Προγράμματα

    Μάρτιος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΑ ΧΑΡΗ ΣΤΗ ΔΩΡΕΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ

    Μια σημαντική δωρεά λογοτεχνικών και παιδαγωγικών βιβλίων είχε την τιμή και τη χαρά να παραλάβει το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας.
    Μέσα από αυτή τη δωρεά με τα πολύ στοχευμένα βιβλία, η Βιβλιοθήκη του σχολείου γίνεται πιο πλούσια, φυσικά σε αριθμούς βιβλίων αλλά κυρίως σε ποιότητα και θεματολογία.
    Υπενθυμίζουμε ότι το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας μέσω της Διαπίστευσης Erasmus+ που κατέχει, συνεργάζεται με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στα πλαίσια της ¨κοινοπραξίας Erasmus+ ¨ και τα συγκεκριμένα βιβλία συμβάλλουν σημαντικά στον εμπλουτισμό των πηγών για την υλοποίηση δράσεων που θα υποστηρίξουν τη στοχοθεσία του συγκεκριμένου ευρωπαϊκού σχεδίου.
    Έτσι κι αλλιώς η συνεργασία αυτή επιφυλάσσει έως το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς ενδιαφέρουσες συνδιοργανώσεις-εκδηλώσεις (σεμινάρια, θεατρικές παραστάσεις, παρουσιάσεις …) που στα πλαίσια της διάχυσης θα αφορούν εκπαιδευτικούς και μαθητές όλων των σχολείων της περιοχής μας (εγκαίρως θα γνωστοποιηθούν λεπτομέρειες).
    Η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας ευχαριστεί θερμά τη Διεύθυνση Π/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας και προσωπικά τη Διευθύντρια κα Γώτη Ευθυμία, για την εξαιρετική αυτή πρωτοβουλία και προσφορά.
    Ήδη, η υπεύθυνη λειτουργίας της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης, κα Αναγνώστη, με την υποστηρικτική, μαθητική της ομάδα, κατέγραψαν, καταλογοποίησαν και τοποθέτησαν τα βιβλία στη θέση τους.
    Ήδη ο δανεισμός και η ανάγνωσή τους από τους μαθητές έχουν ξεκινήσει …

    «ΑΝ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΜΙΛΟΥΣΑΝ» ΑΦΗΓΗΣΗ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ: ΝΑΝΤΙΝΑ ΚΥΡΙΑΖΗ ΚΙΘΑΡΑ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ: ΛΕΝΑ ΤΣΑΜΠΑΖΗ Στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
     
    Στην εποχή μας, τα δέντρα και κατ’ επέκταση το δάσος , τα πάρκα … αποτελούν ένα πολύπαθο κομμάτι της Φύσης εξαιτίας της αλόγιστης εκμετάλλευσης του φυσικού πλούτου και των φυσικών πόρων από την ανθρώπινη δραστηριότητα (τσιμεντοποίηση, καυσαέρια, καταπατήσεις, οικιακή επέκταση κ.λ.π.) αλλά και τις καταστροφικές πυρκαγιές που προκαλούνται, όχι σπάνια, από ανθρώπινο χέρι.
     
    Η αξία του δέντρου και κατ’ επέκταση του δάσους δεν εστιάζεται μόνο στην αισθητική, αλλά και στη ζωτική για τους ανθρώπους σημασία του. Είναι απόλυτα συνυφασμένο τόσο με την ύπαρξή μας όσο και για την συνέχιση της ζωής.
    Στην Τέχνη, τη λογοτεχνία, τη μουσική και το τραγούδι, στο παραμύθι, τα δέντρα συχνά αποκτούν ανθρώπινες ιδιότητες (κίνηση, πόδια, χέρια, στόμα, ομιλία …).
     
    Η ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι σε ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος και της φύσης, μέσα από δραστηριότητες που προωθούν την ενεργό πολιτειότητα και τη συμμετοχή, την ενσυναίσθηση και την ανάληψη ευθύνης μπορούν να προσθέσουν ένα τόνο αισιοδοξίας και ελπίδας απέναντι στη διογκούμενη καταστροφή.
     
