ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΓΙΑ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΦΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ “ ESCOLA CASTELLA ” ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗΣ ERASMUS+ 2021-27 (περιόδου 2024-25)
Προπαρασκευαστική συνάντηση για την προετοιμασία ¨Job shadowing ¨ που θα ακολουθήσει στη Βαρκελώνη (Καταλονία) της Ισπανίας, με εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας και Διαβατού – Μέσης (μέλος της κοινοπραξίας Erasmus+ που διαθέτει το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας), πραγματοποιήθηκε μεταξύ 7 και 10 Ιανουαρίου 2025.
Για αυτό το λόγο ταξίδεψαν και παραβρέθηκαν στις εγκαταστάσεις του σχολείου φιλοξενίας “ Escola Castella ” ο Διευθυντής και ο Γυμναστής του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, στα πλαίσια της εγκεκριμένης Διαπίστευσης Erasmus+ 2021-2027 (περίοδος υλοποίησης 2024-25).
Σκοπός αυτής της προπαρασκευαστικής συνάντησης ήταν η έναρξη μιας νέας συνεργασίας στα πλαίσια της Διαπίστευσης Erasmus+ του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας με έναν νέο σχολείο – εταίρο, το “ Escola Castella ” και την όσο το δυνατόν πιο άψογη οργάνωση και προετοιμασία της επίσκεψης των εκπαιδευτικών μας που θα ακολουθήσει από 30/3 έως 4/4 του 2025 στο σχολείο της Βαρκελώνης, της πόλης του Γκαουντί και της Μεσογείου, της πρωτεύουσας της Καταλονίας.
Στο ισπανικό σχολείο, γίναμε δεκτοί από τη Διευθύντριά του και τις συνεργάτες της, με τις οποίες συζητήσαμε, σχεδιάσαμε δράσεις και διδασκαλίες υποδειγματικές, τρόπους υποστήριξης της στοχοθεσίας της Διαπίστευσης Erasmus+, διάφορα τεχνικής μορφής ζητήματα (διαμονή, μετακινήσεις κ.λ.π.), σε μια προσπάθεια να επιτύχουμε στο βέλτιστο βαθμό τη συμμετοχή, τη μάθηση και την ποιότητα των δραστηριοτήτων της κινητικότητας.
Ήρθαμε σε επαφή με τους χώρους αυτού του εξαιρετικού αστικού σχολείου, με σύγχρονες υποδομές, πλήρως εξοπλισμένο (υπολογιστές, προτζέκτορες, οθόνες προβολής, διαδραστικούς πίνακες …), με τους μαθητές του (από όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου, – Ασία, Αφρική, Αμερική, Ευρώπη …, εφαρμόζοντας στην πράξη την πολυπολιτισμικότητα), μας εξήγησαν τον τρόπο λειτουργίας τους (κυρίαρχη παρατήρηση το γεγονός ότι εκτός από τα μαθήματα των αναλυτικών προγραμμάτων, εστιάζουν σε μεγάλο βαθμό στη γνώση μέσω της υλοποίησης προγραμμάτων και αντικειμένων μάθησης που επιλέγουν μόνοι τους (projects για τον κινηματογράφο, τις νέες τεχνολογίες και τη Ρομποτική, την Τέχνη, τις Φυσικές επιστήμες κ.λ.π.)
Δεν θα μπορούσε να μην υπάρξει και μια ξενάγηση στα αξιοθέατα της πόλης (την υπέροχη παραλία, τη Σαγράδα Φαμίλια, τον Καθεδρικό Ναό, τα αρχιτεκτονικά θαύματα του Γκαουντί, καθώς και το ομώνυμο πάρκο, μουσεία και χώρους τέχνης, Πικάσο, Μιρό … τα πολύ ενδιαφέροντα στενά της πόλης), μιας πόλης, που αξιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο την διεξαγωγή των Ολυμπιακών αγώνων κατά το παρελθόν, αφήνοντας έργα σημαντικά, μιας πόλης που έχει ταυτιστεί με την ποδοσφαιρική της ομάδα, μιας πόλης (Βαρκελώνης) και μιας περιοχής(Καταλονίας) γνωστής για τις αυτονομιστικές της τάσεις ενάντια στο κεντρικό κράτος της Ισπανίας.
Η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας ευχαριστεί θερμά για τη φιλοξενία της προπαρασκευαστικής αυτής συνάντησης, όλους τους εμπλεκόμενους του σχολείου που μας υποδέχθηκαν, άνοιξαν τις πόρτες των τάξεών τους, ιδιαίτερα τη Διευθύντρια και τις συνεργάτες της, για τη γόνιμη, παραγωγική, ταυτόχρονα ζεστή και φιλική συζήτηση που πραγματοποιήσαμε και εκφράζει τη βεβαιότητα για την άριστη φιλοξενία, διαμονή, ευκαιρία για νέες ιδέες, γνώσεις και καλές πρακτικές που θα λάβουν οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί μας στην κινητικότητα , κατηγορίας ¨Job shadowing¨ που θα ακολουθήσει.
Μια ακόμη σημαντική συνεργασία ξεκίνησε και είναι βέβαιο, αφού υπήρξαν σοβαρές διαβεβαιώσεις και από τις δυο πλευρές ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον η επαφή και η ανταλλαγή δράσεων και δραστηριοτήτων μεταξύ των σχολείων. Έτσι κι αλλιώς το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας απηύθυνε Πρόσκληση ανταπόδοσης της φιλοξενίας τους και στην Ελλάδα.