Προγράμματα

    Μάρτιος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΣΟΦΙΑ ΤΣΙΑΜΗ ¨ΑΠΟΓΕΙΩΣΕ¨ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
    (Στα πλαίσια του «Δεκέμβρη των παραμυθιών» και της στοχοθεσίας της «Διαπίστευσης Ersmus+)
     
    Μια εντυπωσιακή παρουσίαση της ιστορίας «Πλανήτης Γη: τα πάνω-κάτω/Εδώ Πλανήτης Γη! Εδώ Πλανήτης Γη!» είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθητές, γονείς και σύσσωμη η ομάδα των εκπαιδευτικών από την αγαπημένη συγγραφέα και φίλη του σχολείου, κα Τσιάμη Σοφία.
     
    Στις 5:30 το απόγευμα της Τετάρτης, σε μια γεμάτη αίθουσα, με διάθεση, ζωντάνια και παραστατικότητα η συγγραφέας παρέσυρε τους μικρούς (και μεγάλους) ακροατές της, με χιούμορ αλλά και προβληματισμό, σε μια πορεία δημιουργικής αναζήτησης λύσεων για τη σωτηρία του Πλανήτη Γη από την Κλιματική κρίση και τις συνέπειές της.
     
    Συνέπειες που εντόπισε ο … Μικρός πρίγκιπας από ψηλά και κατέβηκε, πίνοντας μια γουλιά απ’ το μαγικό φίλτρο των πτήσεων, μαζί με την αγαπημένη του Αλεπού και σε συνεργασία με το φίλο του το Σκιάχτρο και άλλους πληγέντες – ήρωες των παραμυθιών (Πινόκιο, Χιονάτη, Κοκκινοσκουφίτσα, Τρία Γουρουνάκια …) κατάφεραν και εντόπισαν το πρόβλημα, ανέλαβαν δράση, βρήκαν τους ¨μεγάλους¨ υποστηρικτές, τους κινητοποίησαν, αλλά και τους υπεύθυνους, όπου ασκήθηκαν πιέσεις κι έτσι η Ζωή, η Φύση, οι Εποχές επανήλθαν στο φυσιολογικό τους ρυθμό.
     
    Τι όμορφα θα ήταν, η πραγματικότητα να ξεπερνούσε τη φαντασία, αλλά αυτή τη φορά, προς το καλύτερο. Να μπορούσαν κι οι άνθρωποι να κάνουν ό, τι οι πρωταγωνιστές της μικρής ιστορίας, της Σοφίας Τσιάμη. Να μπορούσαν να οδηγήσουν την ανθρωπότητα και τη φύση σε μια τέτοια πορεία επανόρθωσης και επαναπροσδιορισμού ώστε να πάψει η απειλή του αφανισμού για τις γενιές του μέλλοντος, για το ίδιο μας το σπίτι, τη Γη.
     
    Τη σκυτάλη της αφήγησης πήραν οι δάσκαλοι του Σχολείου (Σοφία, Μαρία, Γιώργος) με επικεφαλής τη Σοφία Παυλίδου, οι οποίοι ανέλαβαν τους ρόλους των 4 εποχών και παρουσίασαν τις κόντρες, τις αντιθέσεις, τις διαφωνίες που προέκυψαν εξ’ αιτίας της Έριδας που μπήκε ανάμεσά τους και δημιούργησε αυτή την απορρύθμιση.
     
    Ένα κουκλοθέατρο που θα το θυμούνται οι μικροί μαθητές για πολλά-πολλά χρόνια.
    Γνώσεις, μηνύματα, προβληματισμοί, μαθητεία στην παγκόσμια πολιτότητα, την κοινωνική ευθύνη, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, την κριτική σκέψη, την ανάληψη πρωτοβουλιών και παρεμβατικών δράσεων, μέσα σε δυο συμπυκνωμένες ώρες, για τα οποία θα χρειαζόταν ατέλειωτες διδακτικές ώρες (με την κλασική έννοια της σχολικής μας πραγματικότητας).
     
