Προγράμματα

    Μάρτιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    1η ¨ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ¨ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ “EO4Edu” ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Παρά τις ανησυχίες όλων μας και τις δυσκολίες που προκαλεί η επιδείνωση της κατάστασης της πανδημίας, με απόλυτη προτεραιότητα τη διαφύλαξη της υγείας και ασφάλειας των μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών μας, το Δημοτικό σχολείο Κουλούρας υποδέχτηκε και φιλοξένησε 17 συναδέλφους –εκπαιδευτικούς ευρωπαϊκών σχολείων και Πανεπιστημιακούς καθηγητές, στα πλαίσια του σχεδίουErasmus+ “EO4Edu”. Ένα πολύ ενδιαφέρον και φιλόδοξο σχέδιο που περιλαμβάνει τις αρχές της τηλεπισκόπησης, της γεωχωρικής επιστήμης και της δορυφορικής παρακολούθησης της γης (EO), την έννοια της παγκόσμιας ιθαγένειας και της συλλογικής μας ευθύνης για την αλλαγή στάσης που απαιτείται για την προστασία και την ενίσχυση του κοινού μας φυσικού περιβάλλοντος, ιδίως στον τομέα των Στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης του ΟΗΕ (SDGs).

    Στη συνάντησή μας (στην ουσία δύο συναντήσεις – μία TPM και μία LTTΑ) θέσαμε ως κύριους στόχους,  την  παρουσίαση των, έως τώρα, επιτευγμάτων, σχετικά με τα πνευματικά προϊόντα του έργου, την ανάλυση των δραστηριοτήτων που έχουν αναληφθεί μέχρι σήμερα, τη λήψη σχολίων, παρατηρήσεων, αποριών και διευκρινήσεων από τους δασκάλους.

    Πραγματοποιήθηκαν  πιλοτικά εργαστήρια  εκπαιδευτικών που σχεδιάστηκαν από τους εταίρους και αποτέλεσαν μια μοναδική ευκαιρία για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς να μοιραστούν γνώσεις και ιδέες.

     Ήταν μια ευκαιρία για ανατροφοδότηση για τις ομάδες του έργου σχετικά με τους πόρους που έχουν ήδη αναπτυχθεί και ευκαιρία για τους συμμετέχοντες να συνεισφέρουν ιδέες για μελλοντική εργασία στο έργο.

    Η πραγματοποίηση των εργαστηρίων κατέδειξαν  τον τρόπο με τον οποίο αυτό το έργο θα πραγματοποιήσει και στο μέλλον συνεδρίες «κατάρτισης εκπαιδευτικών». ώστε να κατανοούν τους παραγόμενους πόρους και πώς μπορούν αυτοί να συνδυαστούν πιο αποτελεσματικά για την κάλυψη των αναγκών των εκπαιδευτικών και προς όφελος των μαθητών. Τέλος, αποτέλεσε πολύτιμο εφόδιο για τους εκπαιδευτικούς να μάθουν για μερικές από τις νέες και καινοτόμες εξελίξεις στον διαστημικό τομέα και να κατανοήσουν την ευρεία εφαρμογή αυτών των εξελίξεων στην παιδαγωγική πράξη, σε ένα ευρύ φάσμα μαθημάτων και δραστηριοτήτων (π.χ Εργαστήρια Δεξιοτήτων …).

    Οι συμμετοχές στη συνάντηση αποτελούνταν από:

    3 πανεπιστημιακούς καθηγητές από το RUHR-UNIVERSITAET BOCHUM (Γερμανία)

    3 πανεπιστημιακούς καθηγητές από το CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE (Τσεχία)

    2 πανεπιστημιακούς καθηγητές από το ARISTOTELIO PANEPISTIMIO THESSALONIKIS (Ελλάδα)

    1 εκπαιδευτικούς από το YSGOL BRO HYDDGEN (Ηνωμένο Βασίλειο – Ουαλία)

    3 εκπαιδευτικούς από το WILLY BRANDT-GESAMTSCHULE (Γερμανία)

    3 εκπαιδευτικούς από το ZAKLADNI A MATERSKA SCOLA, PRAHA (Τσεχία)

    3 εξειδικευμένους επιστήμονες από το GEO SMART DECISIONS LTD ((Ηνωμένο Βασίλειο – Ουαλία)

    4 εκπαιδευτικούς από το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ (Ελλάδα)

     

    Η συνάντηση συνδιοργανώθηκε με το Α.Π.Θ (Τμήμα Γεωλογίας και Παιδαγωγικό Τμήμα).

     

    ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ

    Το σχέδιό μας χρησιμοποιεί δεδομένα από το διάστημα και αναπτύσσει μαθησιακούς πόρους, εφαρμόσιμους στην εκπαίδευση, έτσι ώστε η νέα γενιά να γνωρίζει ότι αυτά τα δεδομένα είναι διαθέσιμα, αναπτύσσονται και εξελίσσονται και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για καλύτερη χαρτογράφηση, μέτρηση, παρακολούθηση και διαχείριση του αειφόρου πλανήτη μας (από τα πεδία της επιστήμης και της Αειφορικής Ανάπτυξης έως τις πρακτικές εφαρμογές προστασίας και πρόληψης στον αγροτικό τομέα και τις καλλιέργειες).

    Το πρόγραμμά μας επικεντρώνεται στην ανάπτυξη πόρων και στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών, επιτρέποντάς τους να αναπτύξουν μαθήματα στα υπάρχοντα προγράμματα σπουδών που περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία αυτού του έργου.

    Η διδασκαλία περιλαμβάνει ζητήματα κλιματικής αλλαγής, αγάπης και φροντίδας για το περιβάλλον ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τόσο τις αιτίες όσο και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, τους προετοιμάζει να ζήσουν με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και τους δίνει τη δυνατότητα να δρουν και να λειτουργούν υιοθετώντας βιωσιμότερους τρόπους ζωής.

    Εισάγει εκπαιδευτικούς και μαθητές σε ενδιαφέρουσες χρήσεις ψηφιακών εκπαιδευτικών πλατφορμών που υποστηρίζουν τις στοχεύσεις του έργου μας.

    Οι αρχές της τηλεπισκόπησης, της γεωχωρικής επιστήμης και της δορυφορικής παρατήρησης προωθούν τις δημιουργικές δεξιότητες σκέψης, βελτιώνουν τις μαθησιακές εμπειρίες και αναπτύσσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Δεξιότητες απαραίτητες για την καθημερινή επιβίωση αλλά και τον εργασιακό χώρο του 21ου αιώνα.

     

     

    Comments are closed.