Προγράμματα

    Μάρτιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    Σε βηματισμό σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης προσαρμόζεται το Δημοτικό σχολείο Κουλούρας

    Μετά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που δημιουργήθηκαν λόγω της εισβολής στη ζωή και την καθημερινότητά μας του νέου Κορωναϊού και του κλεισίματος, συνεπεία αυτού, των σχολείων, υπήρξε ανάγκη προσαρμογής της εκπαιδευτικής κοινότητας στα νέα δεδομένα.

    Έτσι, το Δημοτικό σχολείο Κουλούρας, αν και με δυσμενείς ιδιαιτερότητες και βασικά προβλήματα και ανασταλτικούς παράγοντες που έχουν να κάνουν κυρίως με τη σύνθεση του μαθητικού του δυναμικού (έλλειψη ψηφιακού αλφαβητισμού στο οικογενειακό περιβάλλον, έλλειψη υποτυπώδους εξοπλισμού, αδιαφορία …), από την πρώτη στιγμή μπήκε δυναμικά στη διαδικασία εξεύρεσης λύσεων που δεν θα άφηναν κανένα παιδί έξω από τη φροντίδα του κι από την άλλη, κανέναν εκπαιδευτικό μόνο του να παλεύει με την αγχωτική πρόσκληση συμμετοχής στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, μιας εκπαίδευσης της οποίας, ποτέ και από κανέναν φορέα δεν τύχαμε, οι εκπαιδευτικοί, επιμόρφωσης και πολιτικής προώθησης για συστηματική εμπλοκή σ’ αυτή.

    Από τις πρώτες κιόλας μέρες, Διεύθυνση και εκπαιδευτικοί του σχολείου, ανέλαβαν δράση, προγραμμάτισαν, έθεσαν προτεραιότητες και χρονικά όρια. Στα παραπάνω πλαίσια, αποφασίστηκε μέσα από πολλές τηλεδιασκέψεις μεταξύ των εκπαιδευτικών, η αξιοποίηση κάθε δυνατής μορφής επικοινωνία και διδασκαλία: ασύγχρονη εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας e-class, δημιουργία για κάθε τάξη του δικού της ιστολογίου και αξιοποίησή του, χρήση επικοινωνίας και ανταλλαγής υλικού μέσω mails, viber κ.λ.π.

    Μετά το Πάσχα, είμαστε , ήδη, σε διαδικασία έναρξης σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης (κάποιοι συνάδελφοι έχουν ξεκινήσει, ήδη, μαθήματα). Έχουν γίνει, αυτή τη βδομάδα (μετά το Πάσχα) δυο τηλεδιασκέψεις, προγραμματισμού και πρακτικής εφαρμογής και επίδειξης λειτουργίας σχολικής ηλεκτρονικής τάξης. Τηλεσυναντήσεις με εκπαιδευτικούς πρόθυμους να δείξουν τις γνώσεις που κατέκτησαν, με πολύ κόπο και ατομική προσπάθεια, πάνω στις ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται, εκπαιδευτικούς πρόθυμους να ακούσουν, να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τις παραπάνω γνώσεις.

    Τα προβλήματα πολλά. Πρώτα απ’ όλα  και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουμε τώρα. Κάποιοι γρηγορότερα, κάποιοι με πιο αργούς ρυθμούς. Υπάρχει, ωστόσο προθυμία και αντίληψη της αναγκαιότητας να μάθουμε. Κι από την άλλη, αν και έγινε τιτάνια προσπάθεια από πλευράς Σχολείου σε συνεργασία με το Δήμο Βέροιας και τη Σχολική Επιτροπή για την εξασφάλιση ικανοποιητικού αριθμού υπολογιστών που κάλυψε τις ανάγκες μέρους, όμως, των μαθητών.

    Υπάρχει ένα 25% των μαθητών που δεν μπορούν να έχουν με κανένα τρόπο πρόσβαση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και την επικοινωνία με το δάσκαλο. Γι’ αυτούς, η Διεύθυνση του σχολείου πρότεινε και ανάλαβε την ευθύνη ενώ οι εκπαιδευτικοί πρόθυμα δέχτηκαν να αναλάβουν και αυτό το κομμάτι δουλειάς που αναφέρεται στο να δίνονται σε εβδομαδιαία βάση απ΄τον κάθε εκπαιδευτικό ένα πακετάκι φωτοτυπιών με παιδαγωγικό υλικό (γνωστικό και ψυχαγωγικό) ώστε κι αυτοί οι μαθητές να μπορέσουν να διατηρήσουν, κάπως, την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία. Την ευθύνη διαμοιρασμού του υλικού προς τα παιδιά, με ασφαλή και ακίνδυνο τρόπο, ανέλαβε ο Διευθυντής του Σχολείου.

    Ατενίζοντας το αύριο με αισιοδοξία, προσπαθούμε το καλύτερο με γνώμονα το συμφέρον όλων των μαθητών μας, με ευαισθησία, κατανόηση και προπαντός με διάθεση μη αποκλεισμού κανενός παιδιού από την εκπαιδευτική διαδικασία.

    Comments are closed.