    Η δράση ολοκληρώθηκε με την κατασκευή μικρών διακοσμητικών σκιάχτρων, από μαθητές , γονείς και εκπαιδευτικούς και θα τοποθετηθούν στο νέο λαχανόκηπο του σχολείου μας.
    Ένα μεγάλο-μεγάλο ευχαριστώ, στη Σοφία Τσιάμη για την ανταπόκρισή της να ασχοληθεί και να γράψει μια ιστορία όπως της την ζητήσαμε και να συμμετέχει στη συλλογική προσπάθεια του σχολείου μας για τη συγκέντρωση ιστοριών από καταξιωμένους συγγραφείς παιδικών βιβλίων, περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και κλιματικής κρίσης με στόχο να εκδοθούν σε ένα θεματικό βιβλίο. Για τη συνεργασία της, εδώ και 10-12 χρόνια, άλλοτε με χειροπιαστή υποστήριξη (δωρεά προτζεκτόρων …) μα κυρίως με την παρουσία της και το περιεχόμενο των βιβλίων και των παραμυθιών της, προσθέτοντας ποιότητα στις επιλογές και προτεραιότητες του σχολείου μας.
     
    Ένα μεγάλο-μεγάλο ευχαριστώ στους δασκάλους του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας για την ατέλειωτη δουλειά, την ανεξάντλητη φαντασία τους, για τη δημιουργική συμμετοχή τους, τη Σοφία Παυλίδου για την έμπνευση και την αειφόρο παρουσία της.
     
    Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μικρούς μαθητές, τους γονείς, το Σύλλογο Γονιών και Κηδεμόνων που έρχονται απογεύματα, προσφέρουν υπηρεσίες, τιμούν και στηρίζουν τις προσπάθειές μας.
     
    (Η Τετάρτη είναι μία από τις ημέρες που η Βιβλιοθήκη μας λειτουργεί και το απόγευμα. Με την ευκαιρία η Διεύθυνση του σχολείου ξενάγησε τη συγγραφέα στους χώρους της και ζήτησε τη συμπαράστασή της, με όποιο τρόπο, στη λειτουργία της).

    Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΣΟΦΙΑ ΤΣΙΑΜΗ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΗ ΣΚΥΤΑΛΗ ΤΟΥ «ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ» ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
     
    Μαθητές και γονείς θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη χαρισματική αφήγηση της Σοφίας Τσιάμη στην ιστορία που έγραψε για εμάς, ανταποκρινόμενη στο κάλεσμά μας, με τίτλο «Πλανήτης Γη, τα πάνω – κάτω έχουν ‘ρθεί » . Την Τετάρτη, 6/12/2023, στις 5:30 το απόγευμα.
     
     
     

    ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Ο ΦΕΤΙΝΟΣ ¨ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ¨ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
     
    Ένας ακόμη «Δεκέμβρης των παραμυθιών» έκανε το ξεκίνημά του. Ένας Δεκέμβρης όπως ακριβώς τον ονειρευτήκαμε, εδώ στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας και τον υλοποιούμε αδιάλειπτα, εδώ και 6 χρόνια (ακόμη και στην περίοδο της πανδημίας , διαδικτυακά).
     
    Ένας Δεκέμβρης, ενταγμένος στη στοχοθεσία της Διαπίστευσης Erasmus που υλοποιεί το σχολείο μας, ένας Δεκέμβρης, όπως τον ονειρευτήκαμε:
    Μια αίθουσα μ’ ένα καταπληκτικό χριστουγεννιάτικο σκηνικό. Ένα σκηνικό στο οποίο συμπληρωματικά και με υποδειγματικά εικαστικό τρόπο παρουσιάζονται οι συνέπειες των ακραίων καιρικών φαινομένων, φωτιές – πλημμύρες, (δεξιά και αριστερά της, κατά τα άλλα, ήρεμης χριστουγεννιάτικης νύχτας).
    Μια ομάδα δασκάλων με την αγωνία της επιτυχούς παρουσίασης να λαμπυρίζει στα μάτια τους και να γίνεται λάμψη καθώς παίρνει τη θέση της η ηθική ικανοποίηση των αποτελεσμάτων μιας προσπάθειας συνεχούς και επίπονης. Μιας ομάδας δασκάλων με επικεφαλής, βέβαια, τη δια βίου δασκάλα του σχολείου μας Σοφία Παυλίδου.
    Μια αίθουσα γεμάτη παιδικά χαμόγελα, ευχαριστημένα πρόσωπα και μάτια γεμάτα αγωνία, αναμονή και έκπληξη για όσα βλέπουν και ακούν από τη συγγραφέα.
    Μια συγγραφέα που είναι και το δείχνει, πραγματικά, ικανοποιημένη και ευχαριστημένη από το σύνολο της προσπάθειας και των συμμετεχόντων.
    Τέλος και πάνω απ’ όλα, μια αβίαστη, βιωματική, δημιουργικά συμμετοχική πρόσληψη γνώσης και παραγωγής προβληματισμού καθώς και προσπάθειας επίλυσής τους που θα ζήλευε και η πιο καλοσχεδιασμένη παιδαγωγική προσέγγιση, προπαντός στα δικά μας παιδιά, στη δική μας ιδιαίτερη σύνθεση του μαθητικού μας δυναμικού.
     
