Προγράμματα

    Μάιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Απρ    
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ CARE ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ, ΜΑΛΤΑ, ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ Α.Π.Θ.

     
     
    Με μεγάλη χαρά και έκδηλη ικανοποίηση το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, υποδέχτηκε τους ανθρώπους του CARE, καλωσορίζοντάς τους με ένα μουσικοκινητικό δρώμενο με τίτλο, δανεισμένο από τον Νικηφόρο Βρεττάκο, «Η παρουσία μου είναι παντού, όπου οι άνθωποι μιλάνε για την Ειρήνη …».
     
    (πατήστε το σύνδεσμο για να το παρακολουθήσετε:
     
    Καλωσορίζοντας τους ανθρώπους του CARE … Αυτούς που, στην κυριολεξία, ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ να μας εφοδιάσουν με άπειρα εργαλεία, τρόπους και πρακτικές, με γνώσεις, εικόνες, εικαστικά έργα και έννοιες, γύρω από τις Εικαστικές Τέχνες , την Αειφορία και την εισαγωγή τους στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Τη Μάρθα Ιωαννίδου, τη Σούλα Μυτακίδου, τη Χρύσα Ξουβερούδη από το Α.Π.Θ καθώς και τους φιλοξενούμενους εταίρους από την Κύπρο, τη Μάλτα, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.
    Μεγάλη τιμή για το σχολείο μας, να συμπεριληφθεί στο τόσο φορτωμένο πρόγραμμα της εβδομάδας φιλοξενίας, ώστε να του δοθεί η δυνατότητα να παρουσιάσει μέρος του έργου που παράγει, τόσο στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος, όσο και στα πλαίσια άλλων προγραμμάτων (EO4Edu-Geo Art) τα οποία τροφοδοτεί με τις γνώσεις και δεξιότητες του Care, και την εμπνευσμένη και ευφάνταστη καθοδήγηση και υποστήριξη των συντελεστών του.
    Το σχολείο υποδέχτηκε τους φιλοξενούμενους παρουσιάζοντας ένα μουσικό δρώμενο με αφορμή τον καταστρεπτικό πόλεμο που διεξάγεται, αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη (στο εσωτερικό του σχολείου υπήρχε, στη συνέχεια αναφορά και υπενθύμιση ότι από παρόμοια εισβολή, παραμένει ακόμη και σήμερα, η μισή σχεδόν Κύπρος υπό κατοχή). Την ευθύνη υλοποίησης του project είχε ο Γυμναστής Παναγιώτης Αρσενίου με την υποστήριξη συναδέλφων του σχολείου.
    Στη συνέχεια, οι φιλοξενούμενοι ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και στις δημιουργίες μαθητών και εκπαιδευτικών (εικαστικά ημερολόγια, γλυπτά, στα πλαίσια του προγράμματος και όχι μόνο.
    Ακολούθησε μια ολιγόλεπτη παρουσία των εταίρων εντός της Ε’ τάξης στη διάρκεια της οποίας παρακολούθησαν ένα μέρος μαθήματος, το οποίο αξιοποιούσε ειδικές ψηφιακές μικροσυσκευές (Kalliope) , δωρεά προς το σχολείο μας (15 τον αριθμό) από το Πανεπιστήμιο Μπόχουμ της Γερμανίας, εταίρου μας στο σχέδιο Erasmus+ “EO4Edu”. Μ’ αυτές στα χέρια τους οι μικροί μαθητές αξιολογούσαν την καταλληλότητα συνθηκών ανάπτυξης των φυτών (μετρούσαν επίπεδα ηλιοφάνειας-φωτεινότητας, υγρασίας κ.λ.π.). Στόχος του μαθήματος, όπως και μιας σειράς άλλων παρόμοιων που υλοποιούνται στο σχολείο μας, είναι, από τη μία, να μυηθούν στη γλώσσα προγραμματισμού και κωδικοποίησης και από την άλλη, να αποκτήσουν πρακτικές και πολύτιμες γνώσεις καλλιέργειας και ανάπτυξης των φυτών, οι οποίες θα μετατραπούν σε οικολογική συνείδηση, η οποία μεταφερόμενη από τους μαθητές στους γονείς και παππούδες τους (αγρότες μιας προηγούμενης εποχής) να δημιουργήσει συνθήκες οικολογικής στάσης και συμπεριφοράς σε θέματα αειφορίας και βιωσιμότητας των συστημάτων (εξοικονόμηση υδάτινων πόρων κ.λ.π.). Την ευθύνη προετοιμασίας και διδασκαλίας του μαθήματος είχαν οι εκπαιδευτικοί Δημήτρης Μελιόπουλος και Σπυριδούλα Κωτούλα.
    Ολοκληρώνοντας την περιήγησή τους στις αίθουσες του σχολείου, στάθηκαν στους μικρούς μαθητές της Β΄και Γ΄τάξης, οι οποίοι σε συνεργασία με τις δασκάλες τους, Σοφία Αναγνώστη και Μαρία Μακρυδάκη, κατασκεύαζαν πασχαλινές λαμπάδες με διακόσμηση αρχαίων ελληνικών νομισμάτων (Αλέξανδρος, Φίλιππος, Γλαύκα …), αξιοποιώντας τα υλικά και τα εργαλεία της μουσειοβαλίτσας που χάρισε στο σχολείο μας η Νομισματική Συλλογή της Alpha Bank κατόπιν προσωπικού ενδιαφέροντος και συνεργασίας με την επιμελήτριά της, Δήμητρα Τσαγκάρη.
    Τέλος, αφού ακολούθησε μια χαλαρή συζήτηση, προσφέροντάς τους τα ανάλογα εδέσματα που συνοδεύουν έναν πρωινό καφέ, αναχώρησαν φανερά ικανοποιημένοι , αφού πρώτα δέχτηκαν απ’ τους μικρούς μαθητές, ως δώρο, μικρές πασχαλινές λαμπάδες που μόλις είχαν ολοκληρώσει.
    Κι αν η αναχώρηση αυτή δήλωνε το τέλος της συνάντησης, η συνεργασία, επαφή και επικοινωνία με τους ανθρώπους του Care του Α.Π.Θ. δεν τελειώνει εδώ. Έχει δρόμο, έχει δημιουργία, έχει έμπνευση, έχει πορεία για καιρό πολύ ακόμη. Άλλωστε, το υποσχέθηκε, φεύγοντας η κα Μάρθα Ιωαννίδου και στους μικρούς μας μαθητές …

    Comments are closed.