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

    ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΊΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ (της οποίας, ακολούθησε work shop, για τα Δικαιώματα του Παιδιού), ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΕΤΑΙΡΩΝ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟΥ ERASMUS+ LLvL από το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
    Δείτε εδώ την ταινία στη σύντομη εκδοχή της (6 περίπου λεπτά), με αγγλικούς υπότιτλους, για τις ανάγκες της παρουσίασης στους ξένους φιλοξενούμενους:

     
    Κι εδώ την ταινία στην πλήρη εκδοχή της (περίπου 13 λεπτά):

     
    «Ποιο τάχα να ‘ναι τ’ όνειρο», μια ταινία μικρού μήκους, παραγωγής του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, που παρουσιάστηκε, στα πλαίσια της φιλοξενίας των εταίρων στο σχέδιο Erasmus+, “Language Learning via Literature” και η οποία αποτέλεσε τη βάση εργασίας ενός εργαστηρίου με θέμα τη «Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού».
    (Σημείωση: Η ταινία θα εκπροσωπήσει το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Bravo school».
     
    Δυο λόγια για το θέμα που διαπραγματεύεται η ταινία : Ασυνόδευτες, παιδικές ψυχές …
    Μια ταινία μικρού μήκους του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, με τίτλο «Ποιο τάχα να ‘ναι τ’ όνειρο …» που αποτελεί μια 13/λεπτη πορεία προς τη συνάντηση. Τη συνάντηση με την ανεστραμμένη εκδοχή της Οδύσσειας που διαδραματίζουν οι πρόσφυγες και συμπυκνώνεται σε ένα αφήγημα κατά το οποίο η Ιθάκη δεν είναι ο αέναος προορισμός, παρά μόνο η αφετηρία ενός ατέρμονου ταξιδιού. Η γενέθλια γη η οποία δεν θα περιμένει την επιστροφή. Δεν υπάρχει καν ο σκοπός της επιστροφής (δικαίωμα στη νοσταλγία). Αντίθετα, διαρκής αναζήτηση μιας νέας πατρίδας, ενώ φεύγουν, ταυτόχρονα προσφεύγουν, ζώντας σε μια κατάσταση μεθοριακότητας και αναμονής για έναν χώρο, έναν τόπο όπου θα γίνουν αποδεκτοί, όπου θα ζήσουν.
    Τρομαγμένα, άγουρα, ανήλικα παιδιά που αναγκάζονται να ξεριζωθούν εξαιτίας πολέμων, καταπίεσης ή ανέχειας. Παιδιά τα οποία παρότι δικαιούνται ειδικού καθεστώτος προστασίας στις χώρες υποδοχής, βρίσκονται συχνά αντιμέτωπα με την αδιαφορία, την αυθαιρεσία και τον εξευτελισμό, που ακόμα και όσα προσπαθούν φιλότιμα να ενταχθούν πηγαίνοντας σχολείο, αντιμετωπίζουν όχι σπάνια βίαιες ξενοφοβικές και ρατσιστικές αντιδράσεις.
    Παιδιά έρμαια, συχνά, μιας συμπεριφοράς μιας άσχημης εικόνας, που λέει περισσότερα από χίλιες χιλιάδες λέξεις για τη δυσανεξία μιας βολεμένης κοινωνίας απέναντι στην αλλότρια δυστυχία και διαφορετικότητα.
    Όμως, κι αυτό ας μην το ξεχνάμε, παιδιά έρμαια, ίδια με εκείνα του ’22 (Μικρά Ασία), ίδια με εκείνα του ’74 (Κύπρος), ίδια με τα σημερινά (Ουκρανία) , ίδια με αυτά που θα προκύψουν αύριο, ποιος ξέρει σε ποιο σημείο της Γης.
    Δεν αρκεί απλά και μόνο να ευχόμαστε, αυτό το σημείο να μην είναι το δικό μας. Δεν υπάρχει τρόπος οριοθέτησης όταν αναφερόμαστε σε παιδικές ψυχές …

    Χρονολόγιο φιλοξενίας εταίρων του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας στα πλαίσια του σχεδίου Erasmus+ «Language, Learning via Literature»

     
    Κυριακή, 7/5/2023
    Επίσκεψη και ξενάγηση των εταίρων στην Έκθεση Θεατρικού Βεστιαρίου, που διοργάνωσε το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, με θέμα «Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας: Δέκα χρόνια θεατρικές παραστάσεις. Δέκα χρόνια ντύνουμε τους μαθητές μας ήρωες των παραμυθιών και της Λογοτεχνίας», στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
     
    Δευτέρα 8/5/2023
    Καλωσόρισμα εταίρων
    Ξενάγηση στους χώρους του σχολείου
    Σπάσιμο πάγου , παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ μαθητών
     
    Δευτέρα 8/5/2023
    Παρουσίαση παραδοσιακών φορεσιών από το Λύκειο Ελληνίδων Βέροιας
    Παρουσίαση ποντιακών χορών από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγίου Γεωργίου
     
    Παρουσίαση παραδοσιακών χορών του τόπου μας από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κουλούρας ¨Μακεδόνων Γαία¨.
     