    Έναν τέτοιο, λοιπόν, θεσμό ονειρευτήκαμε, σχεδιάσαμε, καθιερώσαμε και υλοποιούμε, εδώ και 6 χρόνια.
     
    Η εκδήλωση
     
    Την έναρξη, λοιπόν, του φετινού «Δεκέμβρη των παραμυθιών» έκανε η αγαπημένη συγγραφέας των παιδιών, κα Χρυσάνθη Πρωτοψάλτου, η οποία μας διηγήθηκε την ιστορία ¨Το πικ νικ στην αλάνα¨. Η κα Πρωτοψάλτου έφερε μαζί της τη ζιζανιοπαρέα του μικρού Νικόλα και με αφορμή ένα πικ νικ που διοργάνωσε η παρέα, ξεδίπλωσε με ταλέντο και φαντασία το κουβάρι της κλιματική κρίσης, ξεκινώντας από το τι είναι, προχωρώντας στο πως γίνεται η παρουσία της αισθητή και, πλέον, επικίνδυνη για τους ανθρώπους και τη Γη και καταλήγοντας στο τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μας, ακόμη και τα παιδιά, για να αλλάξουμε την καταστροφική της πορεία.
    Μια ιστορία που γράφτηκε, όπως και όλες οι άλλες που θα ακολουθήσουν από τις υπόλοιπες προσκεκλημένες μας συγγραφείς, κατά παραγγελία, γεγονός που δεν τις στέρησε, ωστόσο, τη φαντασία και τη δημιουργική σύνθεση. Η ¨παραγγελία ζητούσε ιστορίες που να πραγματεύονται θέματα γύρω από την κλιματική κρίση, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, την απορρύθμιση των εποχών, εντάσσοντας μέσα σ’ αυτές τις ιστορίες ένα Σκιάχτρο (σύμβολο της προστασίας και της τάξης) καθώς και έναν ήρωα υπάρχοντος παραμυθιού, κλασικού ή μη, κατ’ επιλογή της συγγραφέα.
     
    Της παρουσίασης ακολούθησε ένα μικρό δρώμενο από τους μαθητές της Δ΄ τάξης. Μέσα σε 3-4 λεπτά, με έναν τρόπο χιουμοριστικό και ευχάριστο κατάφεραν να μας μιλήσουν για τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης, θίγοντας πολλά από τα δυσάρεστα αποτελέσματά της, που τα βιώνουμε, ήδη, στις μέρες μας (ακραία καιρικά φαινόμενα, καταστροφές σε αγροτικές και κτηνοτροφικές παραγωγές, έλλειψη προϊόντων και αγαθών, υπερβολική αύξηση τιμών των τροφίμων κ.λ.π.).
     
    Στη συνέχεια, συμβάλλοντας όλοι μας, με τις μικρές μας δυνάμεις, στην προσπάθεια κλιματικής επανόρθωσης και ισορροπίας, αναλαμβάνοντας το μερίδιο που μας αναλογεί, με την ελπίδα να αναλάβουν και οι, παντός είδους, μεγάλοι το δικό τους μερίδιο ευθύνης, ακολουθώντας το παράδειγμα του μικρού Νικόλα, βγήκαμε στον ολοκαίνουριο λαχανόκηπό μας και φυτέψαμε σπόρους και φυτά (από αυτά που είχαμε, ήδη, προετοιμάσει σε κεσεδάκια).
     
