ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ
Υπό τη βαριά σκιά του περιστατικού οπαδικής βίας που κατέκλυσε ως πρώτη είδηση τα κανάλια της τηλεόρασης και απασχόλησε, ελπίζουμε όχι στιγμιαία και υποκριτικά, ακόμη και τη Βουλή της χώρας, μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας (Β΄,Γ΄ & Ε΄ τάξη), συμμετείχαν σε μια εξαιρετικά βιωματική δράση με στόχο την επαφή με τον κόσμο των συναισθημάτων, τη γνωριμία και αναγνώριση αυτών, τη διαχείρισή τους, την ¨ανίχνευσή¨ τους στο πρόσωπο των άλλων, των μελών της οικογένειας , των φίλων, των συμμαθητών, απέναντι στον βομβαρδισμό ειδήσεων από την τηλεόραση κ.λ.π. καθώς και τη δυνατότητα και την ανάπτυξη δεξιοτήτων έκφρασής τους.
Συναισθήματα που ταυτίζονται με εικόνες, με βλέμματα, με περιστάσεις καθημερινές, με την αγάπη, τη χαρά, το θάρρος, τον ενθουσιασμό αλλά κυρίως για τα αρνητικά συναισθήματα, την ανησυχία, το φόβο, το θυμό…
Όλοι μαζί … μια ενωμένη κραυγή διαμαρτυρίας για την τόσο αποτρόπαιη πράξη από ένα νεαρό παιδί προς ένα , επίσης νέο άνθρωπο.
Με παιχνίδια της γλώσσας (στοργή – οργή …), με παντομίμα (εγώ στη θέση του άλλου) με ζωγραφική και λόγο, ακούμπησαν χρώματα και λέξεις σε διάφορα σημεία της γεωγραφίας του ανθρώπινου σώματος, όπως το αντιλαμβάνονταν οι ίδιοι οι μαθητές (φόβος/γκρι/ στη θέση της καρδιάς, αλλά στην ίδια θέση και το κόκκινο της αγάπης …).
Θερμά συγχαρητήρια στις εκπαιδευτικούς των τάξεων για την προετοιμασία και υλοποίηση της δράσης καθώς και στην Ψυχολόγο του σχολείου μας για την καθοδήγηση, υποστηρικτική στάση και υπεύθυνη προετοιμασία διαχείρισης των καταστάσεων που μπορεί να δημιουργηθούν σε μια τέτοια δράση και με ένα τόσο φορτισμένο γεγονός.
Η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και ψυχολόγου ήταν υποδειγματική και ταυτόχρονα επιχείρημα της αξίας και της χρησιμότητας που έχει η στελέχωση των σχολείων και με άλλες ειδικότητες.