    Η δυνατότητα και η ευκαιρία που μας δίνεται, μέσα από μια παράσταση αφήγησης και μουσικής, να αφουγκραστούμε τη φωνή τους, τον πόνο τους, τους φόβους τους, τις αγωνίες τους, τις ανησυχίες τους αλλά και τις προειδοποιήσεις τους καθώς και τις ελπίδες και προσδοκίες τους ότι τα νέα παιδιά μπορούν να ανατρέψουν τις καταστροφικές συνέπειες του κέρδους και της ασυδοσίας των ενηλίκων και να σταθούν στο πλάι τους, να τα προστατεύσουν , μας κάνει ιδιαίτερα αισιόδοξους και ανυπόμονους να τα ακούσουμε.
     
    Ναι, να τα ακούσουμε … γιατί … «Αν μιλούσαν τα δέντρα …» θα έλεγαν … τι;
     
    Θα μας το πει η Μουσικομυθία, η αγαπημένη συγγραφέας και φίλη του σχολείου μας, Ναντίνα Κυριαζή σε μια αφήγησή της, συνοδευόμενη από την κιθάρα και τη φωνή της Λένας Τζαμπάζη.
     
    Ανυπομονούμε …
     
     
     

    ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΕΚΕΙ … ΟΛΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ «ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ»

    Δεν ξέρουμε κατά πόσο «η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά» αλλά σίγουρα η καθαριότητα δείχνει Πολιτισμό και εν τέλει Ανθρωπιά. Και η έλλειψή της μας αφορά όλους.
    Είναι συχνές οι εικόνες ντροπής που αντικρίζουμε όλοι μας και αφορούν τα σκουπίδια καθώς μετακινούμαστε είτε με αυτοκίνητο είτε πεζοί. Σε δρόμους επαρχιακούς, σε μεγάλους οδικούς άξονες, σε πλατείες και πάρκα χωριών και πόλεων.
    Ανεξάρτητα από το ποιος φορέας, σε κάθε περίπτωση έχει, τυπικά, την ευθύνη καθαρισμού, η ευθύνη όλων μας είναι μεγάλη.
    Η εθελοντική συμμετοχή πολιτών σε δράσεις καθαρισμού και η προσπάθεια αλλαγής των συνηθειών και της κουλτούρας μας για το δημόσιο χώρο είναι ζήτημα στάσης ζωής που μας αφορά όλους».
    Σε μια από τις ομορφότερες χρονικές στιγμές του τόπου μας, καθώς, ήδη μπουμπούκιασαν τα κλαδιά των δέντρων του κάμπου, ενός κάμπου που σε λίγες μέρες θα ντυθεί μ’ ένα ολάνθιστο ροζ ένδυμα, που ελκύει επισκέπτες και θαυμαστές απ’ όλο τον κόσμο αποτελεί έντονη αντίθεση η αποκρουστική εικόνα πέριξ των δρόμων του.
    Γι’ αυτό και ως άνθρωποι του κάμπου, ως Κουλουριώτες, είμαστε ευγνώμονες για την πρωτοβουλία καθαρισμού από την ομάδα «Εθελοντές για την καθαριότητα» και όλους όσους στήριξαν τη συγκεκριμένη δράση (Τοπική Δημοτική Κοινότητα, Δασκάλους και μαθητές-παρά την επικινδυνότητα του χώρου για τους μαθητές μας…).
    Μια δράση που πέρα από το εξαιρετικό αποτέλεσμα (οι φωτογραφίες το μαρτυρούν) αποτέλεσε για όλους μας (ενήλικες και παιδιά – μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας) ένα καλό μάθημα Αγάπης για τον Τόπο, τη Φύση, την Ομορφιά, το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό, την ίδια, εν τέλει, τη Ζωή.
    Συγχαρητήρια στην ομάδα «ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ» και σε όλους τους εμπλεκόμενους.

    Η ΧΕΛΙΔΟΝΑ ΦΤΕΡΟΥΓΙΣΕ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΥΛΕΣ ΤΩΝ ΣΠΙΤΙΩΝ ΤΗΣ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑ-ΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΘΙΜΟΥ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