    Ακολούθησε ξενάγηση της συγγραφέα στη μικρή έκθεση με Σκιάχτρα που παρουσιάζουμε στον βοτανο-άρωματόκηπό μας.
     
    Τέλος, επισκεφθήκαμε, μαζί με την κα Πρωτοψάλτου, τη νέα μας βιβλιοθήκη, για την οποία είμαστε πολύ περήφανοι, και της εξηγήσαμε τον τρόπο λειτουργίας της και τις ελπίδες που εναποθέτουμε στην αξιοποίησή της από το σύνολο των κατοίκων του χωριού.
    Μια ακόμη, υπέροχη ημέρα, από αυτές που για τα παιδιά, αργότερα-μεγαλώνοντας, αποτελούν κομμάτι της σύνθετης εικόνας που διατηρούν για την παιδική και σχολική τους περίοδο, ως ενήλικες.
    Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τους «δράστες» όλων αυτών των μικρών θαυμάτων που συντελούνται, εδώ στο μικρό μας σχολείο.
    Συνεχίζουμε …

    ΞΕΚΙΝΑΕΙ Ο ¨ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ¨ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ, ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΤΟ ΠΡΩΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ 6ος ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ, 2023 (Πρόσκληση-πρόγραμμα εκδηλώσεων)

     
    Τα δάκρυα δε σβήνουν τις φωτιές και το μαντήλι δε στεγνώνει τις πλημμύρες…
     
    Αφορμή, η Θεσσαλία, αφορμή, η Ρόδος, ο Έβρος, η Εύβοια. Αφορμή οι πλημμύρες, οι φωτιές. Αφορμή οι παρατεταμένοι καύσωνες, η απορρύθμιση των εποχών, η ξηρασία. Αφορμή, εν έτει 2023, το φάσμα της πείνας (έλλειψη αγαθών-ακρίβεια).
    Δίπλα μας, εδώ, παρακεί, παραπέρα, σε όλο τον κόσμο.
    Θύματα πρώτα; Οι φτωχότεροι και οι πιο ευάλωτοι. Αύριο, όλοι.
    «Η Φύση εκδικείται!», λένε και βολεύει.
    Λάθος, λέμε. Η «κλιματική κρίση» είναι ένα, κατά συρροή, ανθρώπινο έγκλημα που περιλαμβάνει βαρύτατες πράξεις και παραλείψεις προσώπων, φορέων μα και καθημερινών πρακτικών.
    Διότι (ας μας επιτραπεί αυτός ο δανεισμός και η παράφραση ενός ¨ιερού¨ κειμένου:
    « (Η Φύση) είναι μακρόθυμη, είναι αγαθή και ωφέλιμη· δεν φθονεί· δεν καυχιέται, δεν επαίρεται, δεν ασχημονεί, δεν ζητά το συμφέρον της, δεν παροξύνεται, δεν σκέφτεται το κακό, δεν χαίρεται με την αδικία, αλλά συγχαίρει την αλήθεια· ανέχεται τα πάντα, πιστεύει τα πάντα, ελπίζει τα πάντα, υπομένει τα πάντα».
    Αφορμή, η Θεσσαλία, λοιπόν …
    Που είναι, αλήθεια, τα όρια των χωραφιών; (Γεωμετρία)
    Μια περιοχή, ένας κάμπος ολόκληρος, (Οικονομία-Παραγωγή)
    βυθίζεται, χωρίς να δημιουργεί αναταραχή. (Γεωλογία)
    Σχεδόν ανίδεος. (Αυτογνωσία)
    Αχαρτογράφητος, πλέον. (Γεωγραφία)
    Μόνο η Νόηση (επιστήμη , τεχνολογία, οικονομία) δεν αρκούν για την καταπολέμηση της παγκόσμιας κλιματικής κρίσης. Χρειάζεται και το Συναίσθημα.
    Τι κι αν οι περιβαλλοντικές επιστήμες προειδοποιούν με δεδομένα και αριθμούς για την μη-αναστρέψιμη καταστροφή του πλανήτη. Τι κι αν προτείνουν λύσεις διάφορες. Δεν έχουν επιτύχει την ευρύτερη ανθρώπινη ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση.
    Χρειάζεται και το Συναίσθημα. Χρειάζεται ο παιδαγωγός, χρειάζεται ο συγγραφέας, να υπογραμμίζει με λέξεις φωσφορούχες.
    Λέξεις άγρυπνες υποβάλλοντας την ανθρώπινη και μάλιστα, των παιδιών, ψυχή σε εγρήγορση.
    Λέξεις χλοερές και παχνισμένες, που θα αγγίζουν και θα αφήνουν την υγρασία τους στις αισθήσεις.
