ΜΕ ΤΟ «ΠΟΔΗΛΑΤΟ» ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑΚΗ ΟΔΗΓΗΣΑΜΕ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΟΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ, ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΒΕΡΟΙΑΣ
Μια ιδιαίτερη ημέρα στον «Δεκέμβρη των παραμυθιών» ήταν η ημέρα όπου κεντρικός φιλοξενούμενος του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας δεν ήταν μία-ένας συγγραφέας αλλά ένα Αστυνομικός του Τμήματος Τροχαίας Βέροιας, ο κος Αντώνης Βαλσαμόπουλος.
Ιδιαίτερη τιμή για το Σχολείο, το γεγονός ότι ανάμεσα στους μαθητές εκπαιδευτικούς και γονείς ήταν και η Διευθύντρια Π/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας , κα Γώτη Ευθυμία, στηρίζοντας έμπρακτα έναν ακόμη «Δεκέμβρη των παραμυθιών». Υπενθυμίζουμε ότι η Δ/νση Π/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας είναι μέλος της Κοινοπραξίας μας στη Διαπίστευση Erasmus+, που κατέχουμε και υλοποιούμε ως σχολείο, προσθέτοντας κύρος και υποστηρικτικό πλαίσιο στις δράσεις μας.
Η ημέρα αυτή περιείχε ένα πείραμα, μια απόπειρα συσχέτισης της Λογοτεχνίας με την παρουσίαση οδηγιών για σωστή τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με μια όμορφη και συγκινητική αφήγηση του «Ποδηλάτου» από το βιβλίο του Αντώνη Σαμαράκη «Ζητείται ελπίς», από τον εκπαιδευτικό Θοδωρή Κοντογουλίδη. Μια ιστορία που προκάλεσε λύπη στους μικρούς μαθητές, έθεσε, ωστόσο, με καίριο τρόπο τον προβληματισμό.
Οι μαθητές, κατά τάξη και ομαδοποιημένα στη συνέχεια, είχαν, ήδη, επεξεργαστεί, με την υποστήριξη και καθοδήγηση των δασκάλων τους έναν χάρτη-περίγραμμα των δρόμων της Κουλούρας, πάνω σ’ αυτό εντόπισαν το σημείο του σπιτιού τους και του σχολείου και χάραξαν την πιο σύντομη και ασφαλή; διαδρομή μεταξύ των δυο σημείων. Εντόπισαν προβλήματα, ελλείψεις (πεζοδρόμια, σηματοδότηση, διαβάσεις …), αξιολόγησαν τα πιο επικίνδυνα σημεία της διαδρομής τους, πρότειναν λύσεις.
Όλα αυτά, παρουσιάστηκαν στον υπεύθυνο της Τροχαίας και καλεσμένο της εκδήλωσης, ο οποίος, αφού επισήμανε ότι το λογοτεχνικό απόσπασμα που διαβάστηκε νωρίτερα ανήκει σε ένα βιβλίο με τον τίτλο «Ζητείται ελπίς» ζήτησε από τους μικρούς μαθητές να συμβάλουμε όλοι μαζί σε τούτη τη συνάντηση ώστε να διατηρηθεί η ελπίδα, η Ελπίδα της Ζωής, μιας ζωής που κινείται σε δρόμους με ασφάλεια και σεβασμό, τηρώντας όλα όσα θα ειπωθούν και, πράγματι, ειπώθηκαν πολλά. Πολλά και χρήσιμα, ώστε να μη χρειαστεί να γίνουμε μάρτυρες κάποιου κακού συμβάντος εξαιτίας τροχονομικών παραβάσεων και κακής οδικής συμπεριφοράς (είτε των παιδιών, είτε των ενηλίκων).
Υπήρξε μια χρήσιμη και παραγωγική, έντονα συμμετοχική, από την πλευρά των παιδιών, συζήτηση, μέσα από την οποία διαπιστώθηκαν λάθη, παραλείψεις, προβλήματα, κακές οδικές συμπεριφορές, απαράδεκτες συνήθειες ενηλίκων αλλά και των παιδιών.
Στο τέλος, στα πλαίσια ενός εύστοχου, βιωματικού παιχνιδιού, οι μαθητές ¨μπήκαν¨ στη θέση παραβατικών οδηγών, φορώντας ειδικές μάσκες που δημιουργούσαν οπτικές και αντιληπτικές συνθήκες οδηγού σε κατάσταση μέθης, κούρασης κ.λ.π., κατανοώντας στην πράξη πόσο επικίνδυνη είναι η οδήγηση σε μια τέτοια κατάσταση.
Η όλη προσπάθεια ευαισθητοποίησης σημερινών μαθητών και προετοιμασίας αυριανών ενηλίκων πολιτών σε θέματα σωστής οδικής συμπεριφοράς και η εξασφάλιση μιας ολοκληρωμένης και ασφαλούς ομπρέλας προστασίας από την πλευρά της Πολιτείας και του Δήμου, οι μικροί μαθητές θα προχωρήσουν στη σύνταξη και αποστολή προς τους υπεύθυνους φορείς μιας επιστολής στην οποία θα εκθέτουν με αποδεικτικά στοιχεία τους προβληματισμούς τους και θα ζητούν να βρεθούν λύσεις καταθέτοντας πειστικά επιχειρήματα.
Συμπερασματικά, η σημερινή συνάντηση, ήταν μια συνάντηση πολλή ελπιδοφόρα, γιατί, ανάμεσα στα άλλα, έδειξε ότι οι μικροί μας μαθητές και άποψη έχουν για όλα αυτά τα θέματα και προτάσεις.
Αρκεί να εισακουστούν.