Προγράμματα

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Μαρ    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ, ΣΕ ΔΙΕΘΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ Ι.Κ.Υ., ΠΑΡΑΒΡΕΘΗΚΕ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ, ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Προσκεκλημένο, διά του Διευθυντή του, κου Δ. Κατσαβού, ήταν το Δημοτικό σχολείο Κουλούρας, στη Διεθνική Δραστηριότητα Συνεργασίας (TCA), στο Ναύπλιο, στις 9-12 Ιουνίου 2019 με θέμα “Social Inclusion Revisited: Role Modeling in Education”, από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.)/Εθνική Μονάδα Συντονισμού για το πρόγραμμα Erasmus+.

    Οι Διεθνικές Δραστηριότητες Συνεργασίας διοργανώνονται από τις Εθνικές Μονάδες των χωρών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Erasmus+ και παρέχουν ένα πλαίσιο συνεργασίας για φορείς από διαφορετικές χώρες με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας στη συνολική εφαρμογή του προγράμματος.

    Η συγκεκριμένη δραστηριότητα εστίασε στην πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, καθώς και στην εγκατάλειψη των σπουδών που εμφανίζεται κατά το πρώτο έτος της φοίτησης στα Πανεπιστήμια, αξιοποιώντας και τα αποτελέσματα του πιλοτικού προγράμματος”Role Models” (Θετικά Πρότυπα), που υλοποιήθηκε με επιτυχία και στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια 2017-2019.

    Το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας επιλέχθηκε από τον Εθνικό Φορέα Ι.Κ.Υ., ως το μόνο σχολείο, στη συνάντηση,  με ρόλο εισηγητή, ανάμεσα σε καθηγητές Πανεπιστημίου, εμπειρογνώμονες, Κοινωφελή εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Ωνάσειο), φορείς λήψης αποφάσεων (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας), και συμμετέχοντες συνέδρους απ’ όλη την Ευρώπη, με στόχο να παρουσιάσει τη δράση του ως καλή πρακτική-μελέτη περίπτωσης, σχετικά με την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ στην αλλαγή του κλίματος στο σχολείο, τον τρόπο ανοίγματος και συνέργιας με  την κοινωνία και τη μείωση της σχολικής διαρροής  πρόωρης εγκατάλειψης των μαθητών.

    Το πρόγραμμα της Συνάντησης περιελάμβανε εναρκτήριους χαιρετισμούς από τους :

     Kyriakos Athanassiou, President of the Administrative Board of IKY and Emeritus Professor at the National and Kapodistrian University of Athens

    Pavlos Charamis, Vice-President, Institute of Educational Policy, Greece

    Κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας στο βήμα ανέβηκαν και ανέπτυξαν τα παρακάτω θέματα, οι:

     “From Stephanie to Boarding Pass to Autism: The Greek Epic of the Inclusion of Children with Autism Spectrum Disorder”, Prof. Angeliki Gena, Dept. of Philosophy – Pedagogy – Psychology, National & Kapodistrian University of Athens, Member of the Administrative Board of IKY

     “Promotion of well-being and inclusion in school communities: Connecting theory, research, training and practice”, Prof. Chryse (Sissy) Hatzichristou, Dept. of Psychology, National & Kapodistrian University of Athens

    «The potential of intercultural education towards the crisis of globalization», Assoc. Prof. Christos Parthenis, Centre for Intercultural Studies, Dept of Philosophy – Pedagogy – Psychology, National & Kapodistrian University of Athens

     “Promoting the social inclusion of disabled students in educational contexts», Prof. Anastasia Vlachou, Dept. of Special Education, University of Thessaly

    Ακολούθησε Parallel Working Groups , με θέματα:

    1. Identify potential synergies between the SE, VET, HE sectors that could lead to new cooperation schemes in favour of inclusion
    1. Highlight and maximise the potential of the Role Models initiative for preventing exclusion and exchange good practice examples among NAs
    1. Share practices on ongoing projects focusing on Early School Leaving and University dropout as social inclusion impediments

    Τη  δεύτερη ημέρα της Συνάντησης, στο βήμα ανέβηκαν και ανέπτυξαν τα παρακάτω θέματα οι:

     “The Role Models Initiative in practice: the case of Eastern Macedonia – Thrace”, Prof. Thaleia Dragona & Dr Lydia Mitits, responsible for the implementation of the Role Models Pilot Programme in the Region of Eastern Macedonia-Thrace

