ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ, ΚΑΙ ΠΑΛΙ, ΣΕ ΡΥΘΜΟΥΣ ERASMUS+
Μια ακόμη έγκριση συμμετοχής σε πρόγραμμα Erasmus+ είχε τη χαρά να λάβει το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας. Η έγκριση ήρθε από το British Council, in partnership with Ecorys UK – British Council.
Το καινούριο τριετές (2020-2023) και ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα με τίτλο «Earth Observation for Education» που ανήκει στην κατηγορία «ΚΑ201 –Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή ορθών πρακτικών» αποτελεί μια εξαιρετική στιγμή τιμής και αναγνώρισης του έργου που παράγει το συγκεκριμένο σχολείο, εδώ και 8-9 χρόνια, στα πλαίσια των συμμετοχών του στα ευρωπαϊκά προγράμματα Σχολικών Συμπράξεων (Comenius, Erasmus+) αλλά και των προσπαθειών που καταβάλει με αμείωτο ρυθμό, ευαισθησία και σταθερή προσήλωση, ως προς την συμπερίληψη στις εκπαιδευτικές του διαδικασίες, όλων των μαθητών του, χωρίς καμιά εξαίρεση.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν περιορίζεται στη συνεργασία μεταξύ σχολείων αλλά στην παραγωγή έργου, γνωστικών εργαλείων και καινοτόμων εκπαιδευτικών εφαρμογών μέσα από την κοινή δράση και συνεργασία ενός εξειδικευμένου Ινστιτούτου διαστημικών και δορυφορικών ερευνών και εφαρμογών:
Geo Smart Decisions Ltd– στο Ηνωμένο Βασίλειο-Ουαλία),
τριών Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη:
UNIVERZITA KARLOVA στην Πράγα- Τσεχία,
RUHR-UNIVERSITAET BOCHUM , της Πανεπιστημιούπολης BOCHUM- Γερμανία,
ARISTOTLE UNIVERSITY OF THESSALONIKI, στη Θεσσαλονίκη –Ελλάδα),
καθώς και τεσσάρων επιλεγμένων ευρωπαϊκών σχολείων, δευτεροβάθμιας, κυρίως , εκπαίδευσης , :
Ysgol Bro Hyddgen , United Kingdom -secondary level,
Zakladni a Materska skola,Praha 6, Bila, Czech Republic -secondary level,
Willy-Brandt-Gesamtschule, Germany -secondary level,
Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας – Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, για τρία ολόκληρα χρόνια, θα αποτελέσει πηγή παραγωγής και πεδίο υλοποίησης καινοτόμων προϊόντων και εφαρμογών μέσα σε πλαίσια που θα προσδιορίζονται από τις σύγχρονες κατευθύνσεις της εκπαίδευσης STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) Μάλιστα, στο δικό μας εξειδικευμένο ρόλο, σε συνεργασία με το Α.Π.Θ., θα προσπαθήσουμε να προσθέσουμε στο παραπάνω σχήμα κι ένα Α (art), μετατρέποντάς το σε STEAM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μαθηματικά).
Το πρόγραμμα θα δώσει τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, να γευτούν πρωτόγνωρες εμπειρίες σε ένα πρόγραμμα Erasmus+, διαφορετικό απ’ όσα βιώσαμε έως τώρα, με περισσότερες και απαιτητικότερες προκλήσεις που θα ενισχύσουν την παιδαγωγική φαρέτρα των εκπαιδευτικών με νέες μεθόδους μάθησης και καινοτόμες εφαρμογές, τους μαθητές με νέα ερεθίσματα και ελκυστικούς, συμπεριληπτικούς τρόπους διδασκαλίας και θα δώσουν την ευκαιρία στην τοπική κοινωνία (γονείς και φορείς) , να εμπλακούν σε δράσεις που θα αναδείξουν τη συνάφεια τοπικού-ευρωπαίκού-παγκόσμιου σε διάφορους τομείς (περιβάλλον …) της ανθρώπινης δραστηριότητας και στάσης.
Πρόσθετος λόγος ικανοποίησης του Δημοτικού σχολείου Κουλούρας αποτελεί η τρίχρονη και στενή επαφή και συνεργασία του (ως εταίροι) με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και μάλιστα με κορυφαίους καθηγητές του:
Αντώνιο Μουρατίδη, καθηγητή γεωχωρικών και διαστημικών θεμάτων, στη Σχολή Γεωλογίας του Γεωλογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου,
Νικόλαο Λαμπρινό, Καθηγητή Διδασκαλίας Γεωγραφίας, και Διευθυντή Εργαστηρίου Ψηφιακής Ανάλυσης και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού καθώς και Διευθυντή του Τομέα Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης,.
Μάρθα Ιωαννίδου, Καθηγήτρια Παιδαγωγικής και Κοινωνικού αποκλεισμού, με ειδίκευση στην Ιστορία και τη θεωρία της Τέχνης, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.
Και φυσικά, με τους εξαίρετους-ες συνεργάτες-ιδες (ως καθοδηγητές και υποστηρικτές) του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.)
Καλή αρχή!!!
Σημείωση 1: Θα ακολουθήσει ανάρτηση με λεπτομέρειες του έργου.
Σημείωση 2: Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, συνεχίζει, παρά τα εμπόδια και τους περιορισμούς που έθεσε ο Κορωναϊός, και θα ολοκληρώσει, φέτος , το πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Together We Can Do So Much» που υλοποιεί, εδώ και δυο χρόνια με σχολεία του Βελγίου, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και τςη Τουρκίας.