ΔΥΟ ΩΡΕΣ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΜΕ ΤΗ ΛΗΔΑ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΡΗΓΑ , είχαν την ευκαιρία να περάσουν ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ
Δυο ώρες κράτησε η συνάντηση των μαθητών και εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας με τη βραβευμένη συγγραφέα και εικονογράφο, κα Λήδα Βαρβαρούση. Κι αν, ευγενικά, δεν έπαιρνε το λόγο ο διευθυντής – συντονιστής της συνάντησης, για να βάλει ένα χρονικό όριο λήξης, θα συνεχιζόταν για πολύ ώρα ακόμη. Κι αυτό, τόσο γιατί η συγγραφέας-εικονογράφος κράτησε ζωηρό και αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών με τον τρόπο που παρουσίασε την ιστορία του μικρού Ρήγα και των μυστικών της Μεγάλης Χάρτας, όσο και οι πολλές, ώριμες και ενδιαφέρουσες ερωτήσεις των μαθητών, που ενθουσίασαν την κα Βαρβαρούση, που απάντησε με προθυμία και εξομολογητική διάθεση σε όλες.
Η ζωγραφήγηση της ιστορίας του Ρήγα εξαιρετική, πρωτότυπη, καθηλωτική. Ολοζώντανη αφήγηση και διαρκής διάλογος ανάμεσα στη φιλοξενούμενη και τους μαθητές, ταυτόχρονα με διαδοχική ζωγραφική εξέλιξη και αναπαράσταση της ιστορίας πάνω σε μια μεγάλη χάρτινη επιφάνεια.
Η ιστορία έχει ως εξής: «Ο μικρός Ρήγας και τα μυστικά σύμβολα της Χάρτας» μας μεταφέρει στον ελλαδικό χώρο πριν από περίπου 250 χρόνια. Εκείνη την εποχή, πριν ξεσπάσει η Επανάσταση του 1821, δεν υπήρχε ελληνικό κράτος, παρά μόνο σκλαβιά. Ένα μικρό παιδί, ο Ρήγας, τολμά να σκεφτεί ελεύθερα και συγκρίνει τον αρχαίο πολιτισμό και τη δόξα της πατρίδας του, της Ελλάδας, με την άθλια κατάσταση στην οποία αυτή έχει περιέλθει. Αποφασίζει λοιπόν να αναλάβει δράση. Μέσα από ένα φανταστικό ταξίδι, παρέα με ένα αγιοπούλι, θα περιηγηθεί σε αρχαίους τόπους, θα γνωρίσει μυθικούς ήρωες, θα παρακολουθήσει αρχαία δρώμενα, θα παρευρεθεί σε ιστορικές μάχες και, γεμάτος έμπνευση και πάθος, θα προσπαθήσει να μεταφέρει το μήνυμα της ελευθερίας και της δικαιοσύνης σε όλους τους λαούς. Για να πετύχει τον στόχο του, συλλαμβάνει την ιδέα να κατασκευάσει μια μεγάλη Χάρτα με μυστικά σύμβολα. Άραγε, θα καταφέρει να κάνει τους υπόδουλους να ξεκλειδώσουν τους μυστικούς συμβολισμούς, θα καταφέρει να ξυπνήσει το λιοντάρι που κρύβεται μέσα στην ψυχή τους, Ελλήνων και μη;
Κι εκεί που πιστέψαμε ότι η συνάντηση έφτανε στο σημείο της ολοκλήρωσης, ακολούθησε μια θύελλα ερωτήσεων των μαθητών, στις οποίες η φιλοξενούμενη απάντησε με υπομονή και έκδηλη ικανοποίηση για την ποιότητα και τον αυθορμητισμό τους. Απάντησε σε πλήθος ερωτήσεων (Πως ακολούθησε το δρόμο της συγγραφής, πως της εικονογράφησης, πως τα συνδύασε μ’ αυτόν τον πρωτότυπο τρόπο, τη ζωγραφήγηση, πως βιώνει την περίοδο ¨κύησης¨ ενός νέου βιβλίου, πως αισθάνθηκε ολοκληρώνοντας το πρώτο βιβλίο της, πως ένοιωσε λαμβάνοντας το πρώτο διεθνές βραβείο, πως προέκυψε η ιδέα του Ρήγα, πως θα ήταν ο Ρήγας σήμερα, πως … πως …τι… κ.λ.π).
Η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας ευχαριστεί ιδιαίτερα την κα Λήδα Βαρβαρούση για την πρόθυμη ανταπόκρισή της καθώς και για την εξαιρετική τιμή που μας έκανε να παρευρεθεί στην φιλαναγνωστική συντροφιά του σχολείου μας, καθώς και την Ωνάσειο Βιβλιοθήκη, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και το Αρχείο Χαρτογραφικής Κληρονομιάς, που δημιούργησαν και προσφέρουν σε εμάς και όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ένα εξαιρετικό, σύγχρονο (ψηφιακό και με αξιοποίηση των δυνατοτήτων της επαυξημένης πραγματικότητας), εκπαιδευτικό εργαλείο γνωριμίας με την ιστορία του τόπου μας ένα παιδικό βιβλίο με θέμα τη Χάρτα του Ρήγα, τους μύθους και τα σύμβολά της.
(Μια σημαντική παράμετρος αποτέλεσε η επισήμανση του γεγονότος ότι η κα Λήδα Βαρβαρούση, ήταν η εικονογράφος με τα έργα της οποίας, όλοι οι μαθητές των τελευταίων σχολικών ετών, ήρθαν σε πρώτη επαφή, με το ξεκίνημα της σχολικής τους ζωής, στο Α΄ τεύχος της Α΄ τάξης, και έκαναν τους πρώτους σχολικούς βιβλιοσυμμαθητές τους, τον Άρη, τον Ορφέα, τη Μαρίνα, την Ιωάννα, τον Σαμπέρ … όλα παιδιά της κας Λήδας).