Προγράμματα

    Δεκέμβριος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Νοέ    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΣΟΦΙΑ ΤΣΙΑΜΗ ¨ΑΠΟΓΕΙΩΣΕ¨ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     
    (Στα πλαίσια του «Δεκέμβρη των παραμυθιών» και της στοχοθεσίας της «Διαπίστευσης Ersmus+)
     
    Μια εντυπωσιακή παρουσίαση της ιστορίας «Πλανήτης Γη: τα πάνω-κάτω/Εδώ Πλανήτης Γη! Εδώ Πλανήτης Γη!» είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθητές, γονείς και σύσσωμη η ομάδα των εκπαιδευτικών από την αγαπημένη συγγραφέα και φίλη του σχολείου, κα Τσιάμη Σοφία.
     
    Στις 5:30 το απόγευμα της Τετάρτης, σε μια γεμάτη αίθουσα, με διάθεση, ζωντάνια και παραστατικότητα η συγγραφέας παρέσυρε τους μικρούς (και μεγάλους) ακροατές της, με χιούμορ αλλά και προβληματισμό, σε μια πορεία δημιουργικής αναζήτησης λύσεων για τη σωτηρία του Πλανήτη Γη από την Κλιματική κρίση και τις συνέπειές της.
     
    Συνέπειες που εντόπισε ο … Μικρός πρίγκιπας από ψηλά και κατέβηκε, πίνοντας μια γουλιά απ’ το μαγικό φίλτρο των πτήσεων, μαζί με την αγαπημένη του Αλεπού και σε συνεργασία με το φίλο του το Σκιάχτρο και άλλους πληγέντες – ήρωες των παραμυθιών (Πινόκιο, Χιονάτη, Κοκκινοσκουφίτσα, Τρία Γουρουνάκια …) κατάφεραν και εντόπισαν το πρόβλημα, ανέλαβαν δράση, βρήκαν τους ¨μεγάλους¨ υποστηρικτές, τους κινητοποίησαν, αλλά και τους υπεύθυνους, όπου ασκήθηκαν πιέσεις κι έτσι η Ζωή, η Φύση, οι Εποχές επανήλθαν στο φυσιολογικό τους ρυθμό.
     
    Τι όμορφα θα ήταν, η πραγματικότητα να ξεπερνούσε τη φαντασία, αλλά αυτή τη φορά, προς το καλύτερο. Να μπορούσαν κι οι άνθρωποι να κάνουν ό, τι οι πρωταγωνιστές της μικρής ιστορίας, της Σοφίας Τσιάμη. Να μπορούσαν να οδηγήσουν την ανθρωπότητα και τη φύση σε μια τέτοια πορεία επανόρθωσης και επαναπροσδιορισμού ώστε να πάψει η απειλή του αφανισμού για τις γενιές του μέλλοντος, για το ίδιο μας το σπίτι, τη Γη.
     
    Τη σκυτάλη της αφήγησης πήραν οι δάσκαλοι του Σχολείου (Σοφία, Μαρία, Γιώργος) με επικεφαλής τη Σοφία Παυλίδου, οι οποίοι ανέλαβαν τους ρόλους των 4 εποχών και παρουσίασαν τις κόντρες, τις αντιθέσεις, τις διαφωνίες που προέκυψαν εξ’ αιτίας της Έριδας που μπήκε ανάμεσά τους και δημιούργησε αυτή την απορρύθμιση.
     
    Ένα κουκλοθέατρο που θα το θυμούνται οι μικροί μαθητές για πολλά-πολλά χρόνια.
    Γνώσεις, μηνύματα, προβληματισμοί, μαθητεία στην παγκόσμια πολιτότητα, την κοινωνική ευθύνη, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, την κριτική σκέψη, την ανάληψη πρωτοβουλιών και παρεμβατικών δράσεων, μέσα σε δυο συμπυκνωμένες ώρες, για τα οποία θα χρειαζόταν ατέλειωτες διδακτικές ώρες (με την κλασική έννοια της σχολικής μας πραγματικότητας).
     
    Η δράση ολοκληρώθηκε με την κατασκευή μικρών διακοσμητικών σκιάχτρων, από μαθητές , γονείς και εκπαιδευτικούς και θα τοποθετηθούν στο νέο λαχανόκηπο του σχολείου μας.
    Ένα μεγάλο-μεγάλο ευχαριστώ, στη Σοφία Τσιάμη για την ανταπόκρισή της να ασχοληθεί και να γράψει μια ιστορία όπως της την ζητήσαμε και να συμμετέχει στη συλλογική προσπάθεια του σχολείου μας για τη συγκέντρωση ιστοριών από καταξιωμένους συγγραφείς παιδικών βιβλίων, περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και κλιματικής κρίσης με στόχο να εκδοθούν σε ένα θεματικό βιβλίο. Για τη συνεργασία της, εδώ και 10-12 χρόνια, άλλοτε με χειροπιαστή υποστήριξη (δωρεά προτζεκτόρων …) μα κυρίως με την παρουσία της και το περιεχόμενο των βιβλίων και των παραμυθιών της, προσθέτοντας ποιότητα στις επιλογές και προτεραιότητες του σχολείου μας.
     
    Ένα μεγάλο-μεγάλο ευχαριστώ στους δασκάλους του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας για την ατέλειωτη δουλειά, την ανεξάντλητη φαντασία τους, για τη δημιουργική συμμετοχή τους, τη Σοφία Παυλίδου για την έμπνευση και την αειφόρο παρουσία της.
     
    Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μικρούς μαθητές, τους γονείς, το Σύλλογο Γονιών και Κηδεμόνων που έρχονται απογεύματα, προσφέρουν υπηρεσίες, τιμούν και στηρίζουν τις προσπάθειές μας.
     
    (Η Τετάρτη είναι μία από τις ημέρες που η Βιβλιοθήκη μας λειτουργεί και το απόγευμα. Με την ευκαιρία η Διεύθυνση του σχολείου ξενάγησε τη συγγραφέα στους χώρους της και ζήτησε τη συμπαράστασή της, με όποιο τρόπο, στη λειτουργία της).

    Comments are closed.