Προγράμματα

    Μάρτιος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΙΩΝ ΣΤΟ 1Ο ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
    Με μεγάλη συμμετοχή μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα, 8/11/2023, στις 5μ.μ. το πρώτο Εργαστήρι Δημιουργίας Κούκλας υπό την καθοδήγηση της μόνιμης και σταθερής συνεργάτιδας, και δια βίου δασκάλας του σχολείου, κας Σοφίας Παυλίδου.
    Μέσα από μια σειρά απογευματινών εργαστηρίων στόχος του σχολείου είναι μαθητές και γονείς:
     να έρθουν κοντά και να συνδημιουργούν,
     να μάθουν να αξιοποιούν άχρηστα, ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά, δίνοντάς τα μια δεύτερη ευκαιρία ζωής, με σεβασμό στο περιβάλλον και την οικογενειακή οικονομία,
     να δίνουν μορφή σε αγαπημένα πρόσωπα (ήρωες παραμυθιών, βιβλίων κ.λ.π.)
     να διασκεδάζουν, να συνεργάζονται, να αποκτούν δεξιότητες
    Φέρνοντας μαζί τους ιδέες πολύχρωμες και ό,τι υλικά χρειάζονταν για να τις υλοποιήσουν, ξυλαράκια, εφημερίδες, υφάσματα, μαλλί πλεξίματος ή άλλες κλωστές, κορδέλες, κουμπιά… έφτιαξαν φανταστικά πράγματα.
    Και φυσικά έπεται συνέχεια με κάθε φορά πιο ψηλά τον πήχυ των απαιτήσεων.
    Τα Εργαστήρια κατασκευής κούκλας υλοποιούνται με βάση τη στοχοθεσία της εγκεκριμένης Διαπίστευσης Erasmus+ (2021-2027), υποστηρίζοντας, την ανοιχτή προς την τοπική κοινωνία, λειτουργία του σχολείου, υπηρετώντας τις ανάγκες του, αξιοποιώντας τις δημιουργικές δυνάμεις και ταλέντα των συμμετεχόντων, εξασφαλίζοντας πλαίσια επιτυχίας και κατ’ επέκταση αυτοπεποίθησης για όλους, αναβαθμίζοντας τη μαθητική ιδιότητα καθώς και την εμπλοκή των γονιών στη σχολική ζωή.
    Μέσα από εναλλακτικές μορφές μάθησης και διδασκαλίας:
    • οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί ασκούνται στη διαπολιτισμική ετοιμότητά τους (διαχείριση καταστάσεων αποδοχής και συμπερίληψης, σε συνθήκες λιγότερο αυστηρές και κανονιστικές απ’ αυτές του σχολικού ωραρίου),
    • μαθητές και εκπαιδευτικοί εμπλέκονται σε διαδικασίες ψηφιακού εγγραμματισμού (φωτογράφηση δημιουργιών, δημιουργία κειμένων, μορφοποίηση, δημιουργία ψηφιακού άλμπουμ, δημιουργία εικονικού μουσείου κούκλας…),
    • μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς ασκούνται και εξασκούνται στο πεδίο των ήπιων δεξιοτήτων, των δεξιοτήτων εκείνων που διευκολύνουν την καθημερινότητά , την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, αλλά και την κριτική σκέψη, τη λογική εξήγηση, τον επαγγελματικό προσανατολισμό …).
    Μετά την ολοκλήρωση του κύκλου Εργαστηρίων επιφυλάσσουμε ξεχωριστές εκπλήξεις για τα δημιουργήματα (συμμετοχή σε κουκλοθέατρο και εικονογραφημένα παραμύθια, πρωταγωνιστές σε παρουσιάσεις ιστοριών από αγαπημένους συγγραφείς, φιλοξενία σε Εικονικό Μουσείο, Έκθεση κούκλας στο Δημαρχείο Βέροιας κ.λ.π.)

    Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ , ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
    Η αξιοποίηση της Βιβλιοθήκης μας προς όφελος των μαθητών μας και ο ρόλος της σε μια εναλλακτική και αυτό-κατευθυνόμενη μάθηση, πέρα από την τυπική διδασκαλία, με στόχο την κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων ζωής, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών είναι θέματα για τα οποία έχουμε αναφερθεί και θα ξανααναφερθούμε πολλές φορές στο μέλλον.
    Σήμερα και με αφορμή την έναρξη της απογευματινής λειτουργίας της Βιβλιοθήκης μας, εστιάζουμε την αναφορά μας στην «ολιστική προσέγγιση» που οραματιζόμαστε και , σταδιακά, υλοποιούμε, σε μια προσέγγιση όπου η Βιβλιοθήκη μπορεί να αποτελέσει χώρο συνάντησης για το σύνολο της σχολικής και τοπικής κοινότητας, μαθητές , εφήβους, γονείς, οικογένειες και ομάδες ενδιαφερομένων (αγροτικοί, πολιτιστικοί κ.λ.π. φορείς) υποστηρίζοντας, στην πράξη, τη Δια Βίου Μάθηση, ενισχύοντας τη συμμετοχή των κατοίκων, διευρύνοντας τα ενδιαφέροντά τους και σε επίπεδα φιλαναγνωσίας και κατ’ επέκταση διευρυμένης και κριτικής σκέψης, ενσυναίσθησης, κατανόησης, αποδοχής …
    Θα πρέπει να τονιστεί η αμείωτη προσπάθεια, πέρα από ωράρια και τυπικές υποχρεώσεις, της υπεύθυνης λειτουργίας της Βιβλιοθήκης, Σοφίας Αναγνώστη και όλων των υπολοίπων εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν την προσπάθεια, όπως και των γυναικών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων για να γίνει πράξη το όραμα.
    Η επιτυχία, ωστόσο, του εγχειρήματος στηρίζεται στην αποδοχή και αξιοποίηση όλων αυτών των παροχών ελεύθερης πρόσβασης στη Γνώση και την Καλλιέργεια, από τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον του κόσμου. Αν και κυρίαρχη και παρηγορητική άποψή μας είναι πως έστω και ένας να κινητοποιηθεί, είναι κέρδος σημαντικό για την κοινωνία, ευτυχώς, τα μηνύματα είναι πολύ θετικά και αισιόδοξα και η συμμετοχή και ανταπόκριση του κόσμου ικανοποιητική.
    Και είμαστε στην αρχή …

    ΕΝΑΡΞΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    ΕΝΑΡΞΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
    Την Τετάρτη, 8/11/2023, στις 5μ.μ. ξεκινάνε τα εργαστήρια κατασκευής κούκλας που απευθύνονται σε παιδιά (μαθητές του σχολείου) και ενήλικες (γονείς τους).
    Μέσα από μια σειρά απογευματινών εργαστηρίων θα γίνει προσπάθεια μαθητές και γονείς:
     να έρθουν κοντά και να συνδημιουργήσουν,
     να μάθουν να αξιοποιούν άχρηστα, ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά, δίνοντάς τα μια δεύτερη ευκαιρία ζωής, με σεβασμό στο περιβάλλον και την οικογενειακή οικονομία,
     να δώσουν μορφή σε αγαπημένα πρόσωπα (ήρωες παραμυθιών, βιβλίων κ.λ.π.)
     να διασκεδάσουν, να συνεργαστούν, να αποκτήσουν δεξιότητες
    Πάρτε μαζί σας ιδέες πολύχρωμες και ό,τι υλικά χρειάζεστε για να τις υλοποιήσετε, όπως:
    Ξυλαράκια, εφημερίδες, υφάσματα, μαλλί πλεξίματος ή άλλες κλωστές, κορδέλες, κουμπιά…
    Μετά την ολοκλήρωση του κύκλου Εργαστηρίων επιφυλάσσουμε ξεχωριστές εκπλήξεις για τα δημιουργήματα (συμμετοχή σε εικονογραφημένα παραμύθια, πρωταγωνιστές σε παρουσιάσεις ιστοριών από αγαπημένους συγγραφείς, φιλοξενία σε Εικονικό Μουσείο, Έκθεση κούκλας στο Δημαρχείο Βέροιας κ.λ.π.)

    ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Μαθητές και εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας παρέλαβαν τα βραβεία τους για τη δημιουργία και συμμετοχή τους στην ταινία ¨Μαύρο πουλάκι» που συμμετείχε σε πανελλήνιο διαγωνισμό και απέσπασε τον 1ο έπαινο.
    Επειδή δεν μπορέσαμε να παραβρεθούμε, στην Αθήνα, στο Ίδρυμα ¨Μιχάλης Κακογιάννης¨
    (θυμηθείτε εδώ: http://dim-koulour.ima.sch.gr/archives/12786 )
    όπου έγινε η απονομή, το Υπουργείο Παιδείας και το Γραφείο της Υφυπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου , μας απέστειλε τα Βραβεία συνοδευόμενα με ευχές για ακόμη μεγαλύτερες διακρίσεις.
    Κι αυτό ακριβώς θα κάνουμε. Διότι και η φετινή χρονιά είναι γεμάτη ποιοτικές και στοχευμένες προγραμματισμένες δράσεις συμμετοχής και εμπλοκής των μαθητών μας.
    (στις φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από την προβολή της ταινίας σε όλους τους μαθητές μας, για να τη θυμηθούν και η απονομή των βραβείων. Φυσικά με την παρουσία και βράβευση της κας Παυλίδου Σοφίας, ψυχής αυτών των δράσεων και διακρίσεων).
    Συγχαρητήρια σε όλους.

    ΧΑΙΡΕ Ω ΧΑΙΡΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!

    «Σας καταθέτω τέσσερις λέξεις:
     
    Θάλασσα, Άνεμος, Ήλιος, Ελευθερία.
     
    Έχουν ηλικία τριών χιλιάδων χρόνων.
     
    Αυτή είναι η γλώσσα μου, αυτός είναι ο λαός μου…»
         
                                                      Οδυσσέας Ελύτης
     

                                                           

    Η ΓΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΡΙΚΕΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ …

    Η συγκεκριμένη ανάρτηση είχε ως αφορμή ένα δάκρυ συγχωριανού μας, με καταγωγή από την Ορντού του αγιασμένου Πόντου, όταν του ανιστορούσα για το ταξίδι μας (μαθητών και εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, στον Πόντο).
    Συνέχεια αυτής της εξιστόρησης υπήρξε η δημιουργία ενός μικρού ηλεκτρονικού βιβλίου που περιείχε την αφήγηση του ταξιδιού (1ο μέρος) καθώς και μια αφήγηση εκλιπόντος, πλέον, ποντίου πρώτης γενιάς πρόσφυγα, που περιγράφει τον πρώτο καιρό της εγκατάστασής τους στο χωριό μας, την Κουλούρα (2ο μέρος) που περιέχεται στο » Εμπόδιον λησμονιάς, η Κουλούρα στο χώρο και το χρόνο».
    (η προβολή του ηλεκτρονικού βιβλίου ενδείκνυται από υπολογιστή και όχι κινητό-μικρή οθόνη)
     
     
    Ένας φόρος τιμής του Σχολείου μας για ένα σημαντικό κομμάτι κατοίκων του χωριού μας, που συνέβαλε ο ερχομός τους στην πρόοδο και την ευημερία του τόπου μας.
    Γιατί τώρα η ανάρτηση; Γιατί ο πόνος της προσφυγιάς και του εκτοπισμού είναι ίδιος, πάντοτε και παντού …
    » Πάλι τα ίδια και τα ίδια, θα μου πεις, φίλε.
    Όμως τη σκέψη του πρόσφυγα τη σκέψη του αιχμάλωτου τη σκέψη του ανθρώπου σαν κατάντησε κι αυτός πραμάτεια
    δοκίμασε να την αλλάξεις, δεν μπορείς.
    Όμως ο τόπος που τον πελεκούν και που τον καίνε σαν το πεύκο, και τον βλέπεις είτε στο σκοτεινό βαγόνι, χωρίς νερό, σπασμένα τζάμια, νύχτες και νύχτες
    είτε στο πυρωμένο πλοίο που θα βουλιάξει καθώς το δείχνουν οι στατιστικές,
    ετούτα ρίζωσαν μες το μυαλό και δεν αλλάζουν
    ετούτα φύτεψαν εικόνες ίδιες με τα δέντρα εκείνα
    που ρίχνουν τα κλωνάρια τους μες στα παρθένα δάση
    κι αυτά καρφώνουνται στο χώμα και ξαναφυτρώνουν·
    ρίχνουν κλωνάρια και ξαναφυτρώνουν δρασκελώντας
    λεύγες και λεύγες·
    ένα παρθένο δάσος σκοτωμένων φίλων το μυαλό μας.
    Κι α σου μιλώ με παραμύθια και παραβολές
    είναι γιατί τ’ ακούς γλυκότερα, κι η φρίκη
    δεν κουβεντιάζεται γιατί είναι ζωντανή
    γιατί είναι αμίλητη και προχωράει·
    στάζει τη μέρα, στάζει στον ύπνο
    μνησιπήμων πόνος» . Γ. Σεφέρης
    Στίχοι, που μπορεί να γράφτηκαν για την Κύπρο, την Αμμόχωστο, είτε για τη Λωρίδα της Γάζας (αλήθεια, τι τραγικά επεξηγηματική η ονομασία αυτής της περιοχής!), είτε για την Αρμενία (πόσο ξώφαλτσα πέρασε τούτος ο εκτοπισμός στις μέρες μας), είτε για τη Μικρασία και τον Πόντο …
    Και το μήνυμα ή δεν το ακούμε ή , γρήγορα το ξεχνάμε , μα ο Σεφέρης είναι εδώ υπενθυμίζοντάς μας:
    » Ναι· όμως ο μαντατοφόρος τρέχει
    κι όσο μακρύς κι αν είναι ο δρόμος του, θα φέρει
    σ’ αυτούς που γύρευαν ν’ αλυσοδέσουν τον Ελλήσποντο
    το φοβερό μήνυμα της Σαλαμίνας» .

