Προγράμματα

    Ιούνιος 2012
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Μαΐ   Οκτ »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  

    ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ

    Monthly Archives: Ιούνιος 2012

    ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ ΠΟΝΟΣ

    ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ ΠΟΝΟΣ

    ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

    Για τη γενοκτονία των Ποντίων και τη Μικρασιατική καταστροφή

     

    ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΛΟΥΡΑΣ

     

    Η ΑΝΑΤΟΛΗ ΜΑΓΕΥΕΙ?.

     

    Η Ανατολή μαγεύει?

    Ξυπνάει μέσα μας φωνές, ανάβει φωτιές και φωτίζει.

    Το αγνάντεμά της μαγνητίζει και πονά.

    Πάντα μένει ο πόθος για κάτι άφθαστο, πόθος ανεκπλήρωτος, πάντα.

    Κι ο πόθος αυτός δεν είναι για τίποτα μελλούμενο, παρά έρχεται σαν νοσταλγία για περασμένους πολιτισμούς και χρόνους.

    Και μόλο τον πόνο γυρεύουμε να χαθούμε όλο και πιότερο στη θλιμένη γλύκα του πόθου μας, να λησμονηθούμε παντοτινά.

    Πέρασε πάνω από μισή χιλιετία που η ημισέληνος γκρέμισε το Σταυρό από τον κουμπέ της Αγια-Σοφιάς. Γκρέμισαν εκκλησίες, κατέστρεψαν πολιτισμό αξιοθαύμαστο, ξερίζωσαν σπίτια και ψυχές.

    Αλλά τι παράξενο! Αισθάνονται πάντα ξένοι. Έχουν κάποιους χρησμούς που τους ειδοποιούν ότι θα φύγουν. Τους πιστεύουν και το λένε. Ακόμα και σήμερα που καμιά απειλή δε διαφαίνεται στον ορίζοντα.

    ΣΗΜΕΡΑ, που το όνειρο έχει ξεθωριάσει, το λυχνάρι της ελπίδας έχει σβήσει.

    Δε μένει παρά μονάχα η μαρτυρική νοσταλγία για τις χαμένες πατρίδες, και τα άταφα οστά των δικών μας.

    Η Βασιλεύουσα δεν έπεσε το 1453.

    Πατήθηκε το Σεπτέμβρη του 1922 απ? τον Τούρκο.

    Πέθανε και ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς.


    Πρόσκληση – Γιορτή λήξης

    ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


    Σε μια εποχή αλλοτινή

    ταξίδι θε να πάμε

    Διώξτε την πίκρα τον καημό

    πιαστείτε όλοι στο χορό

    κι ελάτε! Ξεκινάμε.

    Να είστε όλοι

    εδώ. Κουλούρα…

    Τετάρτη 13.06.2012 και ώρα 09.00

    Εκδρομή στα Πλατανάκια (Βεργίνα)

    Επίσκεψη στο Μουσείο Εκπαίδευσης στις Βαρβάρες.

    Το Δ.Σ. Κουλούρας επισκέπτεται την έκθεση «Ενάλιος Νύμφη» στο Δημαρχείο Βέροιας.

    Η Έκθεση πραγματεύεται το μύθο της γοργόνας, αδερφής του Μεγαλέξανδρου η οποία συμβολίζει τη μορφή που οπλισμένη με δύναμη και πίστη μαθαίνει να περιμένει και να ελπίζει.

    Δε μπορεί να πιστέψει πως ο αδερφός της, το ιδανικό της, χάθηκε για πάντα.

     

    Ακούραστα, απευθύνει στον κάθε καπετάνιο που συναντά, ζώντας μέσα στη θάλασσα ?μισή γυναίκα, μισή ψάρι, το φοβερό ερώτημα: ΖΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ;

    Κι αλλοίμονο σ’ αυτόν που θα προσπαθήσει να την απογοητεύσει , να την αποκλείσει από την προσμονή και την ελπίδα.

    Του φανερώνει όλη τη δύναμή της και το πάθος του αγώνα της.

    Δε θέλει λιποψυχισμένους και ανέλπιδους. Δε χάνει το κουράγιο της. Δεν εγκαταλείπει. Περιμένει και ελπίζει. Ελπίζει και περιμένει.Κατ’ επέκταση, η Γοργόνα ? Ελλάδα, μισή θάλασσα-μισή στεριά, σύμβολο στέρησης και καημού, του καημού της Ρωμιοσύνης, κατά τον Σεφέρη, αποτελεί έκφραση αναζήτησης του μείζονος Ελληνισμού (Μ. Αλέξανδρος)- του Οραματικού, Ελληνικού Ελληνισμού.

    Ολόκληρος ο μύθος μετουσιώνει μέσα από ένα ερώτημα, μια επιθυμητή και απαιτητή απάντηση, και δυο πρόσωπα-σύμβολα το θεμέλιο μιας εθνικής συνείδησης και μαζί μιας αυταπάτης.

    ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ Ε? ΤΑΞΗΣ

    ΘΕΜΑ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

     

     

    Στα πλαίσια του μαθήματος της Ελληνικής γλώσσας και στην ενότητα ΄?τηλεόραση΄? διεξάχθηκε έρευνα από εμάς τους μαθητές με ανώνυμα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι συμμαθητές μας.

    Η έρευνα έγινε την Παρασκευή 18/5/2012 σε 47 μαθητές της Β΄,Γ΄,Δ΄,Ε΄και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας.

    Γνωρίζοντας τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει  η καθιστική  ζωή  και η συχνή  παρακολούθηση της τηλεόρασης  πιστεύουμε πως τα συμπεράσματα που βγάλαμε   από αυτή την έρευνα  θα προβληματίσουνε   όλους μας και κυρίως τους γονείς .

    Μερικά από αυτά είναι  τα εξής

    •  Οι 23  από τους 47 μαθητές , δηλαδή  ένα 49% , οι μισοί περίπου , βλέπουν καθημερινά  τηλεόραση  από 3  έως 6 ώρες.
    • Οι   26 από τους 47 μαθητές , ποσοστό 55%  παρακολουθούν  τηλεόραση  έως τις 11 και 12 το βράδυ.
    •  Οι 41 στους 47 μαθητές, δηλαδή το 87% των μαθητών  του σχολείου μας ,έχουν στο σπίτι τους από  2 έως  3 τηλεοράσεις. (Μερικοί απάντησαν και 4.)
    • Ενα συμπέρασμα που μας εντυπωσίασε είναι ότι  οι 25  στους 47 μαθητές ,το 53% έχουνε δει στην τηλεόραση ακατάλληλα προγράμματα.

     

    Αν υπολογίσουμε και τον χρόνο που περνάνε τα παιδιά μπροστά σε  ηλεκτρονικούς  υπολογιστές   ή σε παιχνιδομηχανές  συμπεραίνουμε   ότι το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο . Προτείνουμε  στους γονείς   αντί τα παιδιά  να στέκονται  μπροστά σε μια  οθόνη  να προτρέπουν  τα παιδιά να ασχοληθούν με άλλες δραστηριότητες, όπως  διάβασμα βιβλίων, εκδρομές, παιχνίδια, συζητήσεις , αθλητισμό κ.α.