ΣΤΗ ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ, ΣΕ ΣΕΙΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «COACHING AND MENTORING TO SUPPORT TEACHERS» Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗΣ ERASMUS+ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ
Μεγάλη τιμή αποτελεί η ένταξη και η συμμετοχή της Διεύθυνσης Π/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας στο εγκεκριμένο σχέδιο Διαπίστευσης Erasmus+ που κατέχει το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, μια συνεργασία στα πλαίσια της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται το εν λόγω σχολείο που , ήδη, παράγει σημαντικά κοινά αποτελέσματα, με μεγαλύτερη δυνατότητα να γίνονται ορατά, να κοινωνούνται και εν τέλει να ενσωματώνονται από περισσότερα σχολεία και εκπαιδευτικούς της περιοχής μας, συμβάλλοντας έτσι στην εξωστρέφεια, την επαφή και την επικοινωνία μεταξύ των σχολείων.
Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας, δυο εκπαιδευτικοί της Διεύθυνσης Π/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας, (η Δ/ντρια, κα Έφη Γώτη και η Υπεύθυνη Ευρωπαϊκών προγραμμάτων, κα Πιτούλια Αναστασία) συμμετείχαν για μια βδομάδα σε επιμορφωτικές συναντήσεις (κατηγορίας courses and training), με τίτλο «Coaching and mentoring to support teachers» και την ευθύνη της «Ακαδημίας Δασκάλων Europass» ενός από τους κορυφαίους και αξιόπιστους παρόχους της Ευρώπης για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών, στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας.
Μια σειρά μαθημάτων για έμπειρους εκπαιδευτικούς, διευθυντές εκπαίδευσης και προσωπικό διοίκησης σχολείων που επιθυμούν να να συμβάλουν στην οικοδόμηση μιας σχολικής κουλτούρας όπου οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται, επισκέπτονται τα μαθήματα ο ένας του άλλου για αμοιβαία μάθηση και ανάπτυξη .
Μια σειρά μαθημάτων όπου η καθοδήγηση ωστόσο, δεν αποτελεί όφελος μόνο για τους καθοδηγούμενους αλλά προσθέτει και στα επαγγελματικά πρότυπα του ιδρύματος, καθώς επίσης, συμβάλλει και στην επαγγελματική ευημερία των ίδιων των μεντόρων.
Τα μαθήματα, στόχο είχαν να εξοπλίσουν τους συμμετέχοντες με τις βασικές αρχές και τεχνικές της καθοδήγησης και να αναπτύξουν επίσης εκείνες τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την οικοδόμηση σχέσης, επαγγελματικής επικοινωνίας, ενεργητικής ακρόασης και παροχής διαμορφωτικής ανατροφοδότησης, αξιοποιώντας την καθοδήγηση και τη συμβουλευτική.
Τα μαθήματα, στόχο είχαν να βελτιώσουν επίσης τις δεξιότητές τους στην ενεργητική ακρόαση , στην καθοδήγηση επαγγελματικών συζητήσεων, στην υποβολή των σωστών ερωτήσεων, στην ανοιχτή συζήτηση επαγγελματικών ζητημάτων, στην πρόκληση αυτοκριτικής, στην παροχή διαμορφωτικής ανατροφοδότησης και στην υποστήριξη των καθοδηγούμενων τους να θέσουν τους δικούς τους επαγγελματικούς στόχους.
Εκτός από τις εισηγήσεις από τους εκπαιδευτές του παρόχου-φορέα, οι συνεδρίες περιλάμβαναν την παρατήρηση τμημάτων μαθημάτων σε βίντεο, σύντομες αναγνώσεις, παιχνίδια ρόλων και ομαδικές συζητήσεις. Οι συμμετέχοντες ενίσχυσαν την εικόνα των ρόλων και των ευθυνών του μέντορα και κατανόησαν νέους τρόπους του πώς μπορούν να συμβάλουν στην κουλτούρα της εκπαιδευτικής κοινότητας μέσω της καθοδήγησης.
Επιστρέφοντας στο πεδίο δράσης οι συμμετέχουσες θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν ένα κιτ εργαλείων καθοδήγησης το οποίο θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν στο δικό τους/μας σχολικό πλαίσιο, ώστε οι τελικοί ωφελούμενοι να είναι οι δάσκαλοι των σχολείων, τόσο των σχολείων της κοινοπραξίας Erasmus+ του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας (και Διαβατού-Μέσης) όσο και ευρύτερα, της συνολικής εκπαιδευτικής μας κοινότητας.