Προγράμματα

    Ιούνιος 2020
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Μαΐ    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    Το σκοτάδι δεν θα σκεπάσει την ημέρα …

    Μέσα από αυτή τη φράση που δηλώνει το πείσμα και την αποφασιστικότητα των υπόδουλων Ελλήνων να μην υποκύψουν και να μην απορροφηθούν από το σκοτάδι της σκλαβιάς, μαθητές και εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, προσπάθησαν και κατάφεραν μέσα από την παρουσίαση της σχολικής τους εκδήλωσης για την 25η Μαρτίου, να αναδείξουν το ρόλο της Παιδείας στην πορεία προς τον ξεσηκωμό.

    Το ρόλο των φωτισμένων Ελλήνων, των Διαφωτιστών του Έθνους, των Δασκάλων του Γένους, του Ρήγα Φεραίου, του Αδαμάντιου Κοραή κ.αλ. στην ανάγκη διατήρησης και διαφύλαξης της Γλώσσας, του Έθνους, της Παράδοσης, της Θρησκείας και της Εθνικής Συνείδησης, ώστε να αποφευχθεί η αφομοίωση και η εξασθένιση-εξαφάνιση του Ελληνικού Πνεύματος, του μόνου όπλου που θα οδηγούσε στον Αγώνα για Ελευθερία, Ανεξαρτησία, Αξιοπρέπεια, Υπερηφάνεια. Στον Αγώνα της Μνήμης ενάντια στη Λήθη.

    Αυτών των ανθρώπων που μαζί με τους ¨έχοντες¨εμπόρους, και καραβοκύρηδες που διέθεσαν τα χρήματα και τις περιουσίες τους ¨υπέρ του Αγώνα¨ ήταν αυτοί που ταξίδεψαν στην Ευρώπη, βαπτίστηκαν απ’ τις αξίες της Γαλλικής Επανάστασης, διεύρυναν τους ορίζοντές τους, το πνεύμα τους και την κρίση τους. Μια κρίση που όταν το Εγώ και η Πατρίδα έμπαιναν στην ίδια ζυγαριά, βάραινε προς το συμφέρον όλων, προς το «Εμείς» του Μακρυγιάννη, δίχως χώρο και πλαίσιο να αναπτυχθεί η Διχόνοια (που βαστάει ένα σκήπτρο η δολερή, όπως την περιγράφει, προφητικά ο εθνικός μας ποιητής), ούτε η ιδιώτευση και το προσωπικό βόλεμα, όπως το περιγράφει, χωρίς φυσικά ποιητικές δάφνες αλλά τόσο εύστοχα και διαχρονικά στον «Κυρ Παντελή» ο Π. Τζαβέλας.

    Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, ακολουθώντας το δύσκολο δρόμο της νέας πρότασης και προσέγγισης, της μη πεπατημένης, επιλέγοντας κείμενα, εικόνες, ποιήματα και τραγούδια πρωτότυπα κατάφεραν να διδάξουν ιστορία, να δείξουν παραδείγματα στάσης και συμπεριφοράς, να αναδείξουν αξίες και ιδανικά, να συγκινήσουν και να ευαισθητοποιήσουν, να συνδέσουν το τότε με το τώρα, να μετατρέψουν μια τυπική διαδικασία προετοιμασίας και υλοποίησης σχολικής γιορτής σε μια διαδικασία μάθησης, καλλιέργειας ήθους, κοινωνικής και εθνικής ευαισθησίας, αλλά και ανάπτυξης κριτικής σκέψης και ιστορικής ανάλυσης. Κατάφεραν να κωδικοποιήσουν νοήματα και μηνύματα χρήσιμα τόσο για τους μαθητές όσο και για τους ενήλικες και να υπενθυμίσουν ότι και για σήμερα και για όλες τις εποχές δεν πρέπει να επιτρέπουμε το σκοτάδι να σκεπάζει την ημέρα. Με όποια μορφή και έκφραση μπορεί να εμφανίζεται το σκοτάδι.

    Κλείνοντας την αναφορά μας σ’ αυτή την ιδιαίτερη παρουσίαση της σχολικής γιορτής για την 25η Μαρτίου θα πρέπει να ευχαριστήσουμε το σύνολο των εκπαιδευτικών και των μαθητών του σχολείου που πρόθυμα προσαρμόζονται και υπομένουν τις όποιες ανατροπές και αλλαγές στον καθημερινό τους προγραμματισμό απαιτούν τέτοιου υψηλού επιπέδου προετοιμασίες, να ευχαριστήσουμε για την ανεξάντλητη διάθεση υποστήριξης που μας παρέχουν τόσο τους γονείς όσο και μεμονωμένα πρόσωπα και φορείς (Στέφανος Αγγελίνας, Πολιτιστικός Σύλλογος ¨Μακεδόνων Γαία¨).

    Τέλος αλλά όχι τελευταίες θα πρέπει να ευχαριστήσουμε για την κατάθεση ψυχής τις δυο δασκάλες του σχολείου, Σπυριδούλα Κωτούλα και Αναγνώστη Σοφία, υπεύθυνες προετοιμασίας και οργάνωσης αυτής της εκδήλωσης καθώς και την ομάδα υποστήριξής τους (Σ. Αχιλλέως, Κ. Κύρμου, Ν. Χατζηπαναγιωτίδου, Δ. Τσακλίδου, Π. Αρσενίου) που με την αφανή προσφορά τους συνέβαλαν στο τελικό πετυχημένο αποτέλεσμα.

    Comments are closed.