ΚΑΘΗΛΩΣΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ 22ων ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ «ΑΚΤΙΣ ΟΝΕΙΡΟΥ» Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ.
Δείτε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο το δραματοποιημένο αφιέρωμα:
Διδάσκεται, άραγε, η ένταση και το πάθος, το μεράκι και η λαχτάρα, το φτερούγισμα της καρδιάς και το πείσμα, η διαδρομή της Ψυχής ως την έκφραση του προσώπου και των ματιών τη λάμψη;
Με όλα αυτά στη φαρέτρα τους, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, ξεσήκωσαν το κατάμεστο, από κόσμο, θέατρο του Ολυμπιακού Μουσείου Θεσσαλονίκης, κερδίζοντας, δίκαια, την αποδοχή και την αποθέωση του κοινού καθώς και το επαναλαμβανόμενο και παρατεταμένο χειροκρότημα μικρών και μεγάλων, συμμετέχοντας στους 22ους Πανελλήνιους Μαθητικούς Θεατρικούς Αγώνες, αποσπώντας, πρώτοι, το Βραβείο «Διατήρησης της Συλλογικής Μνήμης» με το έργο σε σενάριο και σκηνοθεσία της ¨δια βίου¨ δασκάλας του σχολείου μας Σοφίας Παυλίδου , με τίτλο «Αν η μισή καρδιά μου βρίσκεται εδώ, η άλλη μισή στην … Κύπρο βρίσκεται!»
Ένα συναισθηματικό και ταυτόχρονα ¨θυμωμένο¨ σεργιάνι-αφιέρωμα στα 50 χρόνια από τη βάρβαρη εισβολή στην Κύπρο, στα 50 χρόνια τειχών και συρματοπλεγμάτων,- τα μόνα πλέον, στην Ευρώπη του Πολιτισμού, στα 50 χρόνια υποκρισίας, ¨επιλεκτικής ευαισθησίας¨, και εκδικητικής αδιαφορίας των ¨φίλων¨ και ¨συμμάχων¨ μας.
Μέσα σε ένα πρωτόγνωρο περιβάλλον για τα παιδιά, αφού δεν υπήρχε χρόνος ούτε καν να δουν τις διαστάσεις και το σχήμα της σκηνής, με άνεση επαγγελματία ηθοποιού, με σοβαρότητα και ήθος καθώς αρμόζει στο θέμα της παράστασης, με πειθαρχία, συνέπεια και προσήλωση στο ρόλο τους, ¨σαν έτοιμοι από καιρό¨ και εξοικειωμένοι με πολυπληθέστατο κοινό, ανάμεσά τους και επίσημοι προσκεκλημένοι πολιτικοί (επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού), εκπαιδευτικοί υψηλόβαθμοι παράγοντες (Διευθυντής Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, πρώην και νυν Σύμβουλοι Εκπ/σης), άνθρωποι του θεάτρου και της τηλεόρασης, ¨σαν έτοιμοι από καιρό¨ και εξοικειωμένοι με φώτα προβολής, υψηλές προσδοκίες και απαιτήσεις, οι μικροί μας μαθητές, καθήλωσαν τους θεατές κάνοντάς τους να τραγουδούν μαζί τους, να συμπάσχουν, να βουρκώνουν, να ριγούν από συγκίνηση.
ΜΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΝΟΗΜΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, ΜΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΜΕΛΛΟΝ …
Ξεχωριστή και ευλογημένη συγκυρία, η παρουσία του Δημοτικού Σχολείου Αγίοι Τριμιθιάς Κύπρου και η θεατρική τους ομάδα με επικεφαλής τη Δημοσιογράφο, Σεναριογράφο, Σκηνοθέτη … κα Σοφία Σοφοκλέους, οι οποίοι ξαφνιάστηκαν τόσο από την επιλογή του θέματός μας και της ιστορικής-ανθρωποκεντρικής προσέγγισής του, όσο και από την έντονη, συναισθηματικά, απόδοση και μετάδοση προς το κοινό από τους μικρούς μας ηθοποιούς, του Πόνου, της Απόγνωσης στα οποία περιήλθαν, μετά την εισβολή τα αδέρφια μας στην Κύπρο, μα και της ανάγκης για διατήρηση της Ελπίδας για Αποκατάσταση και Δικαίωση του Αγώνα.
Τα δάκρυά των, έτρεχαν χωρίς προσπάθεια απόκρυψής τους, μαζί με αυτών και τα δικά μας, δάκρυα που μας ένωσαν εν τέλει, δάκρυα που θα αποτελέσουν, είμαστε σίγουροι, το ριζοπότισμα μιας νέας σχέσης, επαφής, επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ μας.