     
    «Χελιδόνα έρχεται απ’ τη Μαύρη Θάλασσα.
    Θάλασσα επέρασι τη φωλιά τη μέλησι.
    Έκατσι κι λάλησι, έμαθι τα γράμματα,
    γράμματα βασιλικά που μαθαίνουν τα παιδιά.
    Δάσκαλους μας έστειλι, να μας δώστι πέντι αυγά.
    Δε μας δίντι πέντι αυγά, παίρνουμι την κλουσαριά,
    να γιννάει κι να κλουσσάει κι να σέρνει τα πουλιά.
    Μάρτη – Μάρτη φλογερέ και Φλεβάρη χιονερέ,
    ο Απρίλης ο γλυκύς έφτασι δεν είν’ μακρύς.
    Τα πουλάκια κελαηδούν τα αρνάκια μας γεννούν.
    Έξου ψύλλοι και κουροί και καλοί νοικοκυροί,
    μέσα γέλιου κι χαρά κι καλή νοικοκυρά.»
    Πλημμύρισαν οι γειτονιές και οι δρόμοι του χωριού χαρούμενες παιδικές φωνές, ήχοι και λόγια του παρελθόντος που φτάνουν έως σήμερα, με σεβασμό και αγάπη …
    η ώρα της χελιδόνας έφτασε!
    Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, χωρισμένοι σε ομάδες, παρέα με τους δασκάλους τους, ξεχύθηκαν σ’ ολόκληρο το χωριό, κρατώντας στα χέρια ομοιώματα χελιδονιών που έφτιαξαν οι ίδιοι, ψάλλοντας το τραγούδι της χελιδόνας, σκορπίζοντας χαρά και μνήμες στους κατοίκους του χωριού.
    Με στολισμένες καλαθούνες στα χέρια,, γεμάτες ως τη μέση με άχυρα. Μέσα σε αυτές τοποθετούσαν την αμοιβή τους από κάθε νοικοκυριό, που ήταν ένα αυγό.
    Τα αυγά που συγκέντρωναν, μετά το τέλος του εθίμου παραδίδονταν στο δάσκαλο του χωριού τους (κάποτε).
    Σήμερα αποτελούν ενίσχυση για να καλύψουν τα έξοδα της τελικής ολοήμερης εκδρομής τους. Κι ένα μέρος αυτών, καταναλώνονται προς τέρψιν των ίδιων χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των μελών του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του Σχολείου που πρόθυμα φρόντισαν να τους προσφέρουν γεύσεις και νοστιμιές με κύριο προϊόν το αυγό: αυγόφετες, ομελέτες …
    Το έθιμο της Χελιδόνας παρουσιάζεται μόνο στην ελληνική λαογραφία και δε συναντάται σε κανένα άλλο ευρωπαϊκό λαό.
    Για το έθιμο της Χελιδόνας και των χελιδονισμάτων, ο γνωστός λαογράφος του Ρουμλουκιού Γιώργος Ντελιόπουλος αναφέρει: «…Διασώθηκε σχεδόν απαράλλακτο χάρη στην επιμονή και τη συντηρητικότητα των παιδιών. Οι όποιες αλλαγές έγιναν, ήταν περισσότερο γλωσσικές, αναγκαίες κάθε φορά για να προσαρμόζονται οι στίχοι στα εκφραστικά δεδομένα της εποχής. Κατά τ’ άλλα , είτε διαβάζουμε το σύγχρονο, είτε το βυζαντινό είτε το αρχαίο, έχουμε τα ίδια γνωρίσματα. Με απλότητα, αφέλεια αλλά και επιτακτικό ύφος, οπλισμένοι με την ακατανίκητη δύναμη που τους εξασφάλιζε το ομοίωμα του πουλιού, το οποίο ασκούσε, προφανώς, κάποια μυστηριακή επίδραση στους νοικοκυραίους, απαιτούσαν διάφορα «πρόσφορα». Αυγά οι συγκαιρινοί μας, πύρωνα (σταρένιο ψωμί) ή «λευκιθίτην άρτον», (ψωμί από αλεσμένα όσπρια) οι αρχαίοι. Τα κοινά στοιχεία είναι πολλά. Η διαχρονικότητα του εθίμου αναμφισβήτητη.»
    Και του Χρόνου, με Υγεία …

    ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΤΟΥ-ΜΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΡΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Κα ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

     

     

