Προγράμματα

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Μαρ    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ ΥΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ

    ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ

     ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

    ΠΟΥ ΕΥΕΛΠΙΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΘΕΣΜΟΣ

    Αν και για τους μαθητές του σχολείου μας δεν ήταν μια διαδικασία πρωτόγνωρη, – εδώ και πέντε χρόνια υπήρχε το Πρόγραμμα Σίτισης και Υγιεινής Διατροφής του Ινστιτούτου Prolepsis με την υποστήριξη του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, παρόλα αυτά ο ενθουσιασμός τους ήταν έκδηλος καθώς αντίκρισαν ένα πλήρες σπιτικό μεσημεριανό φαγητό και αντιλήφθηκαν τις αλλαγές τόσο στο περιεχόμενο, – από δεκατιανό έγινε πλήρες γεύμα , όσο και στις αλλαγές του χρόνου εφαρμογής.

    Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα πλήρες μεσημεριανό γεύμα, του οποίου ο σχεδιασμός λαμβάνει υπόψη τις διατροφικές ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας. Η παραλαβή του γεύματος γίνεται σε συνθήκες πλήρους καθαριότητας και ασφάλειας καθώς τα πάντα είναι ατομικά και αεροστεγώς συσκευασμένα. Επίσης, οι θερμοκρασίες διατηρούνται όπως πρέπει καθώς βρίσκονται μέσα σε θερμοθαλάμους έως την ώρα της διανομής.

    Η σίτιση των μαθητών πραγματοποιείται στο χώρο του σχολείου, με όποιες επιφυλάξεις διατηρούμε στις ελλιπείς υποδομές, αμέσως μετά τη λήξη των μαθημάτων. Η υποστήριξη του προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς είναι εθελοντική και καθολική με την ευθύνη βέβαια της ορισθείσας τριμελούς επιτροπής παραλαβής.

    Οι μαθητές αφού προβούν σε κάποιες ενέργειες ατομικής καθαριότητας (καλό πλύσιμο χεριών, άπλωμα πετσετούλας …) απολαμβάνουν ένα γεύμα μέσα σε ένα κλίμα ευχάριστο, φιλικό και οικογενειακό, ακούγοντας μουσική, κάνοντας χαλαρή κουβέντα με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους, οι οποίοι βρίσκονται ανάμεσά τους και μάλιστα, αξιοποιώντας τα πρόσθετα δείγματα και τυχόν κάποιας απουσίας, τρώνε και οι ίδιοι μαζί με τους μαθητές.

    Έτσι η διαδικασία  αποκτά εκτός από κοινωνικοοικονομική διάσταση και μια διάσταση παιδαγωγική όπου δίνεται η ευκαιρία σε δασκάλους και μαθητές να γνωριστούν καλύτερα και υπό άλλες πιο «ζεστές και χαλαρές» συνθήκες, να ενδυναμώσουν τη σχέση τους. Οι μαθητές επίσης, αποκτούν δεξιότητες σχετικά με τη διαδικασία του γεύματος (προετοιμασία, χρήση μαχαιροπίρουνων, βοήθεια και συμμάζεμα στο τέλος, καθαριότητα).Είναι φυσικά, διαπιστωμένο το γεγονός ότι η συμμετοχή του σχολείου σε πρόγραμμα σίτισης μειώνει δραστικά τον αριθμό των απουσιών των μαθητών και μηδενίζει σχεδόν, τη σχολική διαρροή.

    Συμπερασματικά, θα λέγαμε ότι ναι μεν υπάρχουν αρκετές επιφυλάξεις για κάποιες καταστάσεις και ελλείψεις που χαρακτηρίζουν τις υποδομές στο σχολικό χώρο στη χώρα μας, πολλά θα θέλαμε να είναι αλλιώς, σε πολλά θα επιθυμούσαμε να λειτουργούμε όπως τα ευρωπαϊκά σχολεία που επισκεπτόμαστε μέσα από το πρόγραμμα Erasmus+ και στα οποία το σχολικό γεύμα είναι θεσμός, παρόλα αυτά ας μην μεμψιμοιρούμε, ας μην γκρινιάζουμε, ας μην μιζεριάζουμε. Αυτό δε σημαίνει βέβαια, να μην διεκδικούμε, να μην παλεύουμε για κάτι καλύτερο. Με καλή διάθεση, προσπάθεια, υπομονή κι αγώνα όλα μπορεί να βελτιωθούν, να γίνουν καλύτερα .

    K800_20180116_132341 K800_20180116_132354 K800_20180116_132402 K800_20180116_132407 K800_20180116_132506 K800_20180116_132603 K800_20180116_132708 K800_20180116_132459 K800_20180116_132525

    Comments are closed.