Προγράμματα

    Μάρτιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΕΚΛΕΙΣΕ Η ΑΥΛΑΙΑ ΤΟΥ 2ου «ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ», 2019, ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Αν οι εκπαιδευτικοί έβλεπαν τους εαυτούς τους ως χορηγούς ευχαρίστησης και χαράς και όχι ως εκπαιδευτές δεξιοτήτων, θα ανακάλυπταν ότι οι δεξιότητες ανθίζουν όπου η ευχαρίστηση και η χαρά έχουν εδραιωθεί.

    Έχοντας αυτή τη σκέψη  κατά νου, κάνουμε έναν θετικό απολογισμό της, για δεύτερη χρονιά, υλοποίησης του «Δεκέμβρη των Παραμυθιών». Ενός θεσμού που δημιούργησε και καθιέρωσε το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ “Together We Can Do So Much”.

    Με το παραμύθι πρωταγωνιστή.

    Έρευνες αποδεικνύουν την ευεργετική επίδραση της λογοτεχνίας και ειδικότερα του παραμυθιού σε κάθε στάδιο της σχολικής ζωής του παιδιού, αυξάνει σημαντικά, τόσο τις νοητικές λειτουργίες του, όσο και τις κοινωνικές του δεξιότητες. Επίσης, λειτουργεί υποστηρικτικά στην καλλιέργεια των ικανοτήτων του, τόσο σε επίπεδο προφορικής όσο και σε επίπεδο γραπτής έκφρασης.

    Εκτός της μεγάλης προσπάθειας που καταβάλλεται να έρθουν οι μαθητές με όσο το δυνατό περισσότερους και καταξιωμένους συγγραφείς, λαογράφους, εικονογράφους κ.λ.π. και να αγαπήσουν το βιβλίο, το παραμύθι, ως αναγνώστες και ως ακροατές, απώτερος στόχος του «Δεκέμβρη των Παραμυθιών» είναι να ενθαρρύνει τα παιδιά ώστε να γίνουν «συγγραφείς στη θέση του συγγραφέα, εικονογράφοι στη θέση του εικονογράφου, λαογράφοι στη θέση του λαογράφου».

    Και μάλιστα να συνεργαστούν τόσο μεταξύ τους, όσο και εμπλέκοντας και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς τους, ώστε να συνυπάρξουν, να συνεργαστούν, να συνδημιουργήσουν, όλα αυτά δηλαδή, που υπηρετεί και η στοχοθεσία του  “Together We Can Do So Much”.

    Πέρα κι έξω απ’ το εντατικοποιημένο σχολικό πρόγραμμα, τις φορτωμένες εξωσχολικές δραστηριότητες, την υπερβολική έκθεση στις ανοησίες της τηλεόρασης και τους κινδύνους της ανεξέλεγκτης χρήσης του διαδικτύου, στόχο έχουμε να βλέπουμε παιδιά χαρούμενα, συμμέτοχα, σε μια διαδικασία ελεύθερης δημιουργίας και αυτοέκφρασης. Δίχως περιορισμούς και τυπικές αξιολογήσεις, με στόχο τη διασκέδαση και την αβίαστη γνώση, την καλλιέργεια της φαντασίας και της αποκλίνουσας σκέψης, την εξωτερίκευση εμπειριών και βιωμάτων, τη μύηση στα συλλογικά αποτελέσματα και της ατομικής συμμετοχής και ευθύνης, δίνοντας ώθηση και ενεργοποιώντας όλες τις πνευματικές, ψυχικές και συναισθηματικές τους  δυνάμεις.

    Υπενθυμίζουμε  ότι ο φετινός «Δεκέμβρης των Παραμυθιών» περιελάμβανε:

     «Ο κλεφτοπαραμυθάς δράκος» με τη συγγραφέα,  Ελισάβετ Τάρη.

    «Τι τρέχει με τον Αι Βασίλη» με τη συγγραφέα και εικονογράφο,  Μαρίνα Γιώτη.

    «Μια ζαχαρένια συνταγή» με τη συγγραφέα, Σοφία Τσιάμη.

    «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε αφήγηση και δραματοποίηση από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης και του Ολοημέρου.

    «Χριστουγεννιάτικη συμφωνία», παρουσίαση της παραμυθοσαλάτας που δημιούργησαν μαθητές του σχολείου και εικονογράφησε η Νουρή Βασιλική, μαθήτρια της Γ΄ τάξης .

    Εκτός των παραπάνω κεντρικών εκδηλώσεων, υλοποιήθηκαν και μια σειρά παράλληλων δράσεων (διακόσμηση του Παραμυθόσπιτου των Χριστουγέννων, κατασκευή χειροποίητων χριστουγεννιάτικων στολιδιών, δημιουργία γουριών 2020, εργαστήρι γλυκισμάτων και κουραμπιέδων …) με τη συμμετοχή όλων των μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών, τους οποίους όλους ευχαριστούμε.

     

    Comments are closed.