     “The Role Models Pilot Programme implementation on Crete Island: a two year success story”, Maria Panagiotaki, responsible for the implementation of the Role Models Pilot Programme in the Region of Crete

     “Implementation of the Role Models Initiative in Spain”, Beatriz Tourón Torrado, Coordinator of the School and Adult Education Unit in the Erasmus+ NA for Education and Training in Spain (SEPIE)

    Good practice examples of projects tackling Social Inclusion and Early School Leaving

     The Onassis Foundation: Creating a culture of Inclusion”, Christina Panagiotakou, Educational Programs Coordinator, The Onassis Foundation

     “The role of the Erasmus+ Programme in opening the school to society and in helping reintegrate its pupils“, Dimitrios Katsavos, Headmaster of the Primary School of Kouloura, Veroia, Region of Central Macedonia

    Οι παρουσιάσεις-εισηγήσεις της Συνάντησης έκλεισαν με την παρουσίαση του Δημήτρη Κατσαβού, Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, με θέμα: «Ο ρόλος των προγραμμάτων Erasmus+ στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και τη μείωση της σχολικής εγκατάλειψης».

    Μέσα από πλήθος φωτογραφιών παρουσιάστηκε η προσπάθεια ανατροπής και αναπλαισίωσης της σχολικής μας πραγματικότητας, με βασικό πυλώνα δράσης τα προγράμματα Erasmus+  και εστίαση στο πλήθος δραστηριοτήτων και παραγωγής αποτελεσμάτων.

    Τα  παρατεταμένα χειροκροτήματα που εισέπραξε η παρουσίαση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, τα πολλά συγχαρητήρια, τόσο των διοργανωτών (των ανθρώπων του Ι.Κ.Υ.) όσο και των εισηγητών και συνέδρων της Συνάντησης, αποδεικνύει το βαθμό που έγινε κατανοητή η προσπάθειά μας και ο αγώνας μας και η σωστή της κατεύθυνση.

    Αξίζει να αναφερθεί το σχόλιο που έκανε η κα Γκενά, μετά το πέρας της παρουσίασης του κου Κατσαβού, καθώς έσπευσε να συγχαρεί τον ομιλητή: « … έχω την εντύπωση ότι αν είχατε από  πριν, όλες τις ομιλίες-παρουσιάσεις που έλαβαν χώρα στη Συνάντηση, απ’ όλους εμάς τους εισηγητές, θα μπορούσατε να ντύσετε τις θεωρητικές μας αναφορές, στο σύνολό τους, με πράξη και εφαρμογή. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί, αυτό ακριβώς είναι και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σε κάθε μας θεωρητική παρουσίαση. Μας λένε, λοιπόν, ωραία αυτά που λέτε, αλλά στην πράξη έχουν εφαρμογή; Εσείς, κύριε Κατσαβέ και οι δράσεις του σχολείου σας, απέδειξαν ότι, ναι έχουν εφαρμογή, απάντησαν θετικά, ακριβώς σε αυτό το ερώτημα, και είμαι εξαιρετικά περήφανη και αισιόδοξη για αυτό.

    Ο κύκλος των συνεδριάσεων έκλεισε με ένα δεύτερο γύρο εργασιών στρογγυλής τραπέζης, συνέχειας και ολοκλήρωσης του πρώτου.

    Το διήμερο εργασίας περιελάμβανε και το πολιτιστικό του κομμάτι, κατά τη διάρκεια του οποίου, οι σύνεδροι είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε και να ξεναγηθούμε στο Ναύπλιο καθώς και να επισκεφθούμε τον Αρχαιολογικό χώρο της Επιδαύρου καθώς και την πανέμορφη Παλιά Επίδαυρο.

    Πολλές Ευχαριστίες οφείλουμε στους ανθρώπους του Ι.Κ.Υ. σ’ αυτή την καταπληκτική ομάδα αφιερωμένων ανθρώπων, ταγμένων στην αποστολή τους, με άρτια επιστημονική κατάρτιση, απόλυτη οργανωτική ικανότητα και , πάνω απ’ όλα, βαθιά, ανθρώπινα χαρακτηριστικά στη στάση και τη συμπεριφορά τους απέναντι στα παιδιά ενός «κατώτερου θεού». Ένα επιπλέον ευχαριστώ, από το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας , για την τιμή και την εμπιστοσύνη με την οποία το περικλείουν.

     

    Comments are closed.