Προγράμματα

    Ιούνιος 2015
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Μαΐ   Οκτ »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    Monthly Archives: Ιούνιος 2015

    ΕΠΕΣΕ Η ΑΥΛΑΙΑ ΤΟΥ COMENIUS ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

    Με μια εξαιρετική φιλοξενία που επιφύλαξε το ?Liceului Tehnologic? της Ρουμανίας στους εταίρους του, έκλεισε η αυλαία του προγράμματος με τίτλο «Our nature is art. Let?s share it.» που υλοποιείται εδώ και δυο χρόνια στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Πολυμερών σχολικών συμπράξεων Comenius.

    Με ένα Βουκουρέστι να ξεπερνά σε ομορφιά τη φήμη του, ξεκίνησε η πρώτη ημέρα του ταξιδιού με πολύ ενδιαφέροντες προορισμούς ( κυρίως μουσεία, ιστορικό, λαογραφικό, φυσικής ιστορίας?).

    Στο σχολείο, στην καρδιά της Πραχόβας, στην καταπράσινη κοινότητα Κεράσου, μας υποδέχθηκε, ο ίδιος ο τοπικός κυβερνήτης της με μια μικρή τελετή καλωσορίσματος, ενώ στη συνέχεια μαθητές και εκπαιδευτικοί μας παρουσίασαν ένα πρόγραμμα στηριγμένο στην παράδοση αλλά και στη σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

    Οι επισκέψεις σε παλάτια και κάστρα (όπως του Δράκουλα των Καρπαθίων) έπλεξαν όμορφα το μύθο με την πραγματική ιστορία.

    Οι γεύσεις προσεγμένες, οι μουσικές εξαίσιες, όλα κοντινά μας.

    Επανερχόμενοι στο συνολικό πρόγραμμα που ολοκληρώθηκε με αυτή την επίσκεψη (ακολουθούν μόνο οι γραφειοκρατικές διαδικασίες) θα λέγαμε ότι βασικό χαρακτηριστικό του ήταν η ποιοτική εργασία όλων των σχολικών ομάδων καθώς και οι άκρως επιτυχημένες φιλοξενίες κάθε χώρας. Φιλοξενίες που κατάφεραν να ισορροπήσουν ανάμεσα στην παιδαγωγική τους διάσταση, την ευρωπαϊκή τους προοπτική, τη γνωριμία και την επαφή όλων με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε χώρας, την μοναδική φυσιογνωμία κάθε λαού και τόπου και του σεβασμού όλων σε αυτό, καθώς και την τουριστική τους διάσταση- ξενάγηση-ψυχαγωγία.

    Μέσα σε αυτό το απαιτητικό πρόγραμμα με τη συμμετοχή πολύ καλά οργανωμένων σχολείων , σχολείων μεγάλων (το μικρότερο 380 μαθητές, το μεγαλύτερο 800) συμμετείχε και το μικρό (μόλις 84 μαθητές), επαρχιακό αλλά γεμάτο διάθεση και ενέργεια Δημοτικό σχολείο της Κουλούρας.

    Και πέτυχε, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ότι η Ελλάδα, οι Έλληνες όπου εμπλέκονται παράγουν έργο, πρωτοστατούν, πρωτοπορούν, ξεχωρίζουν, χωρίς υλικά μέσα, χωρίς κεντρική στήριξη, δημιουργώντας αυθεντικό πρωτότυπο υλικό, ψηφιοποιώντας το ώστε να μείνει και να εμπνεύσει και να βοηθήσει κι άλλους, (την ώρα που η εταίρος Τουρκία παρουσίαζε υλικό παραγωγής υπουργείου παιδείας). Και πετύχαμε να σταθούμε ισότιμοι (ο όρος με μετριοπάθεια) μέσα σε αυτό το περιβάλλον γιατί είναι αυτό το «άγιο πείσμα» που μας τραβάει από το μανίκι.

    Κατά γενική ομολογία το Δημοτικό σχολείο Κουλούρας στάθηκε στην κορυφή της προσπάθειας αφήνοντας με την ολοκλήρωσή της μια σημαντική παρακαταθήκη σε υποδομές, εξοπλισμό και προπαντός σε εμπειρίες, ερεθίσματα, εικόνες, γνώσεις, συναισθήματα για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

    Για όλα αυτά που υλοποιήθηκαν το σχολείο οφείλει ευχαριστίες:

    Στην υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος παιδαγωγική ομάδα για την ακούραστη και χωρίς ωράρια προσπάθειά της,

    Στο σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου για την κατανόηση και διευκόλυνση σε όσες «ανατροπές» ήταν αναγκαίες,

    Στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, όλους τους γονείς για την κατανόησή τους, την καθημερινή συμπαράστασή τους και συμμετοχή (φιλοξενία παιδιών στα σπίτια τους),

    Την τοπική κοινωνία στο σύνολό της (συμπαράσταση, εθελοντισμός?),

    Τοπικούς φορείς και ιδιώτες-φίλους του σχολείου (συνεταιρισμούς, συνεταιριστικό εργοστάσιο, επαγγελματίες-χορηγοί?) χωρίς ανταπόδοση ή καλύτερα με μόνη προσμονή ανταπόδοσης το μέλλον των παιδιών του χωριού τους!

    Τον προϊστάμενο της Α/θμιας εκπαίδευσης Ημαθίας κο Διαμαντόπουλο, τον σχολικό σύμβουλο της 4ης Περιφέρειας εκ/σης Ημαθίας κο Παπαγεωργίου για την υποστήριξη και τη διευκόλυνση όπου κρίθηκε απαραίτητο καθώς και την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων κα Αντωνιάδου για την στήριξή της.

    Τέλος ευχαριστούμε το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών για την εμπιστοσύνη στην πρότασή μας και την τελική της έγκριση.

    Κλείνοντας, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η ανθρώπινη και συναδελφική επαφή καθώς και οι διασχολικές σχέσεις που αναπτύχθηκαν τα δυο αυτά χρόνια θα συνεχιστούν ανεξάρτητα από το επίσημο τέλος του προγράμματος. Κι αυτό είναι επίσης σημαντικό.