Προγράμματα

    Δεκέμβριος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Νοέ    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΣΕ ΜΙΑ ¨ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΔΟΜΑΔΑ¨ ΣΤΗ ΣΕΒΙΛΛΗ, ΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ, ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ-ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗ ERASMUS+

     
    Μια άκρως ενδιαφέρουσα, εκπαιδευτικά πλούσια, γνωστικά παραγωγική, ζεστή όσον αφορά τους ανθρώπους εξωτική και ειδυλλιακή όσον αφορά τον τόπο και το περιβάλλον, ήταν, σύμφωνα με όσα περιέγραψαν οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί στο σχέδιο ¨Διαπίστευση Erasmus+ Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας¨, η εβδομάδα 29/4 με 4/5 στη Σεβίλλη, την πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας στην Ισπανία σε μια συνάντηση της κατηγορίας “Job shadowing” .
     
    Οι δασκάλες του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας και οι δασκάλες του Δημοτικού Σχολείου Διαβατού-Μέσης, σχολείο το οποίο συνεργάζεται, φέτος, ως μέλος της κοινοπραξίας του σχεδίου ¨Διαπίστευση Erasmus+ Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας¨ ήταν παρούσες, για μια ολόκληρη εβδομάδα στους χώρους του “Arias Montano Primary school” και του συνεργαζόμενου με αυτό “ María Zambrano Primary school”, παρακολούθησαν τα μαθήματα των ωρολογίων προγραμμάτων και συμμετείχαν ενεργά στις δραστηριότητές τους, εμπλουτίζοντας την επαγγελματική τους φαρέτρα σε θέματα που αφορούσαν:
     Τη χρήση ψηφιακών εργαλείων (διαδραστικός πίνακας …) και εφαρμογών στις διδακτικές των αντικειμένων μάθησης (Φυσικές επιστήμες, Μαθηματικά, Φιλαναγνωσία …) αναπτύσσοντας δεξιότητες ψηφιακής αξιοποίησης και εφαρμογής αυτών στην καθημερινή σχολική και εκπαιδευτική πρακτική,
     Την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (συνεργασία, κοινωνικοποίηση, ενσυναίσθηση, αποδοχή του διαφορετικού, κριτική σκέψη και ενσωμάτωση με σεβασμό, ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών), λαμβάνοντας υπόψη την πολυπολιτισμική σύνθεση του μαθητικού τους δυναμικού που περιλάμβανε μαθητές από την Αφρική, τη Λατινική Αμερική, τα Βαλκάνια και εσχάτως, την Ουκρανία.
     Την υιοθέτηση καλών πρακτικών συμπερίληψης και διευκολυντικής διδασκαλίας σε μαθητές αλλόγλωσσους, αλλόθρησκους, μαθητές με διαφορετικές πολιτισμικές ρίζες, μαθητές με ιδιαιτερότητες, κάνοντας χρήση εναλλακτικού εκπαιδευτικού υλικού (YouTube, National Geographic, 3d books, by Lingual program …) καθώς και πρακτικές καθημερινής ανώδυνης δίγλωσσης διδασκαλίας (π.χ: απλές φράσεις και λέξεις καθημερινής επαναλαμβανόμενης χρήσης στα Αγγλικά).
     
    Αξίζει να σημειωθεί η περιορισμένη ύλη των βιβλίων, η ελευθερία επιλογής και αξιοποίησης άλλων εκπαιδευτικών εργαλείων και εκπαιδευτικών πακέτων, εκτός των βιβλίων, για την επίτευξη της στοχοθεσίας του σχολείου.
     
    Μια βδομάδα πλούσια, λοιπόν, σε διδακτικές εμπειρίες και παιδαγωγικές πρακτικές μεταφοράς και αξιοποίησής τους στα δικά μας σχολεία, χωρίς να απουσιάζει και η ανθρώπινη διάσταση της συνάντησης. Μια διάσταση που περιλαμβάνει μια, εξαιρετικά, οργανωμένη, φιλική και ζεστή φιλοξενία (έπαιξε ρόλο σε αυτό και η προπαρασκευαστική συνάντηση που προηγήθηκε, αφού ήταν η πρώτη επαφή και γνωριμία μεταξύ των σχολείων), μια διάσταση, όπως αρμόζει στο εκρηκτικό ταπεραμέντο και τον έντονο συναισθηματισμό των ανθρώπων της Ανδαλουσίας.
     
    Τέλος, δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός ιδιαίτερης αναφοράς ο ίδιος ο τόπος. Η γη που περπάτησε ο Χριστόφορος Κολόμβος αλλά και ο Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, ένας τόπος αρμονικά δομημένος με πολυπολιτισμικά υλικά, ένας τόπος που, κατά δήλωση μιας από τις συμμετέχουσες εκπαιδευτικούς, « κάνει να δακρύζουν τα μάτια σου από ανεξάντλητη ομορφιά», που σε κάνει να νιώθεις ευλογημένος που τον επισκέπτεσαι, τον περπατάς, τον αντικρίζεις, συνομιλείς μαζί του, χορεύεις, αισθάνεσαι …
     
    Ευχαριστούμε τις Διευθύνσεις των δύο σχολείων.
    Ευχαριστούμε Erasmus+ για την ευκαιρία που μας δόθηκε, μια ακόμη φορά …

    Comments are closed.