Προγράμματα

    Νοέμβριος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Οκτ    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ, ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

     
    Μια Έκθεση ψηφιακού φωτογραφικού κολλάζ που πήρε τη μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου και μπορείτε να το ¨ξεφυλλίσετε¨ εδώ:
     
    (η εφαρμογή book creator, του ηλεκτρονικού βιβλίου δεν ενδείκνυται για κινητά. Προτιμήστε τάμπλετ ή υπολογιστή)
    Για όσους δυσκολεύονται να δουν το ηλεκτρονικό βιβλίο μπορούν να δουν το περιεχόμενό του στο παρακάτω βίντεο. Μπορούν, όπου θέλουν με το pause να σταματούν και να διαβάζουν:
     

    Την προσπάθεια αγκάλιασε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας (συνδιοργάνωση Έκθεσης) και μεγάλος αριθμός σχολείων της Ημαθίας (συμμετοχή με έργα).
    Σήμερα, όλη αυτή η προσπάθεια παρουσιάζεται ως ηλεκτρονικό βιβλίο, που περιλαμβάνει τα έργα του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας και αντιπροσωπευτικά έργα των άλλων σχολείων που συμμετείχαν.
    ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ
    Μπορούν, σήμερα, οι ήρωες των παραμυθιών και της Λογοτεχνίας να βοηθήσουν το παιδί να έρθει σε επαφή και να γνωρίσει τον κόσμο που το περιβάλλει, να το διαφωτίσουν γύρω από τα σύγχρονα προβλήματα της ανθρωπότητας, – τις πηγές και τις αιτίες των πολέμων, την απειλή πυρηνικού ολέθρου, την οικολογική καταστροφή, την κλιματική αλλαγή, την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τις οικονομικές κρίσεις, τον υπερκαταναλωτισμό, την ψηφιακή πρόκληση μα και απειλή, την αποξένωση, την έκπτωση των αξιών και τον επαναπροσδιορισμό τους, την αλλοτρίωση του ανθρώπου;
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας και στα πλαίσια του σχεδίου Erasmus+ “ Language, Learning via Literature”, στο οποίο συμμετέχει, επέλεξε την χρήση της εικόνας, ως υπαινικτικό πλαίσιο και πιο συγκεκριμένα την τεχνική του ψηφιακού, φωτογραφικού κολλάζ. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές, επιλέγοντας, σε πρώτη φάση, εικόνες από τη σύγχρονη , συχνά, σκληρή πραγματικότητα, αναζήτησαν στη συνέχεια, ήρωες των παραμυθιών και της Λογοτεχνίας, αφού διερεύνησαν τα πλαίσια δράσης τους, τον χαρακτήρα και τις ευαισθησίες τους, τη συσσωρευμένη πείρα τους και, εν τέλει, την ικανότητά τους να παρεμβαίνουν και να δίνουν λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα ώστε να συστρατευτούν στην επίλυσή τους.
    Μ’ αυτόν τον τρόπο, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να διακρίνουν, να αποκρυπτογραφούν και να ορίζουν νέα πλαίσια και νοήματα στη δράση των ηρώων, που ήδη γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά τους. Υπό αυτή την άποψη, από αναγνώστες γίνονται δημιουργοί και η λόγου-τέχνη παίρνει τη μορφή μιας συμμετοχικής διαδικασίας με βασικό πρωταγωνιστή το μαθητή-αναγνώστη-συγγραφέα-εικονογράφο.
    Μέσα από μια τέτοια παιδευτική και άκρως διδακτική διαδικασία, οι μαθητές αντιλαμβάνονται ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο, αμετάβλητο και σταθερό, αντίθετα, όλα μπορούν , με την προσπάθειά μας, να αλλάξουν,- ανάλογα με τις γνώσεις, τις εμπειρίες, τη φαντασία μα και την πραγματικότητα της στιγμής-εποχής, διότι όλα είναι κατασκευασμένα (οι ήρωες των παραμυθιών και τα πλαίσια δράσης τους), άρα κατασκευάσιμα και γι’ αυτό ανά-κατασκευάσιμα.
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας εκφράζει την ευγνωμοσύνη του σε όλους όσους πίστεψαν στην ιδέα, τη στήριξαν και συμμετείχαν στην υλοποίηση και τον εμπλουτισμό της.

    Comments are closed.