    Δευτέρα 8/5/2023
    Επίσκεψη=ξενάγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Βεργίνας και το Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών .
     
    Δευτέρα 8/5/2023
    Υποδοχή και καλωσόρισμα των εταίρων από το Δήμαρχο , στο Δημαρχιακό Μέγαρο.
    Φιλοξενία και ξενάγηση των εταίρων στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκης της Βέροιας.

     

    Δευτέρα 8/5/2023

    Έκθεση με θέμα «Αναζητώντας τους ήρωες των παραμυθιών και της Λογοτεχνίας, στο σήμερα», στην Πλατεία Δημαρχείου.

    Έρευνα στους δρόμους της πόλης από μεικτές ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών.

    Τρίτη, 9/5/2023
    Ταξίδι στη Θεσσαλονίκη
    Επίσκεψη στο Μουσείο του Λευκού Πύργου, γνωριμία με την Ιστορία της πόλης και της πολυπολιτισμικής συνύπαρξης.
    Περπατώντας στους δρόμους και την παραλία της Θεσσαλονίκης (Ομπρέλες – Ζογγολόπουλος, Άγαλμα Μεγάλου Αλεξάνδρου, Πλατεία Αριστοτέλους …).
    Προγραμματισμένη επίσκεψη στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Α.Π.Θ και συμμετοχή σε παρουσίαση και work shop εικαστικό παραμύθι… με την ευθύνη της καθηγήτριας Ιστορίας της Τέχνης … κας Μάρθας Ιωαννίδου
     
    Τετάρτη, 10/5/2023
    Ταξίδι στα Μετέωρα
    Επίσκεψη και ξενάγηση των εταίρων στο Μεγάλο Μετέωρο.
     

    Ξενάγηση και βιωματική γνωριμία με το σχολείο του παρελθόντος, με αφορμή την επίσκεψή μας στο Μουσείο Εκπαίδευσης της Καλαμπάκας.

    Πέμπτη, 11/5/2023
    Εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο χώρο του Σχολείου.
    Παρουσιάσεις
    Παρουσίαση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του παιδιού με βιωματικό και αναπαραστατικό, παιγνιώδη τρόπο, από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας.
    Παρουσίαση άρθρων της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του παιδιού από μαθητές του Σχολείου της Πολωνίας (P.P).
    Παρουσίαση: «2 χρόνια Language, Learning via Literature. ΄Έργα και ημέρες του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, στα πλαίσια της συμμετοχής του στο σχέδιο Erasmus+».
    Παρουσίαση ταινίας μικρού μήκους, παραγωγής του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, με θέμα τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα και τίτλο « Ποιο τάχα να ‘ναι τ’ όνειρο».
    Παρουσίαση βιβλίου με τίτλο «Παίζουμε χώρες;» από τη συγγραφέα …Πρωτοψάλτου και διατύπωση-διερεύνηση ερωτημάτων που προκύπτουν απ’ αυτό (απώλεια ζωτικού χώρου, εγκατάλειψη χώρας, επιθετικότητα, εισβολή, πόλεμος …).
    Work shop με θέμα: «Κρατάω τα θετικά, πετάω τα αρνητικά …»
     
    Work shop με θέμα: «Εντοπίζω, μέσα από το προβαλλόμενο βίντεο, τα δικαιώματα του παιδιού που παραβιάζονται, τα καταγράφω και εκφράζω, εικαστικά, τα συναισθήματά μου για αυτά.
    Work shop με θέμα: «Κρατάω τα θετικά, πετάω τα αρνητικά …»

     

    Πέμπτη, 11/5/2023
    Επίσκεψη στον Άγιο Νικόλαο της Νάουσας-περιβαλλοντική διαδρομή, μέσα στο δασάκι και πλάι στο ποτάμι και τις πηγές του.
    Επίσκεψη στο Πολιτιστικό κέντρο Μίεζας και τον αρχαιολογικό χώρο του Νυμφαίου και της Σχολής Αριστοτέλη.
     
    Πέμπτη, 11/5/2023
    Πάρτι αποχαιρετισμού
    2 χρόνια Language Learning via Literature
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας τιμά τους συνεργάτες του, τιμά τους πρωταγωνιστές …