Προγράμματα

    Μάιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Απρ    
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΟΜΟΡΦΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ , ΣΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ, ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΥΑΛΙΑ, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ERASMUS, “EO4EDU”

    Ένα ταξίδι στην Ουαλία, είναι από μόνο του μαγευτικό. Πόσο μάλιστα όταν πλαισιώνεται από αγαπημένα πρόσωπα-εταίρους στο σχέδιο Erasmus+ “Earth Observation For Education” και σε υποδέχονται στο σχολείο Ysgol Bro Hyddgen του Machynlleth οικοδεσπότες, όπως ο Τόμι και η Μαρία, τότε απογειώνεται.

    Σε μια τέτοια αποστολή-εμπειρία συμμετείχε το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, κατά τη διάρκεια της οποίας δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να προσδιορίσουν το σημείο στο οποίο βρίσκεται το πρόγραμμα (ολοκληρώνεται η 2η χρονιά υλοποίησής του και ακολουθεί μια 3η), τις εξελίξεις που τρέχουν καθώς και τους προβληματισμούς τους.

    Ακολούθησαν ομαδοσυνεργατικές εργασίες πάνω στα templates ώστε να δομηθούν άρτια ούτως ώστε να είναι ικανά να στηρίξουν case studies αλλά και lesson plans που σχετίζονται με την παρατήρηση της γης μέσω δορυφόρων.

    Ακολούθησε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική εκδρομή στο Center of Alternative Technology  – «CAT», το οποίο εδράζει στην ευρύτερη περιοχή της κοιλάδας Dyfi . Το συγκεκριμένο κέντρο αποτελεί πρότυπο καινοτόμο project μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που στοχεύει στην πράσινη ανάπτυξη, στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, στη μελέτη οικοσυστημάτων, στην ανάδειξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και κατ’ επέκταση στη διασφάλιση/ επίτευξη ενός πράσινου- οικολογικού μέλλοντος. Έπειτα από το καλωσόρισμα και μία γενική παρουσίαση από τους υπαλλήλους του κέντρου ακoλούθησε η παρουσίαση από τον Tomi στους παρευρισκόμενους μαθητές του σχολείου για το case study με το οποίο επρόκειτο να ασχοληθούν. Η συγκεκριμένη μελέτη εστίαζε στη βιόσφαιρα της Dify από τους ίδιους τους μαθητές, χρησιμοποιώντας εργαλεία τα οποία είχαν άμεση σχέση με την παρατήρηση μέσω δορυφόρου, τη χαρτογράφηση  αλλά και τη συλλογή δεδομένων. Αφού τα μέλη του EO4EDU συμμετείχαν επικουρικά μαζί με τους μαθητές του σχολείου, έγινε ένα meeting στο οποίο και καταλήξαμε στην τελική μορφή των templates που προαναφέρθηκαν. 

    Στη συνέχεια ο υπεύθυνος του CAT παρουσίασε μία διαδραστική εφαρμογή που δουλεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η εφαρμογή αυτή σχετίζεται με την χαρτογράφηση της χλωρίδας και της πανίδας του Ηνωμένου Βασιλείου και της Αυστραλίας, αναδεικνύοντας και ο ίδιος τη σημασία που έχουν οι εικόνες που μας έρχονται μέσω δορυφόρων για τη συλλογή δεδομένων και την παρατήρηση των αλλαγών που συμβαίνουν στην επιφάνεια της γήινης λιθόσφαιρας λόγω της κλιματικής αλλαγής.

    Μετά το Κέντρο Εναλλακτικής Τεχνολογίας σειρά είχε η πανέμορφη και γραφική φοιτητούπολη  Aberystwyth, όπου και μας έγινε ξενάγηση. Εκεί συζητήθηκαν και οι τελευταίες λεπτομέρειες για τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις που θα έχουν τα στελέχη του προγράμματος μέχρι την επόμενη συνάντησή τους που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Αυγούστου στο Πανεπιστήμιο Μπόχουμ της Γερμανίας

    Comments are closed.