Ήδη υπάρχει ισχυρή εκφρασμένη επιθυμία από την επικεφαλής της Κυπριακής αποστολής, της Σοφίας Σοφοκλέους, να προσκληθούμε επίσημα από την πλευρά της Κύπρου ώστε να μεταβούμε στη Μεγαλόνησο, όλη η θεατρική ομάδα του σχολείου μας και να παρουσιάσουμε εκεί, στο μαρτυρικό Νησί, το έργο μας.
ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΣΤΕ … ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕ …
Όλα αυτά, όλες αυτές οι επαφές των παιδιών με, αυτής της έντασης και ευρύτητας, εμπειρίες, η αποδοχή που εισέπραξαν, η πρόσκληση που έλαβαν από τους Κύπριους φίλους μας, η επαφή και οι συνομιλίες με γνωστούς, αγαπημένους, τηλεοπτικούς ηθοποιούς (Σερβετάς …), με ανθρώπους της Τέχνης και του Πολιτισμού, θα αφήσουν ανεξίτηλα αποτυπώματα, θα χαραχτούν βαθιά στη μνήμη τους, προσθέτοντας θετικά στοιχεία στο χαρακτήρα, στη στάση και τη συμπεριφορά τους (κοινωνικοποίηση, αυτοπεποίθηση, ισχυροποίηση προσωπικότητας, εργατικότητα, αποτελεσματικότητα …) που θα αποτελούν εφόδια και συγχρόνως τα εργαλεία τους για την μετέπειτα ενήλικη ζωή τους.
«Ένα σχολείο τέτοιο, με χαρούμενους και δημιουργικούς μαθητές ονειρευόμαστε και παλεύουμε για αυτό», όπως δήλωσε και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, κος Κόπτσης, παραδίδοντάς μας το Βραβείο μας.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
Η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, ευχαριστεί τους υπεύθυνους διοργάνωσης του ¨Ακτίς ονείρου¨, τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης για την ευκαιρία που μας δώσανε για ακόμη μια φορά, να παρουσιάσουμε τη δουλειά μας σε ευρύτατο κοινό και ειδικούς (σκηνοθέτες, εμψυχωτές θεάτρου, ηθοποιούς, συγγραφείς, δημοσιογράφους, παρουσιαστές).
Ευχαριστούμε τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης , κα Γώτη και το Σύμβουλο Εκπαίδευσης κο Πομάκη, για τα ευρύχωρα πλαίσια λειτουργίας που μας παραχωρούν, πλαίσια ελευθερίας και δημιουργικότητας, συνεργασίας και απόλυτης υποστήριξης, καθώς και τη στρατευμένη στην προσπάθεια του σχολείου μας, κα Παυλίδου (σκηνοθεσία και διασκευή σεναρίου), για την εθελοντική προσφορά της που αγγίζει τα όρια της αυτοθυσίας (υπό την έννοια του προσωπικού, οικογενειακού κ.λ.π. χρόνου που στερείται).
Τέλος , η Διεύθυνση του σχολείου ευχαριστεί όλους τους εκπαιδευτικούς που υποστήριξαν την προσπάθεια (Σοφία Αναγνώστη– ήχος-εικόνα, Μαρία Μακρυδάκη-σκηνική υποστήριξη μαθητών, Δήμητρα Μπαμπάκου-φωτισμός, Αρσενίου Παναγιώτης-Τεχνική κάλυψη/παρασκήνια, Καπέτης Χρυσόστομος-βίντεο/εγγραφές) και, φυσικά, τους γονείς του σχολείου μας που πρόσφεραν την ¨ψυχή¨ τους για την ολοκλήρωση και επιτυχία αυτής της παράστασης, καθώς επίσης και περισσότερο από όλους, τα παιδιά, αυτά τα πατριωτάκια του ήλιου, που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, δικαιώνοντας επιλογές και αποφάσεις, κάνοντας περήφανους γονείς, εκπαιδευτικούς και σχολείο.
ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗΣ ERASMUS+
Η παράσταση υπηρετεί τη στοχοθεσία της Διαπίστευσης Erasmus+ 2021-27 (περίοδος 2023-24)(καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, εξωστρέφεια, επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, κοινωνική ενσυναίσθηση … μα και καλλιέργεια υπευθυνότητας, πολιτότητας …) που υλοποιεί το σχολείο μας, στα πλαίσια της οποίας έγινε η παραγωγή του έργου (η ευθύνη, ωστόσο, παρουσιαζόμενων εικόνων και λόγων βαραίνει αποκλειστικά εμάς), υπενθυμίζοντας σε όλους την «ανοιχτή πληγή» της Κύπρου και την ανάγκη να σκύψουν και να φροντίσουν για την επούλωσή της.