     
    Μια ακόμη διασχολική συνεργασία έλαβε χώρα με την καθοδήγηση της Επόπτριας Ποιότητας Εκπαίδευσης κας Παπαγεωργίου Αικατερίνης με πρωτοβουλία του Δημοτικού Σχολείου Διαβατού- Μέσης και την συμμετοχή εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας.
    Η επιλογή του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας να εντάξει ένα όμορο Σχολείο, αυτό του Δ.Σχ. Διαβατού –Μέσης στην κοινοπραξία Erasmus+ στα πλαίσια της Διαπίστευσης την οποία διαθέτει και υλοποιεί είχε πολλαπλά οφέλη για τα δυο σχολεία. Εκτός των τυπικών πλαισίων που ορίζονται από το σχεδιασμό και τη στοχοθεσία του σχεδίου Erasmus+ έχει καλλιεργηθεί μια αλληλεγγύη και μια κουλτούρα υποστήριξης, ανταλλαγής και συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών τους με στόχο την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις σχολικές τους μονάδες, συνολικά.
    Στόχος της συγκεκριμένης ενδιαφέρουσας επιμορφωτικής συνάντησης η καλλιέργεια και η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών μέσα από τη δημιουργία διδακτικών σεναρίων τα οποία επιδιώκουν την ενεργό και καθολική συμμετοχή των μαθητών και τα οποία ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των παιδιών και της κοινωνίας (καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και ενεργούς πολιτειότητας), αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα που εξασφαλίζει η τεχνολογία (ψηφιακές δεξιότητες με κριτική σκέψη).
    Η μορφή του σεμιναρίου υπήρξε άκρως βιωματική, αφού οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, υπό την καθοδήγηση της Επόπτριας Ποιότητας Εκπαίδευσης κας Παπαγεωργίου, εργάστηκαν κατά ομάδες ώστε με διαφορετικά μέσα η κάθε ομάδα να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο διδακτικό σενάριο (Ιστορία Δ΄- Κάθοδος των Δωριέων) και να εντάξει σε αυτό σύγχρονους προβληματισμούς (Μετανάστευση, αλλά και παραπληροφόρηση-μη τεκμηριωμένη διαδικτυακή πληροφορία).
    Μια επιμορφωτική δράση ζωντανή, συμμετοχική, με δυνατότητα ζύμωσης ιδεών και προτάσεων αλλά και πρακτικής εφαρμογής, αξιολόγησης και ανατροφοδότησης. Μια επιμορφωτική συνάντηση που διαπλάτυνε διαδρομές που ήδη οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν αλλά χρειάζονται διαρκώς εμπλουτισμό και νέους προσανατολισμούς ώστε να μη γίνεται η διδασκαλία επαναλαμβανόμενη και εν τέλει, μίζερη και ξεπερασμένη.

    ΕΤΗΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΑΠΟ  ΙΑΤΡΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΒΕΡΟΙΑΣ

     

    Για μια ακόμη χρονιά οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας υποδέχτηκαν με χαμόγελο το ιατρικό κλιμάκιο από το Κέντρο Υγείας Βέροιας, στα πλαίσια μιας σειράς συναντήσεων υγείας, πρόληψης και υγιεινής καθώς και ατομικής στάσης και συμπεριφοράς απέναντι σε τέτοια ζητήματα. Φέτος, σε συνεννόηση και με το Παράρτημα Ρομά του Δήμου Βέροιας καταφέραμε και εξασφαλίσαμε την εξέταση-έλεγχο όλων των μαθητών του Σχολείου.

    Ο Οδοντίατρος, Καραθάνος Γεώργιος με τη βοήθεια των Επισκεπτριών Υγείας , κα Ελένη Στεργίου και κα Ηλιάννα Φυντανάκη μίλησε στους μαθητές για την στοματική υγιεινή, την υγιεινή των δοντιών, φροντίδα – καθαριότητα δοντιών, ασθένειες δοντιών. Έδειξε, με βιωματικό τρόπο, τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών τον τακτικό επανέλεγχο και καθαρισμό στο οδοντιατρείο και τη σημασία της σωστής διατροφής.

    Ακολούθησε εξέταση των δοντιών των μαθητών-τριών και έδωσε τις απαραίτητες οδηγίες για τους γονείς (με μορφή σημειώματος και ατομικών παρατηρήσεων).

    Είναι πολύ σημαντικό για παιδιά ευάλωτων, κοινωνικά και οικονομικά, ομάδων να υπάρχει δωρεάν πρόσβαση σε οδοντιατρικές υπηρεσίες. Και αξίζει συγχαρητηρίων το γεγονός ότι στο Οδοντιατρείο του Κέντρου Υγείας Βέροιας πραγματοποιούνται χωρίς οικονομική επιβάρυνση και κατά προτεραιότητα, οδοντιατρικές εργασίες για τα παιδιά.

    Για ραντεβού μπορούν οι γονείς να καλούν στα 23310 62198 και 23310 62985 ή ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση: https://rdvehealthnet.gr . Σ’ αυτή την κατεύθυνση, η Διεύθυνση του Σχολείου, όπως καλά γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι, είναι πρόθυμη, για όσους αδυνατούν να κλείσουν ραντεβού να τους υποστηρίξει.