    ΦΥΣΑΕΙ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ;

     
    «Εγώ είμαι που χτυπάω την πόρτα σας ακούστε με.
    Φιλέψτε με μονάχα την υπογραφή σας.
    Έτσι που τα παιδάκια πια να μη σκοτώνονται.
    Και να μπορούν να τρώνε καραμέλες…»
    Ναζίμ Χικμέτ
     
    Όταν ένα σχολείο, λίγες, μόλις, μέρες πριν, βραβεύτηκε για τη δημιουργία μιας αντιπολεμικής ταινίας, που υπερασπιζόταν το Παιδί, δεν μπορεί να σιωπά και να μην παίρνει θέση, σήμερα:
    Ναι είμαστε με τα παιδιά της Παλαιστίνης, με τα παιδιά του Ισραήλ, με τα παιδιά της Ουκρανίας, με τα παιδιά κάθε χώρας, έρμαιο των συμφερόντων και κάθε μορφής τρομοκρατών, νόμιμων-εκλεγμένων ή αυτόκλητων.

    ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ 13ο ΔΙΕΘΝΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΣΙΝΕΜΑ… ΔΙΑΒΑΣΕΣ; ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ¨ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ¨ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
    Στις 29 Σεπτεμβρίου 2023, σε μία πολύ όμορφη εκδήλωση στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε η βράβευση των μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που διακρίθηκαν στον 13ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους, το σχολικό έτος 2022/2023, με τίτλο «Σινεμά… διάβασες;».
    Ένας διαγωνισμός που προάγει την τέχνη του κινηματογράφου στα σχολεία.
    Ένας διαγωνισμός (με συμμετοχές και από την Κύπρο), στον οποίο το σχολείο μας, το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ, απέσπασε τον 1ο Έπαινο στην κατηγορία ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ για τη δημιουργία της αντιπολεμικής ταινίας μικρού μήκους «Μαύρο Πουλάκι»,
    (θυμηθείτε εδώ την ταινία μας :
    Μια ταινία που υπερασπίζεται το Παιδί, υπερασπίζεται την Ειρήνη, υπερασπίζεται το Δικαίωμα στη Ζωή.
    Μια ταινία, τραγικά επίκαιρη και πάλι (βλέπε εικόνες που διαδραματίζονται στο Ισραήλ και τη Λωρίδα της Γάζας) , όπως και κατά την περίοδο της δημιουργίας της (αφορμή, οι εικόνες πολέμου στην Ουκρανία, με θύματα, τότε και τώρα και πάντα, κυρίως τα μικρά παιδιά).
    Παιδί, Ειρήνη, Δικαίωμα στη Ζωή: έννοιες, καθόλου, αυτονόητες στην ¨πολιτισμένη¨ εποχή μας.
    Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, οι:
    ⦁ Δόμνα Μιχαηλίδου, Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εκπρόσωπος του Πρωθυπουργού, Σπυρίδων Δουκάκης, Πρόεδρος ΙΕΠ, Doron Lebovich, Σύμβουλος της Πρεσβείας του Ισραήλ, εκπρόσωπος του Πρέσβη Νόαμ Κάτς, Λουκάς Ξενοφώντος, Μορφωτικός Σύμβουλος της Πρεσβείας της Κύπρου στην Αθήνα, εκπρόσωπος του κ. Κυριάκου Κενεβέζου, Πρέσβη της Κύπρου στην Αθήνα, Σοφία Γεωργιάδου, Γενική Συντονίστρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.
    Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού:
    ⦁ Ο κ. Κωνσταντίνος Τσαχαλάς, Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
    ⦁ Η κα Μαρία Μονιούδη – Διευθύντρια Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
    ⦁ Η κα Μόνικα Σταυρούλα Καραμαλάκου-Λάππα, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία
    ⦁ Η κα Παπαδημητρίου Σοφία, Προϊσταμένη Τμήματος εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠΑΙΘΑ,
    καθώς και πλήθος άλλων επώνυμων προσωπικοτήτων, (από τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, από το ΕΚΟΜΕ, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας κ.λ.π.)
    Υπενθυμίζουμε ότι την ευθύνη διοργάνωσης του διαγωνισμού είχαν οι:
    Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών,
    το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας,
    η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης (Προεδρία της Κυβέρνησης),
    το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας,
    το ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας)
    και η Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα.
    Η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας ευχαριστεί όλους τους συντελεστές της ταινίας «Μαύρο Πουλάκι», όλους τους μαθητές (Καραγιάννη Άγγελο, Ρουσιάκη Βενετία, Δεληγιαννάκη Άισλεν, Καρατάσιου Ευγενία, Χασάν Θωμά, Φραντσέσκο Γκιόζι, και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου (Χριστίνα Δημητριάδου, Μαρία Μακρυδάκη, Σοφία Αναγνώστη, Χρυσόστομο Καπέτη), καθώς και τις, σταθερά, συνοδοιπορούσες δάνειες δυνάμεις μας (Σοφία Παυλίδου/ σενάριο – σκηνοθεσία – στίχοι τραγουδιού, Ειρήνη Κουρκούλη/ Μελοποίηση – ερμηνεία), όχι τόσο για τις διακρίσεις που εξασφαλίζουν στο σχολείο μας όσο για το πάθος με το οποίο ¨δίνονται¨ στην προσπάθεια υπεράσπισης του χαρακτήρα και της παραγωγής αποτελεσμάτων, ενός επαρχιακού, ιδιαίτερου και πάνω απ’ όλα Δημόσιου Σχολείου.

    ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΔΙΑΝΟΜΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας είναι από τα τυχερά σχολεία (ωστόσο, όχι τυχαία) που απολαμβάνουν τα οφέλη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων, από την έναρξή του (το 2017).
    Μάλιστα και πριν από αυτό (από το 2012) είχαμε την τύχη να συνεργαζόμαστε, για αρκετά χρόνια (ως τη χρονιά που έπρεπε να επιλέξουμε ένα από τα δυο προγράμματα) και να ωφελούμαστε από το Πρόγραμμα Σίτισης του Ινστιτούτου PROLEPSIS του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» με το οποίο, εκτός των άλλων υλοποιήσαμε και πολλές δράσεις κοινωνικού και πολιτιστικού περιεχομένου.
    Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αποτελεί σημαντική βοήθεια και μάλιστα στις μέρες μας, «με δεδομένη την μεγάλη αύξηση των τιμών βασικών ειδών διατροφής και τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει πλήθος οικογενειών» . Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο, το γεγονός ότι σημαντικός αριθμός σχολείων καταβάλει μεγάλες προσπάθειες να ενταχθεί σ’ αυτό, στο οποίο, πανελλαδικά, συμμετέχουμε περίπου 1.630 σχολικές μονάδες.
    Τα σχολικά γεύματα, ως θεσμός που εφαρμόζεται στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, συντελούν σημαντικά στην ενίσχυση της αλληλεγγύης και της συντροφικότητας στη μαθητική κοινότητα και ταυτόχρονα βελτιώνουν τις μαθητικές επιδόσεις. Τα πολλαπλά οφέλη του Προγράμματος έχουν θετική αντανάκλαση και στην ανάπτυξη της πρωτογενούς εγχώριας παραγωγής, καθώς τα προϊόντα που επιλέγονται για την παρασκευή των γευμάτων, η οποία γίνεται σε συνεργασία με Επιστημονικούς Φορείς, είναι ντόπια και υψηλής διατροφικής αξίας. Με αυτόν τον τρόπο, προάγεται στη μαθητική κοινότητα η υγιεινή μεσογειακή διατροφή, ενώ παράλληλα διευρύνεται και ο αριθμός των θέσεων εργασίας στις τοπικές κοινωνίες.