Προγράμματα

    Δεκέμβριος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Νοέ    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ERΑSMUS DAYS 2024 ΜΕΡΟΣ Β’ ΜΕ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ERASMUS+ 2024

     
     
    ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΕΝΕΕΓΥΛ ΚΑΙ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑΛ ΒΕΡΟΙΑΣ, ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
     
    Μια πολύ όμορφη και δημιουργική ημέρα είχαν τη δυνατότητα να περάσουν μαθητές και εκπαιδευτικοί των ΕΝΕΕΓΥΛ, του 1ου ΕΠΑΛ ΒΕΡΟΙΑΣ και του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ στα πλαίσια των Erasmus days 2024.
    Η μέρα, ημέρα ERASMUS+ περιλάμβανε εργασίες εγκατάστασης αρδευτικού συστήματος με σταγόνες στον κήπο του σχολείου Κουλούρας. Τις εργασίες πραγματοποίησαν μαθητές των φιλοξενούμενων σχολείων με τους συνοδούς τους, καθηγητές γεωπόνους, κο Μητροσούδη Γ., και τις κυρίες Κατσογιάννη Ν. και Ψιψίκα Κ. , υποστηριζόμενοι από εκπ/κούς και μαθητές της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας.
    Η πολύτιμη δωρεά του συστήματος άρδευσης έγινε στα πλαίσια των δράσεων διάχυσης του προγράμματος Erasmus + των φιλοξενουμένων με θέμα «Κλιματική αλλαγή και προσαρμοστικότητα στην διαχείριση άρδευσης στη γεωργία » καθώς και του έργου Erasmus + του Διαπιστευμένου Δ.Σχ. Κουλούρας.
    Και η επιλογή του σχολείου μας δεν ήταν τυχαία. Εκτός των όμορφων και πολύχρωμων κήπων που διαθέτουμε (βοτανόκηπο-αρωματόκηπο, λαχανόκηπο, ανθόκηπο), υπάρχει μια συσσωρευμένη εμπειρία και πλούσιο υλικό καθώς και ειδικός ηλεκτρονικός εξοπλισμός, από προγράμματα Erasmus+ που υλοποίησε το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας με αναφορές στην Κλιματική κρίση, τα Ακραία καιρικά φαινόμενα, την εξοικονόμηση υδάτινων πόρων, την απορρύθμιση των εποχών …).
    Έτσι, αφού εργαστήκαμε ομαδικά, εγκαταστήσαμε , κάναμε την τελική δοκιμή και διαπιστώσαμε ότι όλα λειτουργούσαν άψογα, τα φυτά έπαιρναν αυτό που χρειαζόταν σε νερό και υγρασία χωρίς υπερβολές και σπατάλες, περάσαμε στο εσωτερικό του σχολείου όπου μιλήσαμε για την προστιθέμενη αξία που λαμβάνουν τα σχέδια Erasmus+ όταν συνδυάζονται με πρακτικές και εφαρμόσιμες παρεμβάσεις που υπηρετούν τη στοχοθεσία του και δίνουν λύσεις στα θέματα που διαπραγματεύονται.
    Σ’ αυτά τα πλαίσια παρουσιάσαμε στους φιλοξενούμενούς μας:
    • τον τρόπο αξιοποίησης του κήπου μας ως πεδίο προσομοίωσης οικοσυστήματος όπου εντός του λαμβάνουν μέρος πλήθος διδακτικών πράξεων (ενδεικτικά: ταξινόμηση φυτών, βοτανολογία, φυτογεωγραφία, βιοποικιλότητα, διατήρηση, διαφύλαξη παραδοσιακών σπόρων, αειφορική αξιοποίηση φυτογενετικών πόρων, κλιματική αλλαγή και αγροτική παραγωγή, αλόγιστη χρήση φυτοφαρμάκων, εξοικονόμηση υδάτινων πόρων …).
    • τον υπολογιστή Calliope – Mini, μια δωρεά 15 τέτοιων συσκευών του Πανεπιστημίου του Bochum της Γερμανίας , που στόχο είχε την κατανόηση των δυνατοτήτων που μπορεί να αποκτήσει ο μίνι υπολογιστής Calliope μέσω της σύνδεσής του με πρόσθετα εξαρτήματα (μέτρηση υγρασίας, ηλιοφάνειας κ.λ.π.).
    Μέσα από αυτή τη διαδικασία συνειδητοποιούμε πώς η τεχνολογία μπορεί να είναι χρήσιμη στη Βιώσιμη Αγροτική Παραγωγή και επιπλέον σε κάθε τομέα της καθημερινής ζωής .
    Η μείωση των φυσικών αποθεμάτων νερού είναι γεγονός, ο κίνδυνος διείσδυσης αλμυρού νερού, εκεί που υποχωρεί ο υδροφόρος ορίζοντας, εμφανίζεται ως μία απειλητική προοπτική. Η εναρμόνιση των ανθρωπίνων αναγκών με τις ανάγκες ενός υγιούς περιβάλλοντος απαιτεί νέους τρόπους χρήσης και διαχείρισης του νερού. Ένας από τους τομείς που χαρακτηρίζονται από τη μεγάλη κατανάλωση είναι και η γεωργία .
    Το σχολείο μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο ώστε η συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα (αγρότες) να συνειδητοποιήσει τους κινδύνους που απειλούν το μέλλον, που απειλούν τον νέο πληθυσμό (τα παιδιά τους!), αλλά και να κατανοήσει ότι η υπερβολική και αλόγιστη σπατάλη δεν φέρνει τελικά θετικά αποτελέσματα και οικονομικά οφέλη και ότι θα πρέπει να προχωρήσουν στην υιοθέτηση πιο βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον δράσεων και συμπεριφορών.
    Η προσπάθεια του σχολείου να παρουσιάσει και να προβάλει ένα μοντέλο αξιοποίησης της τεχνολογίας προς την κατεύθυνση της «πράσινης εκπαίδευσης» μπορεί να συμβάλει σε αυτή την εξέλιξη, σε μικρή κλίμακα, η οποία όμως μπορεί να επεκταθεί και να μετατραπεί σε «πράσινη αγροτική ανάπτυξη» σε συνεργασία με φορείς όπως ο Δήμος και η Περιφέρεια, ακόμη και το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να γενικευτούν, να δοθούν κίνητρα για αλλαγές (π.χ. χρηματοδότηση συστημάτων στάγδην άρδευσης, έκπτωση στη νυχτερινή κατανάλωση ρεύματος για βραδινό πότισμα που είναι πιο αποδοτικό κ.λπ.)
    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας εκφράζει την ευγνωμοσύνη του για τη σημαντική δωρεά του αρδευτικού συστήματος για τον κήπο μας καθώς και την αφορμή και δυνατότητα που μας δώσανε να μιλήσουμε για αυτά τα σημαντικά ζητήματα της διαχείρισης του νερού και να παρουσιάσουμε το αποτύπωμα Erasmus+ που άφησε η πολύχρονη ενασχόλησή μας με αυτά τα ζητήματα.

    Comments are closed.