    Η σωστή διατροφή, η συστηματική φροντίδα, η ενημέρωση και η πρόληψη, σε συνδυασμό με τις νέες μεθόδους θεραπείας συμβάλλουν σημαντικά, ώστε η εικόνα που παρουσιάζουν τα δόντια των νέων παιδιών να είναι σαφώς βελτιωμένη. Για να διατηρήσουμε το λαμπερό μας χαμόγελο για πάρα πολλά χρόνια, πρέπει να φροντίζουμε τα δόντια μας !

    Ένα θερμότατο ευχαριστώ οφείλουμε στο οδοντιατρικό τμήμα του Κέντρου Υγείας Βέροιας, τον οδοντίατρο κο Καραθάνο Γεώργιο και τις Επισκέπτριες Υγείας, κα Ελένη Στεργίου και κα Ηλιάννα Φυντανάκη (Παράρτημα Ρομά Δήμου Βέροιας) για την σημαντική ενημέρωση, την καταγραφή της στοματικής κατάστασης των παιδιών μας καθώς και την ευκαιρία που τα έδωσαν να λύσουν τις απορίες τους για τη σωστή υγιεινή και φροντίδα των δοντιών τους!

    57 ΨΥΧΕΣ

     
     
    Μικρό πρόσφορο των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας :
     
     
    Μυρίζουν ακόμη λιβανιά, κι έχουν την όψη καμένη από
    το πέρασμά τους στα Σκοτεινά Μεγάλα Μέρη.
     
    Κει που μεμιάς τους έριξε το Ασάλευτο
     
    Μπρούμυτα, σ’ ένα χώμα που κι η πιο μικρή ανεμώνα του
    θα ‘φτανε να πικράνει τον αέρα του Αδη.
     
    Και η άχνα που ανεβαίνει απ’ τις κοιλάδες, έχουν να κάνουν
    πως δεν είναι λέει καπνός, μα η νοσταλγία που
    ξεθυμαίνει από τις χαραμάδες του ύπνου των παιδιών.

    «ΔΕΣ ΤΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ» ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗΣ , ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Με πρόταση, υποστήριξη και ενεργό παρουσία και συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων, δάσκαλοι και μαθητές αλλά και γονείς του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου Κουλούρας, δημιούργησαν μια εορταστική αποκριάτικη ατμόσφαιρα, στην αυλή του σχολείου, τιμώντας, καθώς της πρέπει, την Τσικνοπέμπτη.
    Ο γυμναστής και η γυμνάστρια του σχολείου μας, προετοίμασαν, οργάνωσαν και διηύθυναν την εκδήλωση στο σύνολό της, όπου , σε ισόποσες δόσεις, τα παιδιά ήρθαν τόσο σε επαφή με τη λαϊκή παράδοση και τα έθιμα (τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν κι άλλα: «Κυρά Σαρακοστή» , «Σ’ χωρμένα» , «Χάσκα» , «Γαϊτανάκι» , ως τους Χαρταετούς και την Καθαρά Δευτέρα), όσο και με το ξεφάντωμα και τη διασκέδαση.
    Μαθητές όλων των τάξεων, αλλά και δάσκαλοι και γονείς παρουσίασαν λαϊκά δρώμενα, τραγούδια και χορούς της αποκριάς (Σκούπα, Συμπεθέρα, Νύφη που λιποθυμά … ), χόρεψαν, τραγούδησαν, γλέντησαν.
    Στο τέλος, και σε πιο ελεύθερα πλαίσια, οι μαθητές κήρυξαν την έναρξη του πάρτι-μασκέ, οδηγούμενοι σε ένα ξέφρενο πανηγύρι χαράς, που περιελάμβανε χορούς και τραγούδια, ¨ποικίλης ύλης¨, λάτιν, ντίσκο, νησιώτικα, κρητικά, μακεδονίτικα μα και ζεϊμπέκικα και ανατολίτικα που η πλειοψηφία των μαθητών μας ξεδίπλωσαν το εντυπωσιακό ταλέντο τους.
    Και όχι μόνο οι μαθητές …
    Σημαντική επισήμανση η παρουσία πρώην μαθητών μας, Γυμνασίου και Λυκείου που σε κάθε ευκαιρία έρχονται στο χώρο του σχολείου με το οποίο τους δένει πλήθος όμορφων στιγμών.
    Εννοείται, βέβαια, πως νηστικό αρκούδι δε χορεύει και γι’ αυτό, δυνάμεις ¨συλλογικές και υποστηρικτικές¨ που εξασφάλισε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων , φρόντισαν για την « βρώσιν και πόσιν» των μαθητών και όχι μόνο.
    Και του χρόνου με υγεία.