    Λέξεις αντίλαλες που θα μεταφέρουν τη φωνή της Φύσης στις κορυφογραμμές του Τώρα και του Αύριο, στις συμπληγάδες του Παρόντος και τις ανοιχτωσιές του Μέλλοντος.
    Λέξεις αγνισμένες απ’ τον κουρνιαχτό, που θα κάθονται εντός μας, καταπράσινες .
    Λέξεις ασθενοφόρες που θα υπενθυμίζουν τον προθάλαμο της εντατικής.
    Λέξεις ανθοφόρες που θα μηνούν τη νέα γέννα, τη νέα ελπίδα.
    Λέξεις πρόμαχες που θα κινητοποιούν στάσεις και αντιστάσεις.
    Λέξεις κεκοιμημένες που, όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου και ανταμώσουν με τον ακροατή, τον αναγνώστη και προπαντός το παιδί, ξυπνήσουν και πάρουν πνοή και ανάσα, λάμψουν φως, και ασπιδοφόρες συνασπιστούν βοηθώντας να σταθούν όλοι όρθιοι, να σταθεί ο Άνθρωπος όρθιος και αποφασισμένος να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, ο καθένας με τα όπλα του.
    Λέξεις ποιητικές:
    «… Ένιωσα ήρθε κι έσκυψε
    πάνω απ’ το λίκνο μου
    ίδια η μνήμη γινάμενη παρόν
    τη φωνή πήρε των δέντρων, των κυμάτων:
    «Εντολή σου», είπε, «αυτός ο κόσμος
    και γραμμένος μες στα σπλάχνα σου είναι
    Διάβασε και προσπάθησε
    και πολέμησε» είπε
    «Ο καθείς και τα όπλα του» είπε …
    Αυτό θέλουμε κι εμείς με την μικρή μας προσπάθεια.
    Μέσα από την αξιοποίηση της Λογοτεχνίας και της ευαίσθητης πένας των συγγραφέων, μέσα από τους ήρωες των λογοτεχνικών κειμένων, μέσα από τους άδολους υπερασπιστές της Γης (σκιάχτρα) οι μαθητές να μπορέσουν να αντλήσουν τα πρότυπά τους προς μίμηση ή προς αποφυγή και να παρακινηθούν στη διαμόρφωση των δικών τους στάσεων και της δικής τους κοσμοθεωρίας. Και, γιατί όχι, να τη διαδώσουν. Ο τρόπος είναι σύνθετος και περνάει μέσα από την παρατήρηση των ίδιων και στη συνέχεια τον σχολιασμό και ανάλυση της συμπεριφοράς τους απέναντι στους άλλους, στο περιβάλλον και γενικότερα απέναντι στη ζωή. Αυτή θα είναι η συμβολή της Βιβλιοθήκης μας (λογοτεχνίας) και του Κήπου μας (διαδραστική προσομοίωση οικοσυστήματος) στην ευαισθητοποίηση απέναντι στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον. Αυτή είναι η Παιδεία που οραματιζόμαστε.
    Η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές-τριές του, ευχαριστούν τους αγαπημένους τους συγγραφείς που ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στην πρόταση αυτής της συνάντησης των ιστοριών. Μια πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης, συμπαράταξης και αλληλεγγύης, εν τέλει, αυτογνωσίας. Μια πρωτοβουλία μετάβασης, ή καλύτερα, διατήρησης των μαθητών μας στα υψίπεδα της κοινωνικής ευθύνης και της παγκόσμιας πολιτότητας.
    Όλα αυτά στον « Δεκέμβρη των παραμυθιών», το θεσμό φιλαναγνωσίας , και όχι μόνο, που υλοποιείται , φέτος, για 6η χρονιά στο Δημοτικό σχολείο Κουλούρας. Φέτος, όμως, με μια ιδιαιτερότητα. Δεν θα παρουσιαστούν βιβλία και παραμύθια των προσκεκλημένων συγγραφέων, αλλά ιστορίες οικολογίας, κλιματικής ευαισθητοποίησης και προβληματισμού, ιστορίες που γράφτηκαν, ειδικά, για τους μαθητές μας, από τους συγγραφείς, θα παρουσιαστούν στο σχολείο και ελπίζουμε, να υπάρξει τρόπος (έκδοση), ώστε να γίνουν κτήμα ευρύτερου αναγνωστικού κοινού (υπάρχει σχεδιασμός για την εξέλιξη της πρωτοβουλίας για τον οποίο θα ενημερωθείτε).
    Η δράση υλοποιείται στα πλαίσια της στοχοθεσίας της Διαπίστευσης Erasmus+ 2021-2027.

    ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΟ 2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη συμμετοχή και εξαιρετικά αποτελέσματα, το 2ο Εργαστήρι κατασκευής Κούκλας, στα πλαίσια ενός κύκλου Απογευματινών Δημιουργικών Εργαστηρίων που ξεκίνησε στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, ενταγμένων στη στοχοθεσία της Διαπίστευσης Erasmus+ 2021-2027, την οποία υλοποιεί το σχολείο.
    Στόχος του προγράμματος είναι να φέρει τους γονείς και τα παιδιά κοντά, εξασφαλίζοντάς τους κοινό, ποιοτικό, παραγωγικό και παιδαγωγικό χρόνο, μέσα στον οποίο να τους δίνεται η δυνατότητα να χαίρονται, να επικοινωνούν, να ικανοποιούνται, να αλληλεπιδρούν, να μαθαίνουν, να ανακαλύπτουν τις δυνατότητες και τις δεξιότητές τους, να βρίσκουν το δρόμο των ενδιαφερόντων τους, να γνωρίζουν, εν τέλει, τους εαυτούς τους.
    Το αντικείμενο-θέμα με το οποίο ασχολούμαστε είναι η κατασκευή κούκλας. Μια επιλογή σκόπιμη, γιατί είναι μια τεχνική με την οποία μπορεί, , ο καθένας να ασχοληθεί και να παράγει άμεσα και ικανοποιητικά αποτελέσματα. Κι αυτό συνέβη. Υπό την καθοδήγηση και εποπτεία της ¨δια βίου δασκάλας¨ του σχολείου μας, κας Παυλίδου, η οποία κατέχει άριστα αυτή την τεχνική, γονείς, παιδιά μα και οι εκπαιδευτικοί, όλοι μαζί, μια παρέα, γεύτηκαν τη χαρά της δημιουργίας και την ικανοποίηση των ορατών και άμεσων αποτελεσμάτων που είχε η προσπάθειά τους: Διάφορες κούκλες, (από χίπισσα έως απόφοιτος κολλεγίου με γραβάτα …) τις οποίες παρέλαβαν και θα κοσμούν το χώρο της κατοικίας τους .
    Ωστόσο, όπως είπαμε και σε προηγούμενη ανάρτησή μας, για τις κούκλες, επιφυλάσσονται πολλές εκπλήξεις για το ρόλο που θα διαδραματίσουν κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
    Το σαράκι της δημιουργίας, της προσπάθειας και της ανταμοιβής που ακολουθεί καθώς και της καλλιέργειας αυξημένων προσδοκιών, μπήκε μέσα τους.
    Έπεται συνέχεια ….

    2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ

    ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Σήμερα, Πέμπτη, 23/11/2023, στις 5μ.μ. θα πραγματοποιηθεί το 2ο εργαστήρι κατασκευής κούκλας που απευθύνονται σε παιδιά (μαθητές του σχολείου) και ενήλικες (γονείς τους).

    Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία γίνεται προσπάθεια μαθητές και γονείς:

    • να έρθουν κοντά και να συνδημιουργήσουν (η συμμετοχή είναι υποχρεωτικά ανά ζεύγη: μητέρα-παιδί),
    • να μάθουν να αξιοποιούν άχρηστα, ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά, δίνοντάς τα μια δεύτερη ευκαιρία ζωής, με σεβασμό στο περιβάλλον και την οικογενειακή οικονομία,
    • να δώσουν μορφή σε αγαπημένα πρόσωπα (ήρωες παραμυθιών, βιβλίων κ.λ.π.)
    • να διασκεδάσουν, να συνεργαστούν, να αποκτήσουν δεξιότητες

    Για το σημερινό εργαστήρι θα χρειαστεί να έχετε, οπωσδήποτε, μαζί σαςβελόνα, κλωστή ραψίματος, μαλάκι, ύφασμα  (θα γίνουν πάνινες κούκλες).

    Επίσης, θα παρουσιαστούν οι κούκλες από το πρώτο Εργαστήρι, ολοκληρωμένες.

    Μετά την ολοκλήρωση του κύκλου Εργαστηρίων επιφυλάσσουμε ξεχωριστές εκπλήξεις για τα δημιουργήματα (συμμετοχή σε εικονογραφημένα παραμύθια, πρωταγωνιστές σε παρουσιάσεις ιστοριών από αγαπημένους συγγραφείς, φιλοξενία σε Εικονικό Μουσείο, Έκθεση κούκλας στο Δημαρχείο Βέροιας κ.λ.π.)

    Σας περιμένουμε, μητέρα-παιδί, μαζί.

     

    20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΧΩΝ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

     
    Ο δικός μας φόρος τιμής στα ομιλούντα μάτια αυτών των παιδιών μέσα από τις δυο βραβευμένες ταινίες του σχολείου μας, αυτές που , δυστυχώς, δεν προλαβαίνουν να γίνουν ανεπίκαιρες.
     
     
    1η ταινία: ΜΑΥΡΟ ΠΟΥΛΑΚΙ
     
     
    Μια ταινία που υπερασπίζεται το Παιδί, υπερασπίζεται την Ειρήνη, υπερασπίζεται το Δικαίωμα στη Ζωή.
    Μια ταινία, τραγικά επίκαιρη και πάλι (βλέπε εικόνες που διαδραματίζονται στο Ισραήλ και τη Λωρίδα της Γάζας) , όπως και κατά την περίοδο της δημιουργίας της (αφορμή, οι εικόνες πολέμου στην Ουκρανία, με θύματα, τότε και τώρα και πάντα, κυρίως τα μικρά παιδιά).
     
     
    2η ταινία: «ΠΟΙΟ ΤΑΧΑ ΝΑ ‘ΝΑΙ Τ’ ΟΝΕΙΡΟ …»
     
    Μια ταινία για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα, τα τρομαγμένα, άγουρα, ανήλικα εκείνα παιδάκια που αναγκάζονται να ξεριζωθούν εξαιτίας πολέμων, καταπίεσης ή ανέχειας. Παιδιά τα οποία παρότι δικαιούνται ειδικού καθεστώτος προστασίας στις χώρες υποδοχής, βρίσκονται συχνά αντιμέτωπα με την αδιαφορία, την αυθαιρεσία και τον εξευτελισμό,

    ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ / ΜΑΘΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ,ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΞΙΩΝ

