Προγράμματα

    Νοέμβριος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Οκτ    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ERASMUS DAYS 2024 ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΤΟ ERASMUS+ ΕΙΝΑΙ ΓΙΟΡΤΗ … ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΜΩΜΑ, ΕΙΝΑΙ ΜΟΙΡΑΣΜΑ…

     
    ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ, ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΟΜΟΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΜΟΙΡΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ERASMUS+
    ΜΑΖΙ ΜΑΣ, ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΕΡΓΙΝΑΣ
     
    Πλημμύρισε και πάλι η αυλή μας με φωτεινά πρόσωπα και χαμόγελα.
    Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Βεργίνας, του γειτονικού, του δικού μας, χωριού με τη μεγάλη ιστορία, βρέθηκαν στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, σ’ ένα περιβάλλον φιλοξενίας, όπου οι μαθητές μας, εξοικειωμένοι με τέτοιες συναντήσεις, αγκάλιασαν τους φιλοξενούμενους μαθητές, εκδήλωσαν δεξιότητες πρώτης επαφής και σπάσιμου πάγου, γνωριμίας, συζήτησης, συναναστροφής … και εν τέλει αποδοχής και συνύπαρξης.
    Μίλησαν με τους γείτονες συμμαθητές τους για θέματα κοινού ενδιαφέροντος (ομάδες, παιχνίδια …) εξέφρασαν το θαυμασμό τους για την ιστορικότητα του χωριού τους και την παγκόσμια φήμη του (Μουσεία Αιγών-Φίλιππος, Αλέξανδρος …), χάρηκαν μια μέρα σχολική, διαφορετική από τις άλλες.
    Αναφέρθηκαν στις εμπειρίες τους απ’ τα ταξίδια στην Ευρώπη, μίλησαν για τους εκεί ¨συμμαθητές¨-συνομηλίκους τους, τα εκεί σχολεία, τα εκεί μαθήματα, τις χώρες, τις πόλεις που επισκέφθηκαν, τα αξιοθέατα που είδαν αλλά και τις δικές τους παρεμβάσεις, μέσα από διάφορες παρουσιάσεις τους (σχολείου, τόπου μας, πολιτισμού και παράδοσής μας). Πολλά απ’ αυτά ¨έτρεχαν¨ σε ειδική προβολή στο διάδρομο του σχολείου μας κατά την ώρα της επίσκεψης.
    Μάλιστα, στον κήπο μας, που αποτελεί πεδίο προσομοίωσης πολλών αντικειμένων μάθησης, έπαιξαν ένα παιχνίδι που προωθεί την κατανόηση της αναγκαιότητας εξοικονόμησης των υδάτινων πόρων και της εξασφάλισης ποιότητας του νερού (αντικείμενα εργασίας σχεδίων Erasmus+ με περιβαλλοντικές προεκτάσεις).
    Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί, είχαν τη δυνατότητα να πάρουν μια γεύση του τρόπου με τον οποίο υπήρξε μια τέτοια μεταμόρφωση στην εικόνα του σχολείου και αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας και επικοινωνίας του έργου του προς τα ¨έξω¨. Απαντήσεις δόθηκαν μέσα από την ξενάγηση στους χώρους του, στις αίθουσες, τους διαδρόμους, τη Βιβλιοθήκη του με παράλληλη συζήτηση για την πορεία και τα πλαίσια υλοποίησης αυτής της πολυεπίπεδης μεταμόρφωσης.
    Βάση αυτής της μεταμόρφωσης αποτελεί η συμμετοχή του σχολείου στα σχέδια Erasmus+, που είναι ευδιάκριτη με την πρώτη ματιά.
    Στο ενδιαφέρον για συμμετοχή και των ίδιων (Διεύθυνσης και εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Βεργίνας) σε μια τέτοια διαδικασία εμπλοκής, ο Διευθυντής του σχολείου Κουλούρας συνομίλησε και παρώθησε τόσο το συνάδελφο Διευθυντή όσο και τους/τις εκπαιδευτικούς που επιθυμούσαν να μάθουν περισσότερα για την δωδεκάχρονη πορεία του σχολείου στους δρόμους του Erasmus+.
    Στη συνέχεια ακολούθησαν παρουσιάσεις και συζήτηση για τις πιο πρόσφατες δραστηριότητες, πρωτοβουλίες, μετακινήσεις, στα πλαίσια της υλοποίησης της στοχοθεσίας της Διαπίστευσης Erasmus+ που υλοποιεί το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, τις δυνατότητες συνεργασίας που του δίνει η «κοινοπραξία» της οποίας είναι επικεφαλής, με άλλα όμορα ή μη, σχολεία…
    Το συμπέρασμα απ’ τις συζητήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών είναι ότι υπάρχει μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών και, άρα, σχολείων που επιθυμούν την εμπλοκή τους στον κόσμο του Erasmus+ κι αυτό που χρειάζονται είναι πληροφόρηση, υποστήριξη και ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους ότι μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αρκεί να έχουν διάθεση και μεράκι για δουλειά.

    Comments are closed.