    «ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» , μια δράση της 11ης ΤΟΜΥ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια συνάντηση με τις επαγγελματίες Υγείας, κυρίες Τσιαμήτρου Βασιλική, Κοινωνική Λειτουργός και Βασιλείου Αθηνά, Επισκέπτρια Υγείας της 11ης ΤΟΜΥ Βέροιας και να παρακολουθήσουν μια παρουσίαση- ενημερωτική δράση / παρέμβαση Αγωγής Υγείας, με σκοπό να πληροφορηθούν και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα σχετικά με την ασφαλή μετάβασή τους από το σπίτι στο σχολείο. Άλλωστε ο τίτλος του προγράμματος Υγείας, στο οποίο ήταν ενταγμένη η πρωτοβουλία αυτή, είναι κατατοπιστικός : «Ασφαλείς διαδρομές προς και από το σχολείο».
    Έμαθαν για το ποια είναι η ασφαλέστερη διαδρομή, με ποιον τρόπο να την επιλέγουν και πως μπορεί να γίνει αυτή, εκτός από ασφαλή, απολαυστική και καλή για την υγεία τους.
    Στη συνέχεια, έγινε συζήτηση για τον τρόπο αποφυγής κινδύνων στην καθημερινότητά τους, όντας πεζοί ή ποδηλάτες. Εντόπισαν επικίνδυνα σημεία του χωριού και βρήκαν λύσεις αποφυγής ατυχημάτων.
    Τέλος, εμπέδωσαν πως ο δρόμος δεν είναι για παιχνίδι και πρέπει να είναι άκρως προσεκτικοί στην καθημερινότητά τους.
    Η Διεύθυνση του Σχολείου ευχαριστεί θερμά τις κες Τσιαμήτρου και Βασιλείου για την πολύ χρήσιμη ενημερωτική συνάντηση καθώς και την εκπαιδευτικό κα Μαρία Μακρυδάκη για τον συντονισμό της δράσης.

    ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ … (ή καλύτερα: ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ … ΤΑ PODCASTS ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
    Οι διασχολικές συνεργασίες συνεισφέρουν αποτελεσματικά τόσο στη διεύρυνση γνώσεων, εμπειριών και ανταλλαγής καλών πρακτικών των συμμετεχόντων, όσο και στο άνοιγμα των σχολείων προς την ευρύτερη εκπαιδευτική και τοπική κοινότητα, με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο σύνολό της.
     
    Για να θεωρείται μια συνεργασία σχολείων επιτυχής προϋποθέτει ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, κοινής, κατά το δυνατόν θέασης των πραγμάτων και καλής επικοινωνίας των εμπλεκομένων για την επίτευξη κοινών στόχων. Στις μέρες μας, η συνεργατική κουλτούρα θεωρείται το κλειδί της εκπαιδευτικής αλλαγής και της βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των σχολικών μονάδων και είναι μια πορεία-κατεύθυνση της οποίας, οι συμμετέχοντες στον κόσμο του Erasmus+, ακολουθούν με συνέπεια.
     
    Αποτέλεσμα μιας τέτοιας συνεργασίας αποτελεί η επιμορφωτική δράση που έλαβε χώρα στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας. Μια διασχολική συνεργασία μεταξύ των Διαπιστευμένων Σχολείων Erasmus+ (Κουλούρας και 1ου Αλεξάνδρειας) καθώς και των σχολείων μελών των αντίστοιχων κοινοπραξιών (Διαβατού-Μέσης και 7ου Αλεξάνδρειας).
     