     
    Ανατροπή!!!
    Όλα κι όλα. Για αυτό έγινε η Βιβλιοθήκη; Για να διαβάζετε βιβλία και να ανοίγει το μυαλό σας; Για να ζητάτε και να διεκδικείτε διάφορα; Τι είναι αυτά που γίνονται στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας; Εδώ μπροστά στα κάγκελα της Βιβλιοθήκης, ως άλλο, μικρό Πολυτεχνείο; Τι βιβλία διαβάζετε και σας χαλούν τη σειρά σας; Ντενεκεδούπολη και κολοκύθια τούμπανα! Και που το είδατε εσείς, οι δάσκαλοι να μαθαίνουν κείμενα, ποιήματα και ρόλους, να χτυποκαρδούν από άγχος , αν θα τα πουν καλά, και οι μικροί μαθητές να τους παρακολουθούν, ως μεγάλοι, από κάτω; Και να τους χειροκροτούν, να τους ενθαρρύνουν, να τους επιβραβεύουν (ή και όχι);
    Α, δε γίνονται αυτά τα πράγματα: «Ποιος κυβερνάει, τέλος πάντων αυτό το σχολείο; Θα διαμαρτυρηθώ. Είναι δυνατόν να αμφισβητούνται τα καθιερωμένα; Είναι δυνατόν οι μικροί να παίρνουν την εξουσία στα χέρια τους;
    Μα οι δάσκαλοι συνέχιζαν στο νέο ρόλο τους:
    «……………….
    Λαδένιος: Ήρθα από πολύ μακριά για να σας κυβερνήσω. Χρειάζεστε έναν κυβερνήτη, και δεν υπάρχει καταλληλότερος από μένα!
    Μηλίτσα: Εμείς όμως δε σε θέλουμε !
    Λαδένιος: Δε σας ρώτησα αν με θέλετε! Είμαι πιο μεγάλος και θα κάνω ό,τι θέλω! Όποιος δε συμφωνεί θα δοκιμάσει αμέσως πόσο δυνατός είμαι!
    ………………..
    Ήλιος: Και πραγματικά σε λίγη ώρα ο Λαδένιος δεν είναι τίποτα περισσότερο από έναν πατημένο τενεκέ! Μαζεύτηκαν τότε όλα τα ντενεκεδάκια της Ντενεκεδούπολης και ζητωκραύγαζαν, σηκώνοντας στους ώμους τους τη Μηλίτσα και τον Σαρδέλα , τα πιο γενναία παλικάρια της πολιτείας τους !Και ξέρετε τι φώναζαν , παιδάκια , τα ντενεκεδάκια όλα μαζί;
    ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!
    ΖΗΤΩ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ! «
    Αυτά και άλλα πολλά από την «Ντενεκεδούπολη» είπαν και παρουσίασαν οι δάσκαλοι του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας στους μαθητές τους, αλλάζοντας ρόλους, φέρνοντας τα πάνω κάτω στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    Πενήντα χρόνια μετά, το σύνθημα ¨Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία¨ είναι πάντα επίκαιρο
     
    Μα και ως θεατές, οι μικροί μαθητές έκλεψαν την παράσταση. Με την ενθουσιώδη συμμετοχή τους, άλλοτε επιδοκιμαστικά (καλά τον κάνετε, διώξτε τον …) και άλλοτε αποδοκιμαστικά (δεν κάνουμε ότι θες εσύ, δεν θέλουμε αρχηγό, να ξεκουμπιστείς απ’ τον τόπο μας …), τελικά, ήταν οι πρωταγωνιστές.
     
    Η μνήμη του Πολυτεχνείου, πέρα από τη θυσία, είναι συνδεδεμένη με τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις της νεολαίας και του λαού μας.
    Ο δρόμος, πράγματι, είχε και εξακολουθεί να έχει τη δική του ιστορία… Αρκεί να την αφουγκράζεσαι, να την ακούς, να την προσαρμόζεις στο σήμερα … Αρκεί να έχεις ανοιχτή την καρδιά σου για να νιώθει… Αρκεί να έχεις μνήμη για να μην ξεχνάς…
    Μια ημέρα, λοιπόν, για μαθητές και εκπαιδευτικούς του
    Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, απλής και βιωματικής άσκησης στη Δημοκρατία και την Ελευθερία της επιλογής, της έκφρασης, της επικοινωνίας, της ίδιας της παιδείας με το βαθύτερο νόημά της.
    Συγχαρητήρια σε όλους.

    ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ / ΔΡΑΣΗ / ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ. Ο ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΧΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.

    Για μια φορά ακόμη η καρδιά μας ¨άδειασε¨ , ευτυχώς όχι από συναισθήματα, αλλά από τα καπάκια που μάζεψαν οι μικροί μας μαθητές με τη βοήθεια των γονιών και κατοίκων του χωριού.
    Κι ο σκοπός άγιος. Για τα ¨Παιδιά της Άνοιξης¨ για την Άνοιξη των παιδιών. Των παιδιών όλου του κόσμου.
    Από αύριο ξεκινάμε πάλι το γέμισμα …