    Θέμα της επιμορφωτικής συνάντησης η εισαγωγή των Podcasts στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εστιάζοντας κυρίως στην τεχνική τους διάσταση και δη, στις πρακτικές εκμάθησης των εργαλείων και των βημάτων δημιουργίας τους καθώς και αναφορά σε εφαρμογές χρήσης. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει συστηματική διδασκαλία των αρχών της οπτικοακουστικής αγωγής στο σχολείο, πέραν μεμονωμένων και αποσπασματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων με τοπικιστικό χαρακτήρα και σύντομη διάρκεια ή μέσα από συμμετοχές σε ευρωπαϊκά προγράμματα ή συμμετοχή σε σεμινάρια φορέων πολιτισμού και πανεπιστημίων (π.χ Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, κος. Γρόσδος …)
     
    Η συγκεκριμένη συνάντηση, ανάμεσα στα άλλα, στόχο είχε την ανταλλαγή καλών πρακτικών, τη διάχυση αποτελεσμάτων και εμπειριών από την εμπλοκή των εκπαιδευτικών του 1ου Δ.Σχ. Αλεξάνδρειας σε σχετικό πρόγραμμα, και εν τέλει, την προώθηση καινοτομιών και βιώσιμων αλλαγών στην καθημερινή διδακτική πράξη προς όφελος των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
     
    Στο Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών μας αλλά και τις προκλήσεις και απαιτήσεις του παρόντος και του μέλλοντος, στηριγμένοι στη Στοχοθεσία (ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής και ενεργούς πολιτειότητας) της Διαπίστευσης Erasmus+ που διαθέτουμε, εισάγουμε και αξιοποιούμε , όλο και περισσότερο, ελκυστικότερες μεθόδους διδασκαλίας και παροχής διευρυμένης κοινωνικής γνώσης, μεθόδους που γίνονται ευκολότερα κατανοητές και αφομοιώσιμες από το ιδιαίτερο μαθητικό μας δυναμικό, μεθόδους που βασίζονται στην ενεργό και βιωματική μάθηση, την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε., τη δυνατότητα συμπεριληπτικής συμμετοχής με παράλληλη εξασφάλιση συλλογικών και ομαδοσυνεργατικών αποτελεσμάτων.
     
    Σ’ αυτά τα πλαίσια, εκτός της Θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών, της Μουσικής που αξιοποιούμε εντατικά εδώ και χρόνια, όλο και περισσότερο, εντάσσουμε στην καθημερινότητα του σχολείου μας με πολλαπλή στόχευση (διδασκαλία μαθησιακών αντικειμένων αλλά και ένταξη, συμπερίληψη, επαφή με κοινωνικά προβλήματα και διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών) την κινηματογραφική παιδεία, γενικότερα τα οπτικοακουστικά εργαλεία που μας εξασφαλίζει η στοχευμένη και παραγωγική χρήση και η σταδιακή εξοικείωση με τις ψηφιακές δεξιότητες.
     
    Στην εποχή του θεάματος και των διευρυμένων κωδίκων επικοινωνίας μέσα από τις νέες ψηφιακές μορφές έκφρασης (κινηματογράφος, Podcasts , βίντεο, πολυμέσα, διαδίκτυο), ο ρόλος της οπτικοακουστικής αγωγής επαναπροσδιορίζεται, αποκτώντας μια νέα παιδευτική διάσταση, η οποία, αν και εφόσον χρησιμοποιηθεί σωστά από τους «διαχειριστές» της, μπορεί να προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες κοινωνικής μάθησης και αισθητικής καλλιέργειας στους ανήλικους θεατές.
     
    Η ευρωπαϊκή μας εμπειρία και οι επιδιωκόμενες συνεργασίες μας στα πλαίσια της υλοποίησης της Διαπίστευσης που διαθέτουμε, έχουν καταδείξει ότι η κινηματογραφική παιδεία και γενικότερα η οπτικοακουστική αγωγή, ως ένα «άλλος» παροχέας περιεχομένου, μπορεί να συμβάλλει σε μια ρεαλιστικότερη πρόσληψη της πραγματικότητας, σε μια κοινωνική νοημοσύνη, την κοινωνιογνωσία, γεφυρώνοντας τις γνώσεις των ανηλίκων με τις ανάγκες και απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής καθώς και του ρόλου της εκπαίδευσης προς μια τέτοια κατεύθυνση.
     
    Η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας ευχαριστεί θερμά για τη συμμετοχή τους εκπαιδευτικούς των προαναφερθέντων στην αρχή του άρθρου σχολείων και ιδιαίτερα τις εκπαιδευτικούς του 1ου Αλεξάνδρειας (Κική Μουσαφίρη, Ματίνα Ζιώγου) για την κατάθεση των εμπειριών και των αποτελεσμάτων τους από την ενασχόλησή τους με τη δημιουργία Podcasts.